fbpx

שיעורי אנגלית בזום: 10 טיפים על איך להפיק את המירב

החלטתם שזהו, הגיע הזמן להתחיל שיעורי אנגלית בזום? אז קודם כל, אנחנו משבחים אתכם על לקיחת הצעד הזה. הרבה אנשים אומרים שהם רוצים לשפר את האנגלית שלהם, אבל רובם לא באמת עושים משהו בנידון. ואם הם כבר החליטו שהם ישפרו את האנגלית, הרבה מהם מנסים לעשות זאת לבד, בלי עזרה של מורה פרטי.

אז נכון שבאתר שלנו יש הרבה חומרי לימוד שיעזרו לכם, כמו קטעי וידאו על הזמנים באנגלית. ובכל זאת, אנחנו מאמינים שלמורה הפרטי יש חשיבות עליונה בכל מה שנוגע ללימודי שפות. הוא זה שיגיד לכם כשאתם טועים, שיעזור לכם להתגבר על הפחד בדיבור, ויתן לכם את התשובות לנושאים שאתם הכי מתקשים ללמוד. לכן, אם החלטתם שאתם מתחילים ללמוד אנגלית ב-ZOOM, כבר עשיתם צעד גדול לעבר שיפור השפה באופן ניכר.

אז מה הצעד הבא? עכשיו חשוב להבין שהמורה לא אחראי באופן בלעדי להתקדמות שלכם. עד כמה שהמורה נמצא שם כדי לעזור, ישנם הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את ההצלחה של חוג האנגלית ב-ZOOM. אם כבר הוצאתם כסף, והחלטתם להתחייב, אז למה לא להפיק את המירב מהחוויה?

איך להגדיל את ההצלחה של שיעורי אנגלית בזום

1. הגדירו את המטרות שלכם

לפני שאתם בכלל מגיעים לשיעור הראשון, חשוב להגדיר לעצמכם מה בדיוק אתם רוצים להשיג משיעורי אנגלית בשיחת וידאו. למורה, סביר להניח, יש סוג של סילבוס שהוא מעביר בדרך כלל, עם התמקדות בכל הדברים שעוזרים לשיפור השפה – קריאה, כתיבה ודיבור. אבל זה לא אומר שזה יתאים למה שאתם מחפשים. אם אתם רוצים לשפר את האנגלית כדי לעבור את הפסיכומטרי זה דבר אחד, ואם אתם רוצים לדבר יותר טוב לקראת מעבר לחו”ל, זה שונה לגמרי.

ככל שתהיו יותר ברורים לגבי המטרות שלכם, ותחלקו אותם עם המורה שלכם כבר מהשיעור הראשון, כך הוא יוכל להתאים את חומרי הלמידה בדיוק למה שאתם צריכים ולא לבזבז זמן על מה שלא.

2. ודאו שיש לכם אינטרנט אמין ואת כל הציוד הנדרש

תקלות טכניות יכולות לגרום לכם לאבד ריכוז בשיעורים ולבזבז זמן שהיה יכול להיות מוקדש ללמידה. כדי למזער אותן, קודם כל, בדקו את מהירות האינטרנט שלכם ונסו לעשות כמה שיחות וידאו עם חברים לפני שאתם מתחילים שאת חוג האנגלית ב-ZOOM. זה יתן לכם אינדיקציה אם החיבור שלכם מספיק טוב. אם לא, אולי שווה לשדרג, או למצוא מקום ממנו יותר כדאי לבצע את השיעורים (אוניברסיטה, בית של ההורים). דבר שני, השקיעו באוזניות עם מיקרופון טובות. אם המורה לא יכול לשמוע אתכם, הוא לא יוכל לעזור לכם!

3. קבעו לעצמכם מרחב למידה ייעודי

בין אם תחליטו ללמוד במשרד שלכם או בסלון שלכם, וודאו שהמקום הזה שקט, מאורגן, נטול הסחות דעת וזמין לשימוש בכל עת. יתר על כן, בקשו מהחברים, המשפחה והעמיתים לעבודה לכבד את “מצב הלמידה” שלכם, ולא לפנות אליכם במהלך שיעור. אפילו רצוי לכבות את הטלפון שלכם ולהתנתק מכל הרשתות החברתיות בזמן הלימודים, כדי שתוכלו להשקיע את כל תשומת הלב שלכם בשיעור.

4. בקשו מהמורה לתקן את הטעויות שלכם

רוב המורים יעשו זאת באופן אוטומטי, אבל רצוי להזכיר להם מדי פעם. היתרון הכי גדול של שיעורי אנגלית בשיחת וידאו הוא שאתם יכולים לקבל פידבק בזמן אמת, בין אם הרכבתם את המשפט לא נכון, או שאופן הביטוי שלכם דרוש שיפור. כאשר המורה מתקן אתכם על המקום, הוא עוזר לכם לא לחזור על אותה טעות בעתיד, ולהתרגל אליה. 

5. בקשו חומרי לימוד שמעניינים אתכם

הרבה יותר קל להתרכז בשיעור אם הנושא עליו מדברים הוא משהו שגם ככה הייתם רוצים ללמוד, גם מחוץ לשיעור האנגלית. אחד היתרונות הגדולים דווקא בשיעורים פרטיים הוא שהמורה יכול לעשות התאמות להעדפות שלכם. אז אם פעם אחת הוא הביא קטע קריאה על אסטרונומיה שממש שיעמם אתכם, בפעם הבאה בקשו ממנו קטעים הקשורים יותר לתחומי העניין שלכם.

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

 

6. בקשו שיעורי בית

שיעורי אנגלית אונליין בזום הם בדרך כלל שעה אחת בשבוע, אבל זה לא מספיק אם אתם באמת רוצים להתקדם. במהלך השבוע בין השיעורים יש לכם הרבה זמן לשכוח את כל מה שלמדתם. לכן חשוב להשקיע עוד זמן לתרגל לפני השיעור הבא. ויהיה לכם הרבה יותר קל לתרגל, אם המורה ייתן לכם תרגילים ספציפיים הקשורים לנושא של השיעור. אז כמובן, יש מורים שבאופן אוטומטי נותנים שיעורים. אבל אם הם לא, בקשו.

7. קבעו לעצמכם זמן ייעודי לתרגול

לא מספיק שיש לכם שיעורי בית לעשות, כדאי גם לוודא שיש לכם זמן לעשות אותם. כפי שאתם מפנים לעצמכם זמן כל שבוע לעשות את השיעור בזום, קבעו לכם שעות וימים קבועים לתרגל, כך שלא יהיה לכם תירוץ לא לעשות זאת. וכמו שיש לכם מקום ייעודי לעשות את השיעור, ללא הפרעות, תרגלו באותו המקום, מבלי להיכנע לפיתויים מבחוץ.

8. חזרו על החומר שנלמד בשיעור

חזרה קבועה על הדברים שכבר למדתם (בנוסף לשיעורי הבית) לא רק תשפר את הזיכרון שלכם, אלא גם תעזור לכם להבין טוב יותר מה אתם לומדים. צרו כרטיסיות לאוצר מילים ובחנו את עצמכם. יתר על כן, שקלו למצוא שותף (או שותפים) ללימודים; עבודה בקבוצות תיתן לכם מוטיבציה להשיג תוצאות טובות יותר, ותעזור בתרגול השיחה מחוץ לשיעורים.

9. רשמו שאלות שעולות לכם לפני השיעור

יכול להיות שנתקעתם עם משפט בשיעורי הבית, או שצפיתם בסרט והיה ביטוי אחד שלא הצלחתם להבין. מכיוון ששיעורי האנגלית בזום הם עם מורה פרטי, הוא יכול לענות על כל השאלות שצצות לכם במהלך השבוע. אבל אם לא תכתבו אותן, הן יישכחו וחבל. ואם אתם רואים שיש לכם הרבה שאלות, שלאו דווקא קשורות לנושא הלמידה, אפשר להסכים עם המורה שבכל שיעור 5 דקות בלבד יוקדשו לשאלות האלה.

10. בדקו באופן קבוע שאתם עומדים במטרות

הטיפ הראשון שנתנו היה להיות ברורים לגבי המטרות שלכם. אך זה לא מספיק לעשות זאת רק בהתחלה. רצוי מדי פעם, אולי פעם בחודש-חודשיים, לחזור למטרה ולראות איך התקדמתם לקראתה. מעבר לכך, אם אתם רואים שאתם לא מתקדמים בדיוק כפי שאתם רוצים, דברו על כך עם המורה שלכם. ביחד, אתם יכולים לפרק את המטרה למטרות קטנות יותר, שיהיה קל יותר למדוד אותן, ולבדוק את ההתקדמות שלכם.

 

אם יש דבר אחד שהיינו רוצים שתקחו מהכתבה הזו היא שהמורה הפרטי הוא שם בשבילכם. לכן, כשאתם מחליטים ללמוד אנגלית ב-ZOOM, חשוב לדבר איתו על כל מה שמציק לכם, מה שאתם נהנים ממנו, ומה שהייתם רוצים לשפר. בעזרת דיאלוג פתוח תוכלו באמת להפיק את המירב משיעורי אנגלית בזום.


רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה האנגלית? קראו גם:

לימודי אנגלית אייקון 1איך לעבור ראיון באנגלית ב-7 שלבים פשוטים – כתבה מצויינת עבור כל מי שנמצא בין ראיונות עבודה.

לימודי אנגלית אייקון 2כתיבת מיילים באנגלית– הבסיס לכתיבת מיילים כללים ועסקיים בשפה האנגלית.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn