fbpx

חשיבות המורה הפרטי ללימוד שפות

אתם מעוניינים ללמוד שפה חדשה? יש לכם את המוטיבציה והנחישות הדרושים? יש לכם חיבור לאינטרנט וגישה לספרים? מצוין! אתם כבר בדרך הנכונה. עבור מי שרוצה להרחיב את אופקיו, קיים היום שפע של מידע אונליין כמו גם בספרים ודיסקים הניתנים לרכישה בכל חנות. על פניו הכול נשמע מבטיח: אתם מחפשים בגוגל אתרים המלמדים את השפה בה בחרתם או ניגשים לחנות הקרובה לקנות ספר לימוד ובהתחלה הכול נהדר. אתם לומדים מילים חדשות, משננים כללים ויוצאים מן הכלל, פותרים תרגילים פשוטים, נעזרים פה ושם במילון עד שאתם נדרשים לדבר!

מורה פרטי לשפות

אחת האמיתות הכואבות, אם לא הכואבת שבהן, היא שלא כל מי שמצהיר על עצמו או על אדם אחר כיודע שפה מסוימת, אכן יודע לדבר באותה שפה ובאופן שוטף. לרב, גם מי שמצהיר על עצמו כבעל אנגלית משובחת, ייתקע ויגמגם בבואו לדבר אנגלית עם המקומיים במסגרת טיול לחו”ל, פגישת עסקים או אפילו פרויקט גדול יותר כמו הגירה. וכל זאת למה? ובכן התהליכים הקוגניטיביים הבאים לידי ביטוי כאשר אנו מדברים שפה הם מורכבים ודורשים מכם כמה דברים בעת ובעונה אחת: אתם גם חייבים לדעת איך לחבר את המילים לכדי משפט נהיר (כולל אוצר מילים ושימוש נכון בכללי הדקדוק) ובאותו הזמן גם להבין את מה שבן שיחכם עונה לכם ולנסח מייד תגובה אינטליגנטית שתיקח בחשבון גם ניואנסים תרבותיים, גם עושר לשוני וגם כללי דקדוק תקניים. תהליך זה לוקח זמן והוא לא מופיע בשום ספר לימוד שיוכל להסביר לכם אותו ולתרגל אותו איתכם.

למה הדבר דומה? חישבו על מסעדת הגורמה. קרוב לוודאי שהשף של אותה מסעדה הוא אדם שצבר ידע תיאורטי ומעשי על מאכלים שונים ודרכי הכנתם ואיזה רכיב יתאים הכי טוב לאיזה רכיב במנות שתאכלו במסעדה, הוא צבר שעות רבות של הדרכה בפועל במסעדות הטובות בעולם והתמקצע בתחום מסוים (למשל מרקים, דגים, בשרים או קינוחים). תהליך זה דרש ממנו מספר שנים. סביר להניח שכאשר תטעמו מנה שהכין שף כזה הטעם יהיה ברמה אחרת מזו של אדם שלמד בישול באופן חובבני מכיוון שלחובבן אין את הידע והניסיון שלמקצוען יש וזו גם הסיבה שמסעדות גורמה הן יקרות מאד. אילו היה זה כל-כך פשוט לבשל כמו אותו שף אז כל אחד שהיה רוצה לעסוק בענף הגסטרונומיה היה מסיים קורס של פחות משנה מטעם משרד העבודה והופך לשף בעל שם.

בנוסף, כאשר אתם מדברים, אתם מפיקים שפה באופן אקטיבי. כישורי שפה נמדדים בארבע מיומנויות: קריאה, כתיבה, הבנת הנשמע ודיבור. הבנה וקריאה אלו הפעולות הפאסיביות – קרי, קולטות השפה ואילו כתיבה ודיבור הן הפעולות האקטיביות, קרי מפיקות השפה. וברור לכל בר דעת שכשם לאכול עוגה יותר קל מאשר לאפות אותה כך גם להבין ולקרוא יותר קל מלכתוב ולדבר. הדיבור הוא למעשה הרצה הכי גבוהה בשפה ומי שיודע לדבר היטב, חזקה עליו שגם ישלוט יפה בכל יתר המיומנויות

כאן נכנסת לתמונה החשיבות של המורה הפרטי ללימוד שפות כיוון שאותו מורה פרטי הוא המקצוען בעל ידע רב ויקר ערך שנצבר ע”י צבירת ידע תיאורטי רב וצבירת ניסיון בפועל עם תלמידים בגילאים שונים ובמסגרות שונות. ראשית, הוא בקיא בכל המיומנויות הנזכרות לעיל ויודע לזהות את חולשותיכם ולעבוד איתכם עליהן. שנית, הוא גם בקיא בהקשר התרבותי של השפה הנלמדת ויכול להסביר לכם דקויות עליהן לא תקרו בשום ספר ושלישית איתו תוכלו לתרגל את הדיבור שוב ושוב בסביבה בטוחה ובקצב שלכם.

לינגולרן הוא בית ספר לשפות הפועל באינטרנט ומקשר בין לומד השפה לבין מורה ידען ומנוסה המדריך אותו בתהליך הלמידה ועוזר לו בהקניית כישורי השפה הנכונים והשחזתם עד לדיבור שוטף

מורה פרטי לשפות


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn