fbpx

כיצד ליצור סביבה אופטימלית ללמידת שפה זרה

בטח כבר שמעתם בעבר שאחת הדרכים הטובות ביותר ללימוד שפה זרה היא להקיף את עצמכם באותה השפה, או מה שנקרא באנגלית “immersion”. באופן אידיאלי, אם הייתם יכולים לעבור למדינה שדוברת את השפה אותה אתם רוצים ללמוד, הייתם יכולים ללמוד אותה בצורה הכי מהירה ויעילה. מכיוון שהייתם נאלצים לדבר את השפה כל היום עם אנשים ברחוב, לקרוא שלטים או תפריט במסעדה, לראות טלויזיה בשפה ועוד, המוח שלכם היה נמצא כל הזמן במצב של למידה.

במציאות, לרובינו אין את האפשרות לעבור מדינה — בין אם זה בגלל מחוייבויות שונות, משפחה, כסף או פשוט בגלל שלא בא לנו. אך זה לא אומר שאי אפשר בכל זאת להשתמש בשיטה הזאת לעזור לנו להתקדם עם תרגול השפה. בין אם אתם עושים קורס שפה באינטרנט, או החלטתם להתחיל לימודי שפה במחשב באופן עצמאי, אם תשלבו בזה את שיטת ה-immersion ותקיפו את עצמכם בשפת היעד עד כמה שרק אפשר, תוכלו להתקדם בלימודי השפה הזרה הרבה יותר מהר. אז כיצד עושים זאת באופן מלאכותי?

 

now3 lang

 

העזרו בטכנולוגיה לתרגול שפה

אם תהיו ממש כנים עם עצמכם, ותנסו לחשוב איך אתם מבלים את רוב היום שלכם (מחוץ לעבודה), כנראה שחלק נכבד ממנו יהיה או מול הסמארטפון, המחשב, הטאבלט או הטלויזיה. אנחנו לא אומרים את זה כדי לגרום לכם רגשות אשם — להיפך! אנחנו רוצים שתשתמשו בהרגלים האלה כדי לעזור לכם ליצור סביבה אופטימלית ללימודי שפה זרה. 

נתחיל בטלפון — הדרך הכי קלה להתחיל תרגול שפה היא לשנות את שפת הממשק שלו לשפה אותה אתם לומדים. כך תהיו חייבים, לפחות כמה שעות ביום, לקרוא מילים בשפת היעד. גם במחשב, בין אם זה Windows או Mac, אפשר לשנות את שפת התוכנה לשפת היעד שלכם, מה שעוד יותר יכריח אתכם ללמוד. אותו הדבר אם יש לכם מכשיר DVD או משחקי וידאו (במשחקי וידאו אפשר אפילו ללכת צעד קדימה ולשחק את המשחק כולו בשפה זרה!). אם אתם לא יודעים איך לשנות את השפה, חיפוש מהיר בגוגל או YouTube יפתור את זה.

אם אתם מרגישים אפילו יותר מתקדמים, אתם יכולים גם לשנות את המקלדת במחשב לשפה אותה אתם לומדים, מה שיעזור לכם בתרגול השפה אפילו יותר. ב-Amazon תוכלו להזמין מדבקות עבור המקלדת, ופה תוכלו לקרוא עוד על איך ללמוד להקליד בשפה זרה.

 

צפו בסירטון לדוגמה מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

 

תרגול שפה עם מוזיקה וסרטים

זה לא סוד שהאזנה למוזיקה וצפיה בסרטים בשפת היעד הן דרכים מצויינות ללימוד שפה זרה. שתיהן נותנות לנו אפשרות לעשות משהו מהנה, תוך כדי שאנחנו נחשפים לשפת היעד. במוזיקה אפילו יש יתרון נוסף, שכן המקצב והחזרתיות עוזרות לזכור מילים וביטויים שאחרת אולי לא היינו מצליחים לזכור. אז כדי באמת לנצל את שני אמצעי המדיה האלה לתרגול שפה, צריך לוודא שיש לכם מספיק מקורות לצרוך מהם.

לגבי מוזיקה, YouTube זה המקום הראשון שכדאי לכם לבדוק, שכן הוא חינם, ויאפשר לכם לגלות זמרים ולהקות שאולי לא הכרתם בשפה אותה אתם לומדים. אחרי שמצאתם מוזיקה שאתם אוהבים, תוכלו להתקדם ל-Spotify, Amazon Music, או iTunes וגם להוריד את המוזיקה.

כדי למצוא סרטים וסדרות טלויזיה בשפת היעד, Neflix הוא מקור מעולה. על אף שאולי יהיה שם תרגום בעברית, אנחנו ממליצים לאתגר את עצמכם ולצפות בלי כתוביות! גם ב-Amazon תוכלו להשכיר סרטים בשפות זרות. הנה מאמר שלם על איך להפיק את המיטב מצפייה בסרטים זרים.

 

תרגול שפה בעזרת קריאת ספרים

לא לכולם קל לקרוא ספר שלם, אפילו בעברית, כך שהסעיף הזה מיועד למי שבאמת אוהב לקרוא. אין טעם להתחיל לעשות משהו רק בשביל לימודי שפה זרה, ולסבול בכל צעד ושעל. אבל אם בעברית אתם קוראים ספר בשבוע, אז בטח ובטח ששווה לכם לעבור לקרוא בשפת היעד — ומהר מאוד תראו איך כישורי השפה שלכם משתפרים פלאים. המקום שיהיה לכם הכי קל למצוא בו ספרי קריאה בשפת היעד הוא Amazon. והטיפ שלנו, חפשו את שפה הספר + edition. כך לדוגמה תמצאו את “על העיוורון” בספרדית: “blindness spanish edition”. אם יש לכם Kindle, תשמחו לגלות שיש לא מעט ספרים קלאסיים בשפות זרות, שאפשר להוריד בחינם!

 

תרגול שפה עם משפחה, חברים והסביבה

כמו שכבר הזכרנו, סביר להניח שאין לכם אפשרות לעבור מדינה כדי ללמוד שפה. אבל בהתאם לשפה אותה אתם לומדים, אולי יש לכם דרך לתרגל דיבור עם אנשים סביבכם? נגיד אם אתם לומדים את שפת האם של ההורים שלכם, בטח שזו סיבה מצויינת להתקשר אליהם כמה פעמים בשבוע ולדבר אך ורק בשפת היעד. או אם אתם לומדים שפה ביחד עם השותפים שלכם, נסו לתקשר ביחד רק באותה השפה!

עוד אפשרויות בסביבה שלכם  יכולות להיות, לדוגמה, אם החלטתם ללמוד רוסית, ואחד מהשכנים שלכם במקור מרוסיה — זו הזמנות טובה לפתח ידידות. או אם יש איזור מסויים בעיר שלכם שבו דוברים יותר ערבית ואתם לומדים את השפה, אז אולי כדאי לכם ללכת לשם לעשות את הקניות השבועיות שלכם. נצלו כל הזדמנות כדי לתרגל את השפה.

לסיכום, ישנן לא מעט דרכים ליצור סביבה אופימלית ללימודי שפה זרה ולהקיף את עצמכם בשפה באופן מלאכותי, מבלי לטוס לחו”ל. כל מה שצריך זה להיות יצירתיים ולאתגר את עצמכם. גם מאוד חשוב להשקיע בקורס שפה באינטרנט קבוע לצד זה, שיעזור לכם להתמיד בלמידה. לחצו כאן כדי להתחיל לימודי שפה במחשב עם המורים הפרטיים של לינגולרן.

לקריאה נוספת

איך לבחור אילו מילים ללמוד בשפה זרה? – באיזה אוצר מילים כדאי לכם להתמקד כשאתם עושים קורס שפה זרה?

איזו שפה זרה הכי קל להתחיל ללמוד? – ללמוד שפה זרה עשוי להיות קל או קשה. מה קובע את דרגת הקושי בלימוד שפה זרה?


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn