fbpx

איך ליצור שגרה ללמידת שפה זרה?

כשמתחילים לימודי שפה זרה, בין אם זה קורס שפה באינטרנט, לימודים בכיתה או עם מורה, מאוד קל לתת לדברים אחרים להפריע בתהליך הלמידה. גם אם משקיעים את כל המרץ בזמן השיעור עצמו, ולומדים את כל מה שצריך לדעת על דקדוק בשפת היעד, והרחבת אוצר המילים בשפה, הרי שבלי לתרגל אחרי השיעורים, בין אם זה בדיבור בקריאה או בכתיבה, לא נצליח לשמר את מה שלמדנו ולהתקדם בשפה בקצב טוב. ואם אנחנו תמיד מעדיפים לעשות דברים אחרים בבית, כמו לראות טלוויזיה, לשחק משחקי מחשב, לבלות עם חברים — כל דבר חוץ מלתרגל את השפה, הרי שכל ההשקעה בלימודי שפה זרה הם לשווא.

 

אם תוכלו ליצור שיגרה ללימודי שפה זרה, כזו שהיא חלק מחיי היום יום שלכם, ולא מרגישה כמו מטלה בלתי אפשרית, יהיה לכם הרבה יותר קל לתרגל את השפה ולא תצטרכו כל פעם לגייס את כל המוטיבציה שלכם כדי להתחיל. לימודי שפה אונליין לא צריכים להגיש כמו נטל ואפילו יכולים להיות משהו כיף. אנחנו פה כדי לתת לכם את הטיפים להתחיל.

 

now3 lang

טיפ ראשון ליצירת שגרת לימודי שפה זרה: התחילו בקטן

 

נתחיל פה עם השוואה בין לימודי שפה אונליין להגיינת פה. מסתבר שהרבה אנשים לא משתמשים בחוט דנטלי, למרות שרופאי שיניים ממליצים על כך וטוענים שזה הרבה יותר בריא. אך הרבה אנשים רואים בשימוש בחוט דנטלי יותר מדי עבודה. דרך טובה לגרום לאנשים להתחיל להשתמש בחוט היא לגרום להם להתחייב לשן אחת, כך המשימה הופכת להיות הרבה פחות קשה. אך כאשר הם כבר מתחילים, הרבה פעמים הם כבר ימשיכו לעוד שן.

 

אם תתחייבו בעת לימודי שפה באינטרנט לחפש כל יום פירוש של מילה חדשה, לדוגמה, זה משהו שייקח פחות מחמש דקות. אך אם תעשו את זה כל יום, יכול להיות שתאהבו את ההרגשה של הלמידה ותתחילו לחפש עוד מילים, מכיוון שכבר התחלתם.

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

 

טיפ שני ליצירת שגרת לימודי שפה זרה: תמשיכו לעשות את מה שאתם כבר עושים

 

סביר להניח שכבר יש לכם איזושהי שגרת יום, לא? אבל בעברית. נגיד שאתם קמים בבוקר וקוראים את החדשות באינטרנט. או שאתם קוראים ספר באוטובוס בדרך לעבודה. אם תקחו את השגרה הרגילה שלכם ותחליפו את השפה לשפת היעד, תוכלו להמשיך לעשות את מה שעשיתם עד עכשיו ולתרגל את שפת היעד שלכם על הדרך. אם אתם אוהבים לבשל מתכונים חדשים כמה פעמים בשבוע, אתם יכולים לחפש את המתכונים בשפת היעד. אם אתם אוהבים פשוט לשבת ולראות Netflix, אתם יכולים לראות תוכניות בשפת היעד. אתם יכולים לכתוב את רשימת הקניות שלכם בשפה שאתם לומדים — האפשרויות אינסופיות.

 

טיפ שלישי ליצירת שגרת לימודי שפה זרה: כתבו את זה

 

לא משנה למה התחייבתם עם לימודי שפה באינטרנט, הקפידו לכתוב את זה ולא רק לזכור. כתבו את המטרות שלכם, את התוכניות שלכם ואת המחויבויות שלכם בלימודי שפה זרה. בנוסף, כתבו גם את ההתקדמות שלכם ברמה היומית ביומן לימודי שפה. כתבו את הדברים שעובדים טוב ואת הדברים שדורשים שיפור. לא רק שזה ייתן לכם מוטיבציה, זה גם יראה לכם באילו נושאים אתם צריכים יותר להתמקד (זה גם טוב אם יש לכם מורה פרטי, ואתם רוצים להתמקד איתו על איזורים בעייתיים). 

 

טיפ רביעי ליצירת שגרת לימודי שפה זרה: השתמשו ב”זמן מת” לטובתכם

 

זמן מת הוא זמן שאתם לא מודעים לקיומו. הוא זמן שיש לכם בין משימה אחת לאחרת, או בזמן שאתם עושים משהו אחר. לדוגמה, כשאתם מבשלים ואתם צריכים לחכות שהסיר ירתח במשך 20 דקות — זה זמן מת. אתם יכולים לנצל את הדקות האלה כדי ללמוד כמה מילים חדשות, או להאזין לפודקאסט בשפת היעד. 

 

עוד דוגמה ברורה לזמן מת היא הנסיעה לעבודה. אם אתם תקועים בפקק, אתם יכולים להאזין לספר מוקלט בשפת היעד. אם אתם נוסעים באוטובוס או ברכבת, אתם יכולים לקרוא ספר בשפה, או לחזור על אוצר המילים. 

אם עדיין לא התחלתם קורס שפה באינטרנט, בלינגולרן אנחנו מלמדים מעל ל-20 שפות עם מורים פרטיים דוברי שפת אם בכיתה וירטואלית מתקדמת, אז למה אתם מחכים? לחצו כאן לכל הפרטים.

 

לקריאה נוספת

איך ללמוד שפה זרה ביעילות בעזרת צפייה בסרטים? – איך אפשר להפוך צפייה בסרטים זרים ללא כתוביות לפחות מעיקה ולדרך מועילה לשיפור כישורי השפה הזרה שלכם? כל התשובות והטיפים בפנים.

5 דרכים כייפיות ללמד את הילדים שפה זרה – ילדים לומדים שפה בדרך יותר אינטואיטיבית ממבוגרים, לכן חשוב לא להכריח אותם לשנן ולערב פעילויות מהנות בתהליך הלמידה


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn