fbpx

איך לחזור ללמוד שפה זרה אחרי הפסקה ארוכה

תהליך לימודי שפה באינטרנט יכול להיות ארוך ומפרך, עם עליות ומורדות. אם החלטתם ללמוד שפה אונליין, ברוב המקרים מדובר על לימודים עצמאיים, מה שיכול להיות אפילו יותר קשה. אולי אתם לא מצליחים לתרגל דיבור בשפת היעד מבלי להילחץ שתעשו טעויות, ולכן קשה לכם להתקדם. אולי אתם מרגישים שאתם חוזרים על אותם הדברים שוב ושוב, ולא מצליחים לקלוט אותם, מה שיוצר שפל בתהליך הלמידה

אם יצא שכבר לא פתחתם את הספרים וחומרי הלמידה יותר מכמה שבועות (ואולי אפילו חודשים), יהיה לכם אפילו יותר קשה לחזור! רק עצם המחשבה ששכחתם חלק ממה שכבר למדתם יכולה ממש להפחיד ולגרום לכם לוותר על לימודי שפה זרה לגמרי. אבל אנחנו פה כדי להגיד לכם לא לוותר. יש לנו מספר עיצות שיעזרו לכם להתגבר על הפחד, ולפתח מחדש מוטיבציה ואפילו תשוקה ללימודי שפה שנייה.

now3 lang

עיצות שיעזרו לכם לאהוב מחדש את לימודי השפה אונליין

 

1. פנקו את עצמכם בחומרי לימוד חדשים

אם לקחתם הפסקה ארוכה מלימודי שפה זרה, לפתוח מחדש את אותו ספר הלימוד ולראות את התרגילים שייאשו אתכם בפעם הקודמת זה מתכון לאסון. במקום, אולי שווה לכם להתחיל מחדש עם חומרי לימוד שונים, שיכולים לסקרן אתכם ולרגש אתכם.

זה יכול להיות ספר חדש שמזמן רציתם לקרוא בשפת היעד, או אולי מנוי לאפליקציה שמזמן נראתה לכם שווה (ולא רציתם להוציא עליה כסף), או הרשמה למפגשי חילופי שפות.

 

2. קחו קצת זמן כדי להציב לעצמכם מטרות חדשות

חלק חשוב בתהליך לימודי שפה זרה הוא הצבת מטרות. דיברנו על זה בהרחבה בכתבה על צעדים ראשונים שחיוניים להצלחה בלמידת שפה זרה. אם המטרה שלכם היא רק “לדבר את השפה,” יהיה לכם קשה להתקדם. זוהי מטרה יחסית מעורפלת ומאוד גדולה, שיכולה לייאש במהירות. מטרות קלות יותר להשגה הן משהו בסגנון “ללמוד 100 מילות חדשות עד סוף החודש.” על מטרה כזו ניתן לסמן וי, ולהרגיש שהשגתם משהו.

אז אם לקחתם הפסקה ארוכה מהלימודים, שווה להסתכל על המטרות שלכם לפני שאתם חוזרים לספרים, ולראות אם שווה לשנות אותן, או לחלק אותן למטרות קטנות יותר וברות השגה.

 

3. החליפו שפה

אם הפסקת את לימודי השפה שלכם, יכול להיות שזו השפה עצמה שלא ממש עשתה לכם חשק. במקרה הזה, שווה אולי לקחת הפסקה לתקופה מסויימת וללמוד שפה אחרת. זה לא אומר שאתם צריכים להשקיע את כל כולכם בשפה החדשה. להיפך, אתם יכולים להחליט שאתם רוצים רק להכיר שפה אחרת, בלי מטרות או ייעדים – רק לשם הכיף. אולי זה יגרום לכם להעריך מחדש את תהליך הלמידה. ואולי אפילו תחליטו שאתם רוצים ללמוד שתי שפות בו זמנית!

 

4. תכננו את הבקרים או את הערבים שלכם סביב לימודי שפה אונליין

גם על חשיבות השיגרה בלימודי שפה זרה כבר דיברנו בהרחבה בעבר. אם אתם מלאי מוטיבציה לגבי הלימודים, סביר להניח שתרצו לתרגל בכל רגע פנוי. אך אם לא השקעתם בלימודי השפה הזרה כבר תקופה ארוכה, יכול להיות שזה בגלל שהעדפתם לעשות דברים אחרים, או שהלימודים נמצאים בסוף רשימת המטלות שלכם.

קביעת תרגול ולמידת שפה אונליין כחלק מהשגרה היומית שלכם (כמו צחצוח שיניים או טיול עם הכלב), יכולה לעזור לכם להתמיד. אם תדעו שיש חצי שעה בבוקר או בערב שבה אתם תמיד מתכננים ללמוד, יהיה קל יותר לזכור להתחיל. אתם יכולים אפילו להוסיף את הלימודים במשבצת בלוח השנה האלקטרוני שלכם, מה שיוודא שלא תקבעו תוכניות אחרות באותו הזמן.

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

 

5. תכננו רק לחודש או לחודשיים הקרובים

כפי שכבר ציינו, מטרות גדולות יכולות להיראות מפחידות וקשות להשגה – מה שיכול לגרום לנו להפסיק ללמוד לגמרי, מהחשש שלא נעמוד בהן! לכן, כשאתם קובעים לעצמכם מטרות ללמידה, שווה לא רק לחלק אותן לחלקים קטנים, אלא גם לתת להן תקופה של לא יותר מחודש-חודשיים. אם שנת 2020 לימדה אותנו משהו, זה שאנחנו לא יודעים מה יהיה עוד שנה מעכשיו, אז עדיף להתמקד בעתיד הקרוב, גם בכל הנוגע ללימודי שפה באינטרנט.

 

6. למדו משהו אחר שקשור לשפה

אולי המוח שלכם צריך הפסקה מוחלטת מלימודי שפה אונליין, כדי לשוב ולחדש את האהבה שפעם הייתה לכם אליהם. עם זאת, יש דברים שאתם יכולים לעשות שלאו דווקא קשורים ישירות ללימודי השפה, אבל עדיין יכולים לעזור לכם קצת לתרגל אותה, ובמיוחד ללמוד איך שוב לאהוב אותה.

לדוגמא, אם למדתם צרפתית בעבר, אתם יכולים להירשם לקורס בישול צרפתי – מה שישלב בתוכו את התרבות הצרפתית, ובטח גם קצת מילים. אם אתם לומדים קוראנית, אתם יכולים להירשם לחוג טאקוונדו, מה שיכול גם כן לחבר אתכם לתרבות הקוראנית, ולהצית מחדש את התשוקה שלכם לשפה.

 

7. בחרו נושא ולמדו אותו לעומק

במקום להתפזר וללמוד כל מה שאפשר בשפת היעד – אוצר מילים, דקדוק, בניית משפטים, דיבור וכדומה, אולי יהיה לכם קל יותר אם תבחרו נושא אחד להתמקד בו. ואם זה יהיה נושא שאתם מתעניינים בו מחוץ ללימודי השפה, זה בהחלט יקל על תהליך הלמידה.

לדוגמא, אם יש לכם גינה שאתם ממש אוהבים לטפח בזמן הפנוי שלכם, אתם יכולים לנסות להעשיר את הידע שלכם בנושא צמחים מסויימים ואופן הטיפול בהם, על ידי קריאה על הנושא בשפת היעד, צפייה בקטעי וידאו בשפת היעד והאזנה לפודקאסטים בנושא. אתם יכולים אפילו למקד את זה יותר ולחפש אילו צמחים נפוצים במדינה בה מדברים את השפה, ומה המקורות שלהם.

 

8. חפרו ברשימת הצפייה שלכם

ההצעה האחרונה שלנו היא פעילות שבטח אתם כבר עושים בזמנכם הפנוי, וזה צפייה בסרטים ובסדרות. למה לא ליהנות מצפייה וללמוד את שפת היעד שלכם באותו הזמן? גם על נושא למידת שפה זרה באמצעות סרטים כתבנו באופן מעמיק, כך שבאמת תוכלו להפיק את המיטב מהפעילות, ולהחזיר לעצמכם את האהבה ללמידה.


לקריאה נוספת

6 סיבות למה אתם לא מבוגרים מדי ללמוד שפה חדשה – אם אתם חושבים שפספסתם את ההזדמנות שלכם, אנחנו פה כדי להסביר למה אנחנו דווקא חושבים שהגיל שלכם הוא יתרון.

איך להגיד סליחה ב-16 שפות שונות – כשאתם מתחילים שפה זרה, סליחה היא בטח אחת מהמילים הראשונות שתלמדו.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn