fbpx

איך להתגבר על השפל בלמידת שפה

יש הרבה סיבות ללמידת שפה חדשה. יש אנשים שעושים את זה מכיוון שהם מתכננים לעבור למדינה חדשה או לעשות רילוקיישן זמני בעקבות עבודה. יש אנשים שטיילו בעולם ופגשו בן/בת זוג שלא דובר עברית, ורוצים להיות מסוגלים לדבר בשפה שלהם ושל משפחתם, ויש אנשים שפשוט נהנים ללמוד באופן כללי ואוהבים אתגרים (אתם יכולים לקרוא עוד סיבות טובות ללמוד שפה חדשה פה). לא משנה מה הסיבה שגרמה לכם להתחיל, למידת שפה באינטרנט היא משימה מורכבת, ולעיתים יכולה להיות מתסכלת. זו כנראה הסיבה שלמידת שפה אונליין ובאופן עצמאי היא לא כזו פופולארית. רוב האנשים לומדים שפה שניה במשך כמה שנים בבית הספר, ואולי ממשיכים לבד לאחר מכן, ולאחר שהם נכשלים בזה, מחליטים שהם לא מסוגלים.

now3 lang

לימודי שפה אונליין, בלי התמיכה של קבוצה או מורה, זו משימה קשה, שלוקחת הרבה זמן ומאמץ מתמיד. וכשיש דברים אחרים לעשות (כמו עבודה, ילדים, חברים), זה הופך מקשה לכמעט בלתי אפשרי. לפחות כשלא מתמודדים עם הלימודים בדרך הנכונה. למה אנחנו מתכוונים?

לפני שנתחיל לפרט איך להתגבר על השפל בלימודי שפה חדשה, רצינו לספר לכם על קורסי שפה אונליין עם לינגולרן. אם אתם מרגישים תקועים, לפעמים הדרך הכי טובה היא לקבל הכוונה ממורה! בלינגולרן אנחנו מלמדים מעל ל-20 שפות, עם מורים דוברי שפות אם, בכיתה וירטואלית מתקדמת וחומרי לימודי איכותיים. רוצים לשמוע עוד? צרו קשר!

כשאתם לומדים שפה חדשה, מאוד קשה לחזות מראש את הרמה שאליה תצליחו להגיע, ומתי אתם צריכים להגיע אליה. לכן מאוד חשוב לא לקבוע לעצמכם יעדים לא מציאותיים – כמו “אני חייב לסיים את רמה A2 ולשלוט בה עוד חודשיים”. אין דרך לדעת אם תצליחו לעשות זאת. או לחילופין, יכול להיות שתצליחו לעשות זאת הרבה יותר מהר! ההשוואה הכי טובה ללימודי שפה אונליין היא ירידה במשקל: אם תאכלו את הדברים הנכונים ותתאמנו, אז התוצאות יבואו באופן אוטומטי, אבל לאנשים שונים זה יקח זמן שונה לראות תוצאות.

אתם יכולים גם לקרוא על חמישה דברים ששווה לדעת כשמתחילים ללמוד שפה חדשה.

לרוב, השפל בתהליך הלמידה של כל דבר (לא רק שפות), נוצר בגלל נוחות, בגלל שהתרגול לא מופרד מההופעה (או במקרה של שפה – שימוש ביום יום), או בגלל מחסור במשוב. כשאתם רק מתחילים ללמוד שפה חדשה, זה קשה. הכל חדש, וכל התקדמות קטנה מרגישה כמו צעד ענקי. כל השקעה מניבה תוצאות גדולות. הבעיה היא שלאחר שעברתם את רמת מתחילים, המוטיבציה מתחילה לרדת. צריך להשקיע יותר ויותר זמן כדי לראות התקדמות, עד שבסופו של דבר כבר אין מוטיבציה להשקיע בכלל. פה נוצר השפל. אז מה עושים?

1. הפכו את הסדר

אם אתם קוראים בשפה הזרה, תנסו להקשיב לספרי אודיו במקום. אם אתם בדרך כלל לומדים עם אפליקציה, תנסו ללמוד במשך כמה שבועות עם ספר. תנסו לקרוא בקול רם. כתבו ביומן שלכם בשפה הזרה. תצאו מהשיטה הנוחה שלכם ותאתגרו את תהליך הלמידה.

2. קחו הפסקה

לפעמים צריך להיטען מחדש ולחדש את המוטיבציה. לפעמים ההפסקה אפילו תגרום לכם ממש לרצות לחזור ללימודים.

3. למדו עם אנשים מעל לרמה שלכם

הם יגרמו לכם לראות מה האזורים שאתם צריכים לחזק וידחפו אתכם מעבר למה שאתם בדרך כלל רגילים.

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

4. קחו שיעור

כמו שאמרנו בהתחלה, משוב הוא הכרחי. מישהו אחר יכול לראות מה אתם עושים לא נכון, ולתת הצעות לדברים שאתם יכולים לשפר. תנסו קורסי שפה אונליין עם לינגולרן.

5. למדו משהו חדש

אם יש משהו שעדיין לא עבדתם עליו, עכשיו זה הזמן. אם אתם יודעים להציג את עצמכם באופן מושלם, תנסו לעבוד על נושאי שיחה נפוצים עם תסריטים, להתמקד על אוצר מילים בנושא מסויים, או לצפות בקטעי וידאו על אותו נושא.

6. שברו את המטרות שלכם למשימות קטנות

להרבה מיומנויות יש צעדים הרבה יותר קטנים שאפשר לקחת כדי להשיג אותם. נסו לצמצם את היעדים שלכם עד כמה שאפשר, וכך תרגישו תחושת הישג הרבה יותר גדולה כשתגיעו לקו הסיום. לדוגמה, אל תנסו ללמוד את כל זמן עבר באנגלית, אלא התרכזו רק ב-present simple.

7. למדו באותה שעה בכל יום

לימודי שפה יכולים להיות כמו צחצוח שיניים. אם תקבעו שעה קבועה כל יום ללמידת שפה, ביום שבו תפספסו תרגישו כאילו משהו חסר.

8. הקליטו את עצמכם

ותקשיבו להקלטה. נכון, קשה להקשיב לקול שלנו, אבל זה יעזור מאוד בתהליך הלמידה. אם אתם כבר עושים את זה, תנסו להקליט את עצמכם בוידאו, כדי להוסיף עוד מידע על איך אתם מדברים.

זכרו להיות סבלנים עם תהליך למידת שפה באינטרנט. זה טבעי שיהיה לכם שפל, אז אין טעם להתעצבן. רק בגלל שתהליך הלמידה איטי יותר, זה לא אומר שאתם עושים משהו לא בסדר. ושיהיה בהצלחה!

לקריאה נוספת

5 דברים ששווה לדעת כשמתחילים ללמוד שפה חדשה – ידע חשוב וטיפים עבור לומדי שפה חדשה ומתעניינים בלימודי שפה שנייה.

איך ללמוד אוצר מילים בשפה זרה, ומהר? – מאמר העוסק בשיטות לצבירת אוצר מילים בשפה זרה, כבסיס לידיעתה.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn