fbpx

מהי הדרך המהירה ביותר ללמוד שפה חדשה?

 

יכול להיות שאתם מפנטזים על הקריירה החלומית שלכם, וכל מה שעומד ביניכם לבין ההצלחה היא שורה בקורות החיים שאומרת שאתם מדברים ערבית. אולי אתם מתכננים בראש טיול אחרי-צבא לדרום אמריקה ויודעים שלא תצליחו להתמודד בלי לדעת ספרדית. לא משנה מה הסיבה שבגללה אתם צריכים להתחיל לימודי שפה זרה במהירות וביעילות, אנחנו פה עם כל הטריקים.

 

האם חייבים לדבר שפה באופן שוטף?

אם אתם רוצים להישמע בדיוק כמו המקומיים, שהשפה תתגלגל מהלשון שלכם בלי הצורך לעצור ולחשוב אפילו לרגע – תנו לנו לנפץ לכם את הבועה. חשוב להבין שרמה כזו של ידיעת שפה שניה היא מאוד מתקדמת, וברוב הפעמים בכלל לא נדרשת בחיי היום-יום. ואם אנחנו מדברים על לימוד שפה זרה לצורכי עבודה, שווה לכם להתמקד במושגים שרלוונטיים בדיוק למקצוע שלכם ולא להתפזר יותר מדי.

רוב האנשים שמבקשים ללמוד שפה כדי לתקשר עם הסביבה, ולאו דווקא בצורה שוטפת, יכולים ללמוד את הבסיס תוך כמה שבועות ולתקשר כבר תוך כמה חודשים.

 

now3 lang

 

לימודי שפה זרה בדרך המהירה ביותר

הדרך המהירה ביותר ללימוד שפה זרה היא להתחיל לדבר ולשלב את השפה בחיי היום היום שלכם. הכי קל ללכת לחנות, לקנות ספר ולהתחיל לימוד שפה זרה עם תרגילי קריאה וכתיבה. אבל דיבור, במיוחד עם מי שדובר את השפה כשפת אם, הוא מה שיעזור לכם לפתח כישורי שפה טובים בזמן קצר – מה שלמידת דקדוק מתוך ספר לא יכולה לעשות.

עוד דבר שחשוב לזכור הוא לתרגל כמה שיותר. על פי מומחים ללימודי שפה זרה, לימודי שפה במחשב (או מחוץ לו) צריכים להתבצע לעיתים קרובות ובמינונים נמוכים יחסית, כדי להתקדם במהירות. הזמן האידיאלי להשקיע בתרגול הוא 30 דקות בכל יום. הנה הדרכים השונות בהן אתם יכולים ללמוד ב-30 הדקות האלה.

 

הקשיבו לדוברי השפה

אם זה בטלויזיה, ברדיו, ב-YouTube או במהלך קורס שפה באינטרנט עם מורה דובר שפת אם, הקשבה לשפה תעזור להאיץ את תהליך הלמידה, שכן היא תעזור לכם להבין איך מילים נשמעות ואיך משפטים נבנים. אם אתם מחפשים מקורות להקשבה, נסו להתחיל עם תוכניות ילדים ב-Netflix או YouTube. הדמויות בדרך כלל מדברות בשפה מאוד פשוטה, וקל לעקוב אחריהן.

 

לימודי שפה באינטרנט בעזרת חיקוי

להקשיב לשפה זה מעולה, אבל אתם יודעים מה אפילו יותר טוב? לחזור אחרי מה שנאמר. כל עוד השפה נשארת כמחשבה אצלכם בראש, יכול להיות שהיא נשמעת מושלמת. אבל עד שתפתחו את הפה ותרגישו איך זה לדבר את השפה, לא תדעו אם אתם מסוגלים. אתם אפילו לא צריכים להבין מה נאמר בהתחלה, רק עצם החזרה תעזור לכם בלמידה.

 

קראו בקול רם

אם אתם בשלב בו אתם יודעים לקרוא, אפילו אם זה רק בשפה פשוטה, אל תסתפקו בקריאה בשקט. כמו עם חיקוי הנאמר, קריאה בקול רם תעזור לכם לבטא כל מילה, לוודא שאתם יודעים איך היא נאמרת – אות אחר אות. ואם אתם לא יודעים איך לבטא את המילה – תמיד אפשר לחפש באינטרנט כדי לפתור את הבעיה הזו!

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

 

דברו בזמן הליכה

לקחו את התרגול שלב קדימה עם שימוש בדמיון שלכם. כשאתם בבית, או ברחוב בלי יותר מדי אנשים, אמרו בקול רם את מה שאתם רואים סביבכם. נסו בהתחלה עם המילים המתארות את העצמים סביבכם, ובשלב מאוחר יותר, בנו משפטים שלמים המתארים את הסיטואציה והסביבה. צורת התרגול הזו תעזור לכם עם אוצר המילים ובניית משפטים. נסו לזכור מילים שאתם נתקעים בהן, כדי לחפש אותן כשאתם מגיעים הביתה.

 

עשו את מה שאתם הכי אוהבים

אם אתם לא מצליחים לסיים ספרים בעברית – אין שום סיבה להתחיל לקרוא רומנים בשפה אותה אתם לומדים! קריאה היא כנראה משהו שאתם לא ממש נהנים ממנו, אז בשפה זרה רק יהיה יותר מעיק. שלבו את לימודי השפה הזרה עם פעילות שאתם גם ככה נהנים מהן בחיי היום-יום. אם, למשל, אתם צופים בהרבה סרטים – שלבו את זה עם לימוד שפה זרה. אם אתם מאזינים למוזיקה – חפשו זמרים בשפה אותה אתם לומדים.

 

תיקונים הם הכרחיים

כל התרגולים האלה יעזרו לכם להתקדם במהירות, אך חשוב שיהיה מישהו שיעזור לתקן אתכם כשאתם טועים. אם תעשו יותר מדי טעויות כבר בהתחלה, יהיה מאוד קשה להיפטר מהן בשלב מאוחר יותר. המישהו הזה יכול להיות חבר דובר השפה, מישהו שפגשתם דרך פייסבוק או פורום שרוצה לעשות חילופי שפות, או מורה פרטי של לינגולרן, שיעזור לכם בדיוק עם מה שאתם הכי מתקשים!


לקריאה נוספת

איך מוצאים את השירותים ב-8 שפות שונות? – למדו את המשפט החשוב הזה כדי שלא תתקעו באמצע הטיול בלי דרך ללכת לשירותים!

ארבע השפות הכי רווחיות ללמוד – לימודי שפה שניה יכולים להיות עניין מאוד משתלם, אם בוחרים ללמוד שפה שהיא גם פוטנציאל לרווח. מהן השפות האלו שהכי כדאי ללמוד?


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn