fbpx

עומדים להשתחרר מהצבא בקרוב? או שאולי רק התחלתם ובכל זאת אתם כבר סופרים את הימים? אם אתם לא יכולים להפסיק לפנטז על הטיול שתעשו אחרי הצבא, אתם בוודאי לא לבד. עבור ישראלים, הטיול הגדול שאחרי השחרור הוא מסורת ארוכת שנים. למעשה, הרבה תושבי חו”ל, בין אם הם אמריקאים, אירופאים, או אוסטרלים, יכולים לספר לכם שהפעם הראשונה שיצא להם לדבר עם ישראלי הייתה בהוסטל, והישראלי הזה היה חייל או חיילת משוחררים.

כאשר אתם מתכננים את הטיול הגדול, כמובן שיש הרבה דברים לקחת בחשבון — כרטיסי טיסה, הזמנת מקומות לינה, בדיקת קווי תחבורה ציבורית. אבל אנחנו סומכים עליכם עם כל זה. אנחנו פה כדי לעזור עם נושא אחר, עם לימודי אנגלית לחיילים משוחררים לקראת הטיול. כי לא משנה לאן אתם מתכננים לנסוע, אנגלית תמיד תהיה השפה שרוב האנשים יבינו, בין אם זה המקומיים, או המטיילים האחרים.

 

 

בעזרת ביטויים באנגלית לחיילים משוחררים, הקשורים ספציפית לטיול אחרי צבא, תוכלו לפתח שיחות משמעותיות, ליצור חברויות חדשות וממש ליהנות כמו שצריך. בכתבה הזו בחרנו להתמקד במיוחד בביטויים באנגלית הקשורים לטיולי תרמילאות. אם אתם מתכננים לנסוע לדרום אמריקה, אתם יכולים אפילו להגדיל וללמוד 5 ביטויים בספרדית להביע תדהמה.

ואולי, אם אתם מתכננים טיול ממש ארוך, שווה לכם לקרוא עוד על לימודי אנגלית לחיילים משוחררים על חשבון הפיקדון. בעזרת קורס אנגלית לחיילים משוחררים תוכלו לשפר את האנגלית שלכם עד לרמה שבה תוכלו לתקשר בצורה שוטפת ולוודא שהטיול יעבור ללא שום בעיות ואי הבנות. עד שאתם מחליטים אם לעשות את הקורס, הנה הביטויים ששווה לכם להכיר בתור התחלה.

 

אנגלית לחיילים משוחררים – ביטויים הקשורים לטיול אחרי צבא

 

After Army

איך מבטאים בעברית: אָפְטֵר אַרְמִי

פירוש: אחרי צבא. זהו ביטוי הנפוץ במיוחד בקרב חיילים משוחררים ישראלים, שעושים טיול אחרי צבא. אך הוא גם יכול לתאר חיילים מכל מדינה אחרת שכבר לא משרתים בצבא.

שימוש במשפט: This is my after army trip. I plan on travelling all over South America.

 

Backpacker

איך מבטאים בעברית: בֶּקְפֵּאקֵר

פירוש: תרמילאי. הכוונה לכל מי שמטייל בעולם באופן עצמאי, עם תרמיל על הגב, ולרוב יש לו תקציב הדוק.

שימוש במשפט: Liron left her job last year and decided to become a full-time backpacker.

 

Career Break

איך מבטאים בעברית: קָארִיר בְּרֵיְיק

פירוש: שבתון מהקריירה. הביטוי הזה מתייחס לאנשים מבוגרים יותר שאחרי כמה שנים בעבודה מסויימת החליטו להתפטר, או לקחת הפסקה כדי לטייל בעולם.

שימוש במשפט: After working as a corporate lawyer for almost a decade, I’ve decided to take a career break and finally travel around East Asia.

 

Couchsurfing

איך מבטאים בעברית: קַאוּצְ’סֶרְפִינְג

פירוש: באופן מילולי זה אומר גלישת ספות. במקום לשלם כסף לבית מלון או הוסטל, הרבה מטיילים משתמשים בקַאוּצְ’סֶרְפִינְג כדי למצוא מקום לישון בחינם. הכוונה היא למצוא מישהו שמוכן לארח אותם על הספה שלהם. הם יכולים לעשות זאת דרך אתר המיועד לכך, או פשוט לחפש חברים של חברים. לרוב, אותם המטיילים אחר כך יארחו אנשים בביתם כדי לתרום לקהילת המטיילים.

שימוש במשפט: I’ve only just discovered Couchsurfing in the past year, but I’ve already made lifelong friends. The person who hosted me in Mexico, later came to stay with me in Israel, and we talk at least once a week.

 

Culture Shock

איך מבטאים בעברית: קוֹלְצ’וּר שׁוֹק

פירוש: הלם תרבותי. כשמטיילים נוחתים במקום חדש, השילוב של המראות, התחושות, הריחות והקולות הלא מוכרים יכולים ליצור הלם תרבותי. 

שימוש במשפט: When I first landed in Brazil, I felt nervous and very out of place. I think I was experiencing some culture shock. 

 

Gap year

איך מבטאים בעברית: גֵאפּ יִיר

פירוש: שנת חופש. זהו ביטוי שבעיקר ניתן לשמוע מאמריקאים. רוב הצעירים ממשיכים לאוניברסיטה ישר אחרי שהם מסיימים תיכון, לכן אם הם מחליטים לטייל בעולם במקום להיכנס למערכת ההשכלה הגבוהה, הם קוראים לזה Gap Year. לפעמים הם מחליטים לעשות גם שנת הפסקה על מנת לטייל במהלך התואר.

שימוש במשפט: Lorna has wanted to be a doctor ever since she was ten. But since it’s basically a lifelong commitment, she wanted to take a gap year before starting Pre-Med studies.

 

Off the beaten track

איך מבטאים בעברית: אוֹף תֶ’ה בִּיטֶאן טְרֶאק

פירוש: מחוץ למסלול. הביטוי מתייחס למקומות וטרקים שרוב המטיילים לא מגיעים אליהם בדרך כלל. מדובר במקומות פחות תיירותיים ופחות פופולאריים, מה שיכול להפוך אותם ליותר מושכים.

שימוש במשפט: I chose to go on vacation to that island because I knew it was off the beaten track and would give me some much-needed solitude.

 

Orienteering

איך מבטאים בעברית: אוֹרִייֵנְטִירִינְג

פירוש: התמצאות בשטח. הכוונה לתחרות בה המשתתפים עושים טרק באמצעות מפה ומצפן דרך שטח לא מוכר.

שימוש במשפט: Although orienteering is a competitive sport, some people participate in it just for fun and as a great day out. 

 

Tourist trail

איך מבטאים בעברית: טוּרִיסְט טְרֵיְיל

פירוש: שביל תיירותי. בדיוק ההיפך מ-Off the beaten track, הכוונה היא לאותם המקומות שתרמילאים ותיירים בעיקר מגיעים אליהם, כמו הפירמידות או פסל החירות.

שימוש במשפט: If you don’t mind hitting the tourist trail, I suggest you visit Copacabana when in Rio.

 

Wanderlust

איך מבטאים בעברית: וָונְדֵרְלָאסְט

פירוש: תשוקה לטייל. אין למילה הזו ממש מקבילה בעברית. הכוונה היא לרצון עז ותשוקה לטייל בעולם ולראות מקומות חדשים.

שימוש במשפט: Shlomit’s wanderlust has overcome her entire life. She’s been travelling none-stop for the past 15 year.

 

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה האנגלית? קראו גם:

לימודי אנגלית אייקון 1איך לעבור ראיון באנגלית ב-7 שלבים פשוטים – כתבה מצויינת עבור כל מי שנמצא בין ראיונות עבודה.

לימודי אנגלית אייקון 10כללים ותרגילים של עשרה זמנים באנגלית– רשימה מסודרת של כל חוקי הגרמר הכי מבלבלים בשפה האנגלית.

 


לינגולרן הינו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn