fbpx

כמה זמן ביום צריך להשקיע בלימודי שפה כדי באמת להצליח?

מאבק קבוע וידוע כאשר מתחילים לימוד שפה זרה הוא איך למצוא זמן לתרגל ולהתקדם בלימודים. הרבה אנשים שרוצים להירשם לקורס שפה זרה דוחים את ההתחלה שוב ושוב, רק בגלל שהם חוששים שאין להם מספיק זמן להשקיע. אצל אלו שכבר נמצאים בתהליך לימודי שפה באינטרנט, יש נטייה לחפש את הדרכים הכי מהירות ללמוד אוצר מילים, לבדוק איך אפשר לשלב לימוד שפה זרה עם פעילות אחרות (כמו תוך כדי ספורט), או איך להשיג כמה שיותר בלמידה מרוכזת של 5 דקות.

אם כבר הצלחתם לפנות זמן ביום ללמוד, תמיד עולה השאלה — כמה זמן צריך כדי באמת להשיג את המירב מהלימודים? נכון שאפשר ללמוד לא מעט ב-5 דקות, אבל האם באמת רק 5 דקות ביום מספיקות? לעומת זאת, אם היה לנו את כל הזמן בעולם ואפס מחוייבויות, האם עם 5 שעות ביום היינו יכולים להיות אלופים בשפה? אבל למי בעצם יש 5 שעות ביום רק ללימודים — או מוטיבציה לשבת וללמוד את אותו הדבר 5 שעות? לרוב האנשים אין. התשובה לכמה זמן ביום מספיק להשקיע משתנה מאדם לאדם בהתאם ללוח זמנים שלהם ולנסיבות.

 

now3 lang

 

האם שעה ביום מספיקה ללימוד שפה זרה?

התשובה הקצרה היא כן – שעה ביום בהחלט מספיקה. אם תתרכזו בנושאים החשובים במהלך השעה הזו, לא תתנו לשום דבר להסיח את דעתכם ובאמת תשקיעו בשעה הזו כל יום בשבוע, תצליחו להתקדם בלימוד שפה זרה בקצב לא רע בכלל. 

ומה לגבי חצי שעה ביום? או שעה ביום רק פעמיים בשבוע? וכמה רחוק אתם חושבים שתצליחו להגיע עם 3 שעות ביום? זהו לוח זמנים אינטנסיבי שרוב האנשים לא יצליחו לעמוד בו, ואפילו אם כן, זה לא אומר שתתקדמו יותר מהר. לימוד שפה באינטרנט דורש יותר מאשר זמן וחזרתיות — זה דורש גם למידה מחושבת ושיטתית.

 

איכות ולא כמות בלימודי שפה זרה

כן, הזמן שאתם משקיעים בלימוד שפה זרה בסופו של דבר ישפיע על התוצאות, אבל זה לא הגורם היחיד שצריך לדאוג לגביו. מציאת השיטה הנכונה ודרכים לשלב את הלימודים בשגרת היום-יום הם חיוניים להצלחה. יכול להיות שלמשל, החלטתם ללמוד מילים מכרטיסיות, וזה הדבר היחיד שאתם עושים כל יום, במשך שעתיים. השיטה הזו תעזור להרחיב את אוצר המילים שלכם בשפה, אבל היא לא תלמד אתכם איך לדבר, לבנות משפטים או לקרוא. לכן גם שעתיים ביום לא יעזרו להתקדם.

חשוב להבין איזו שיטת למידה הכי טובה עבורכם. קחו בחשבון את התקציב שלכם, את הזמן שיש לכם להשקיע, איזו טכנולוגיה זמינה עבורכם (מחשב, אפליקציות וכו’) ואילו שיטות עבדו עבורכם בעבר בבית הספר ובאוניברסיטה. את השיטה הזו חשוב לשלב עם שיטה משנית, כדי לבדא שאתם לא משתעממים ויש לכם כמה מקורות למידה שמכסים את כל הצדדים. אפשר לקרוא עוד על הנושא הזה בהרחבה פה

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

 

 

מה המינימום שצריך להשקיע בלימודי שפה זרה?

סביר להניח שאם התחלתם קורס שפה זרה, זה לא רק בשביל הכיף, אלא בשביל להתקדם בחיים בצורה זו או אחרת — למצוא עבודה, לעבור מדינה, לדבר עם בני משפחה וכו’. לשם כך, רצוי שתשקיעו לפחות חצי שעה ביום ללמידת חומר חדש ומעבר על חומר שכבר למדתם. אם אין לכם את החצי שעה הזו ביום, שווה לכם לשקול חדש את המוטיבציה מאחורי לימודי השפה — שכן פחות מזה, סביר להניח שלא יהיה אפקטיבי.

כדי ממש לנצל את המירב מהזמן שיש לכם, רצוי להשקיע בשיטת לימוד שתגרום לכם לדבר! זה יכול להיות עם חברים או בני משפחה בסקייפ, או עם מורה פרטי אונליין. בקורס השפה באינטרנט של לינגולרן, תוכלו לעבוד אחד-על-אחד עם מורה על הנושאים שהכי קשים לכם, והכי חשוב, לדבר כמה שיותר. ככל שתדברו יותר, כך תוכלו להתקדם הכי מהר וביעילות, גם בזמן למידה יותר קצר ומרוכז.

 

אז איך כדאי ללמוד שפה זרה ובכמה זמן?

אם הסקנו דבר אחד מכל הכתבה הזו, הוא ששעה ביום זה הכי אידיאלי להתקדמות בלמידה. השעה הזו יכולה להיות שעה עם מורה פרטי אונליין, או שעה של למידה עצמאית. ואם היא עצמאית, היא לא חייבת להיות רצופה. אם תעקבו אחרי הדרכים לשילוב למידת שפה בשגרה היומית שלכם, תוכלו לללמוד תוך כדי המטלות שלכם, ובכך לגרום ללמידה להגיש פחות כמו מטלה. אפשר גם ללמוד בעזרת אפליקציות תוך כדי נסיעה בתחבורה ציבורית או עמידה בתור ולצפות בסרטונים לימודיים כשאתם בבית ויש לכם יותר זמן.

רוב הסיכויים שלא תצליחו כל יום ללמוד שעה שלמה, ויש ימים שלא תצליחו ללמוד בכלל. אך לעומת זאת, יכול להיות שיהיו לכם ימים עם מוטיבציה להשקיע יותר, כך שהכל יתאזן. שעה ביום זה לא חוק שאין לעוברו, אלה קו מנחה שיעזור לכם לשמור על עקביות — מה שחיוני להצלחה בלמידת שפה זרה.


לקריאה נוספת

5 רעיונות יצירתיים ללמידת שפה זרה שחייבים לנסות – לימודי השפה מתחילים לשעמם אתכם? הנה רעיונות יצירתיים לתרגול שיחזירו את העניין

האם אפשר להיפטר מהמבטא שלנו בדיבור בשפה זרה? – לפעמים המבטא מקשה על אנשים להבין מה אנחנו אומרים, ויכול להיות ממש מתסכל — אז מה עושים?


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn