fbpx

הקשר בין שפות לגלובליזציה

בעשורים האחרונים החלה תופעה מרשימה להתרחש והיא התהוותו של הכפר הגלובאלי. ככל שעובר הזמן אנו מגלים כי ההתקרבות הוירטואלית בין מדינות, עמים, תרבויות ושפות היא חלק בלתי נפרד מהתפתחותה של הטכנולוגיה ולכך יש משמעות מאוד גדולה. היום, יותר מתמיד, אנו יכולים לראות שיש עולם שלם שאנחנו רוצים לחוות, לטייל בו, להריח ולאכול, להתאהב בנופים ובאנשים. בין אם מדובר על ישראלים שגרים בארץ ובין אם מדובר על ישראלים שנמצאים, באופן יחסי, הרבה זמן בחו”ל, יש חשיבות מאוד גדולה לידיעת שפות זרות. כמובן שלא כל אחד צריך ללמוד את כל השפות הקיימות, אבל מי שבאמת רוצה לטייל בעולם, להתמזג בתרבויות הקיימות ואפילו לעבור למקום אחר כדי לעבוד או לחיות קצת אחרת, מומלץ מאוד ללמוד גם את שפת המקום.

now3 lang

כפר קטן מלא בשפות

אם על פי הסיפור התנ”כי, מגדל בבל נהרס בגלל ריבוי השפות, כיום דווקא ישנה התקרבות מאוד משמעותית בין השפות השונות הללו, על המגוון שבהן. אנחנו לא נמנעים מלדבר עם זרים, אלא ההיפך, דווקא מבקשים להיחשף כמה שיותר לשפות זרות מעניינות. כמובן שיש את השפות המוכרות לכל ישראלי שנחשף לעברית, ערבית, אנגלית, רוסית ועוד. מעבר לכך, אנחנו יכולים להשקיע וללמוד שפות אחרות, כמו מנדרינית או וייטנאמית, צרפתית, גרמנית ועוד. ישנם יתרונות רבים להיכרות עם שפה זרה, כמו תרבות חדשה שנחשפים אליה, כמיהה לביקורים בארצות רחוקות, להיטמע בנופים לא מוכרים וכיוצא בזה. השפה הזרה יכולה להיות לנו לעזר בין אם אנו מבקשים לעבור למדינה אחרת לעבוד בה, אך לא רק. גם טיילים רבים יכולים ליהנות מטיולים ארוכי טווח במדינות דוברות ספרדית, בארצות המזרח הרחוק, במדינות אפריקה וכיוצא בזה.

“רק החיים, לוקחים אותי…”

מצד אחד אפשר להיתפס לאמירה שהחיים לוקחים אותך לאן שהם לוקחים, אבל מן הצד השני, לא תמיד צריך רק “לזרום” אלא גם ליזום. כאשר אנו חושבים על שפה זרה שנראית לנו מעניינת וכייפית ללמוד או לדבר אותה, ברגע שאנחנו מבינים את הפוטנציאל הגדול של השפה, על כל המשתמע מכך כמו היכרות של עם אחר, של תרבות אחרת – זו חוויה שלא נוכל להתנער ממנה. רבים מבין המטיילים בארצות דרום אמריקה לא דוברים את השפה הספרדית ולומדים כמה שמצליחים בחודשים הרבים שמטיילים ממדינה אחת לאחרת. כמובן שבכל מדינה ישנו ניב שונה וחלק מן המילים מתחלפות, אולם הבסיס הוא אותו הדבר ברובו ואם המטרה היא ליהנות עד כמה שניתן ולאסוף כמה שיותר חוויות מן הטיול, אז למה לא לקחת שיעורים בספרדית ברמה שיכולה להספיק לטיול ולהמשיך במדינות היעד באופן עצמאי ברגע שטסים?

כפר קטן – עולם גדול

הכפר הגלובאלי הוא שם קוד למבנה החדש של המדינות ברחבי העולם. אמנם כדור הארץ הוא גדול מאוד מבחינה פיזית והעולם רחב ידיים ועדיין, כדי להגיע מנקודה אחת לאחרת, צריך להעביר גם שעות רבות בטיסה, אבל האינטרנט מקרב אותנו יותר ויותר ובכל מדינה יש את האפשרות להכיר תרבויות אחרות ולכל אדם יש את האפשרות להתאהב בשפה אחרת שבה הוא מוצא עניין, שאליה הוא מתחבר. לכל אחד ואחת יש את הדברים הקטנים שיכולים לחבר לשפות אחרות, כמו מצלול, אוצר מלים או בכלל להגיע מהצד הפולקלוריסטי. בכל מקרה, אם רוצים באמת להשתלב בכפר הגלובאלי, מן הראוי ללמוד שפה זרה שתהיה כלי עבודה או כלי חברתי. כמובן שאחת השפות הנפוצות ביותר בעולם היא האנגלית וככל שניטיב עם ההיכרות שלה, כך נוכל לתקשר עם מרבית אזרחי הכפר הגלובאלי, אך לא רק האנגלית היא שפה שכדאי ללמוד, שכן יש לא מעט שפות אחרות שלא מלמדים בבית הספר בפרט ובמערכת החינוך בכלל, אלא ניתן ללמוד אותן באופן עצמאי באמצעות מורים מקצועיים כמו יפנית, וייטנאמית ועוד.

הישגים בחיים

לכל אחד ואחת יש רשימת הישגים שהיינו רוצים להגיע אליהם בחיים והחיבור לדברים הללו מבוסס על האופי שלנו, על היכולות ועל האמצעים להשיג את מה שצריך. למרות זאת, אין מניעה להמשיך ולחלום, להתקרב עד כמה שניתן למקומות אחרים בעולם, ליהנות ממה שיש לעמים אחרים להציע וההתחלה היא השפה המקומית. כך יוצא, כמובן, שאנשים רבים ברחבי העולם יבקשו ללמוד עברית (לדוגמא). אתר לינגולרן, מציע קורסים בלמעלה מ15 שפות שונות, ברמה גבוהה ומקצועית, המותאמים לרמה שלכם ולקצב הלמידה שלכן. עם לינגולרן תוכלו למשש את החלום ללמוד כל שפה שתרצו.

לקריאה נוספת:

התפתחות השפה וחשיבותם של לימודי שפות

סיבות טובות ללמוד שפה חדשה

האם צריך מורה כדי ללמוד שפה חדשה?


 לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד

.now3 lang


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn