fbpx

טריקים פשוטים שיעזרו להצליח בלימודי שפה זרה

 

האם ידעתם שאפשר להתאמץ יותר מדי בלימודי שפה זרה? ובעצם, אם תתאמצו מעל ומעבר למה שצריך בלימודי שפה באינטרנט, יכול להיות שאפילו תפגעו בסיכויים שלכם להצלחה? זה נשמע חסר הגיון, אבל זה נכון. מחקר שנערך ב-2014 ב-MIT, אחת האוניברסיטאות הנחשבות בעולם, רצה לבדוק איך אנשים לומדים שפה זרה הכי טוב. קבוצה אחת למדה תוך כדי שהם ציירו, כך שהם לא התרכזו במלוא הכוח בלימודים. לקבוצה השניה נאמר שיהיה מבחן, ושהם צריכים לזכור כמה שיותר מילים ולהבין את הדקדוק. בסופו של דבר, הקבוצה השניה למדה פחות מהראשונה!

אנחנו לא פה כדי להגיד לכם שקורס שפה באינטרנט לא יעזור לכם ללמוד את השפה, ושתצליחו ללמוד רק אם לא יהיה לכם אכפת — להיפך. בלינגולרן, אנחנו מציעים לימודי שפה באינטרנט במעל 20 שפות, עם מורים דוברי שפת אם — כך שתוכלו להתמקד בדיוק במה שקשה לכם וללמוד מתי שנוח לכם. אבל מה שאנחנו כן אומרים, זה שבלימוד שפה זרה, הטריק הוא ללמוד בצורה חכמה יותר, לא קשה יותר. בכתבה הזו ניתן לכם עיצות על איך לעשות זאת.

 

now3 lang

השתמשו בחזרתיות, אבל לא יותר מדי

אם אי פעם הקשבתם לשיר פופ, אתם יודעים שהזמרים נוטים לחזור על אותה השורה שוב ושוב. זהו טריק שיווקי שעוזר לשירים “להיתקע” בראש. אותו הדבר נכון עם לימודי שפה זרה. ככל שתחזרו על משהו יותר, כך יש יותר סיכויים שתזכרו אותו. אך מחקרים הוכיחו שזה לא מספיק. יחד עם שיטת החזרתיות, כדאי לשלב למידה עמוקה יותר, שתסביר לכם את משמעות המילים והמשפטים — כי אם אתם רק חוזרים על מה שאתם לא מבינים, קשה יותר לזכור.

ניקח לדוגמה את המילים האלה בצרפתית: le poulet (תרנגולת), le mouton (כבשה), le porc (חזיר). במבט ראשון הן נראות כמו מילים חדשות לגמרי. אך אם אנחנו יודעים אנגלית, ונסתכל קצת על ההיסטוריה של אירופה, יש בהן יותר היגיון. אחרי פלישת צרפת לאנגליה במאה ה-11, המעמדות העליונים הכירו חיות רק בתור בשר לאכילה. לכן המילים הצרפתיות לחיות, הפכו למילים האנגליות לבשר: poultry (עוף), mutton (בשר כבש), pork (בשר חזיר). בטח אתם כבר זוכרים את המילים האלה יותר טוב!

 

בחנו את הידע שלכם

חשוב לבחון את הידע שלכם באופן קבוע במהלך לימודי שפה באינטרנט, כדי לוודא שאין לכם פערים בלמידה. השיטה שכולם בטח מכירים היא קריאה, כיסוי, כתיבה, בדיקה — אך שיטה זו בוחנת רק לטווח הקצר. כדי לוודא שמה שלמדתם באמת נקלט, רצוי לעשות קוויזים ומבחנים אונליין, מבחנים שהמורה שלכם ניסח, מתוך ספרים וכדומה.

דרך אפילו יותר טובה לבחון את הידע שלכם היא ללמד מישהו אחר. ברגע שהחלטתם לעזור למישהו אחר עם לימודי שפה באינטרנט, זה יחייב אתכם לדעת את החומר על בוריו. ואם לא תדעו משהו, זה ייתן לכם מוטיבציה לבדוק ולחפש, כדי שיהיו לכם תשובות נכונות. עצם העזרה למישהו אחר גם מכריחה אתכם לחזור על החומר שוב ושוב, בצורות שאולי לא הייתם חושבים לחזור בעצמכם.

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

 

למדו עם חברים

בהמשך להצעה ללמד את השפה לחברים, מומלץ גם ללמוד עם חברים — כאלה שיודעים פחות, יותר או באותה הרמה. לימודי שפה באינטרנט לגמרי לבד יכולים להיות קשים, כשאתם לא יודעים מתי אתם טועים ואין מי שיעזור כשאתם נתקעים. אתם יכולים גם לנסות להכיר חברים דוברי השפה דרך האינטרנט, ולקבוע פגישות זום כדי לתרגל דיבור ולפתח ביטחון. קבוצות פייסבוק הן מקום מצויין להתחיל בחיפושים, וקיימים גם פורומים ואפליקציות שמוקדשים במיוחד לחיבור בין אנשים שרוצים לעשות חילופי שפות.

 

תזונה לשיפור הזיכרון

כדי לתרום להצלחה של קורס שפה באינטרנט, צריך לוודא שהמוח שלנו מפוקס ומוכן לקלוט את כל המידע. אך ככל שאנחנו מתבגרים, כך גם הפעילות המוחית מתדרדרת. בעזרת תזונה בריאה אפשר לעזור לשפר את היכולות המנטליות, ובכלל להאריך את תוחלת החיים, כך שאין פה מה להפסיד! רצוי שהתזונה שלכם תכיל כמה שיותר ירקות ופירות טריים, בנוסף לזרעים, אגוזים ודגים. אכילת אוכמניות, באופן מוכח, תורמת לשיפור היכולות המנטליות ועוזרת לעכב מחלות ניווניות כמו אלצהיימר ודימנציה.

 

פתחו הרגלי שינה בריאים

הקשר בין שינה וזיכרון גם הוא מוכח על ידי אינספור מחקרים. על מנת לשנן שפה חדשה כראוי, המחשבות צריכות לעבור מהזיכרון לטווח הקצר לזיכרון לטווח הארוך. כל זאת נעשה בשלב ה-REM של השינה. לכן זה רעיון גרוע להקריב שעות שינה לשם למידה. 

בנוסף, עייפות במשך היום תמנע מכם להתרכז וללמוד בהצלחה. אם אתם מרגישים שקשה לכם לקלוט חומר חדש, לפעמים אפילו תנומה של 30 דקות יכולה לעזור, או רק לעצום את העיניים לכמה רגעים. אם אתם מתקשים לישון בלילה, נסו לא לשתות משקאות עם קפאין אחרי 4 אחר הצהריים, ולא לצפות במסכים שעה לפני השינה.

 

קחו את זה באיזי

הרבה פעמים אנחנו לא מצליחים בלימוד שפה זרה פשוט בגלל שאנחנו מפחדים לטעות – הפחד משתק אותנו. לכן הטיפ הכי חשוב לקורס שפה זרה הוא פשוט להירגע. נסו לא לחשוב על דברים יותר מדי. אם לא הצלחתם ללמוד משהו היום, קחו הפסקה ונסו שוב ביום אחר. 


לקריאה נוספת

איך ליצור שגרה ללמידת שפה זרה? – אם תשלבו את לימודי השפה הזרה בחיי היום יום שלכם, התרגול לא ירגיש כמו מטלה בלתי אפשרית. הנה כל הטיפים

משיכת פיקדון חיילים משוחררים באינטרנט – אם אתם רוצים להתחיל את החיים האזרחיים שלכם ברגל ימין, שווה לכם ללמוד על משיכת פיקדון חיילים משוחררים ואיך לנצל את זה בצורה הכי טובה. קראו עוד בנושא.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn