LingoStories – ראיון אישי עם לס סטיין, תלמיד קורס עברית בלינגולרן

להלן סיפורו האישי של לס סטיין, איש מכירות בן 37 מרעננה, אשר למד עברית עם דוד במסגרת הקורס הקבוצתי של חברת “פנאיה”:

ספר לנו על הרקע שלך – האם למדת עברית בעבר? מה היה הצורך שלך בקורס עברית כעובד “פנאיה”?

הגעתי לארץ בשנת 2005 ונרשמתי לקורס של חצי שנה באולפן. לאחר מספר שבועות התחלתי לעבוד ונאלצתי להפסיק את לימודיי.
אני מאוד מצטער על כך בדיעבד – זו הייתה הזדמנות טובה ללמוד את רזי העברית מהיסוד, מה גם שאי-ידיעת השפה מנעה ממני להפיק את המירב מעבודתי ולהשתלב באופן מיטבי בחברה הישראלית.
המטרה העיקרית שלי בלימודי העברית דרך “פנאיה” הייתה להתאקלם טוב יותר ולשפר את התקשורת בתוך העבודה ומחוצה לה, היות וזו השפה בה כולם מדברים סביבי.

More Information Banner Edited 7

מה היו הציפיות שלך לקראת הקורס?

ציפיתי מאוד לקורס העברית עם “פנאיה”, שכן אנגלית הייתה השפה היחידה שידעתי עד אז.
לא יצא לי ללמוד דרך האינטרנט בעבר ולא הייתי אופטימי מדי לגבי התוצאות אליהן אוכל להגיע – חשבתי שהשיעורים לא יוכלו להזיק ואולי יעזרו לי קצת. בדיעבד, הייתה זו הפתעה נעימה לגלות שהשיעורים מהנים, בנויים באופן מושכל ועקבי ומספקים לי את הביטחון הדרוש על מנת להשתמש בעברית שלמדתי בשיחות יומיומיות. ההתקדמות שלי הפתיעה לא רק אותי, אלא גם אחרים.

ספר לנו על התרשמותך הכללית מהמורה שלך, דוד.

באופן כללי, דוד העניק יחס אישי ומגוון, שמר על רמת עניין גבוהה ושילב בין כל התכונות הנחוצות להצלחת הקורס – סבלנות, הפגנת ידע רב, הומור, דבקות בחומר, ניצול טוב של הזמן, התלהבות ויחס נעים.
הוא עמד היטב במשימות וביעדים של הקורס – אף פעם לא הרגשנו שאנחנו מבזבזים זמן.
כמו-כן השכיל דוד להתאים את עצמו לתלמידיו. אני למשל לא טיפוס של שיעורי בית ויש לי נטייה לשכוח חומר חדש.
בהתחלה אכן מצאתי את עצמי מתוסכל מההתקדמות האיטית שלי, אבל דוד הבין מה הייתה הבעיה ועשה את השינוי הדרוש – פחות דקלום וכתיבה חוזרת של מילים, יותר תרגול של שיחה.
שיטה זו עזרה לי לצבור ביטחון, שהיה לי חסר מאוד לפני הקורס – ידעתי להבין את מה שנאמר סביבי, אבל חששתי לדבר בעצמי.
לאחר חודש כבר מצאתי את עצמי מצפה לשיעור הבא.

כיצד עבדה הדינמיקה הקבוצתית? האם היא תרמה לתהליך הלמידה?

התחלנו כקבוצה קטנה בת 4 משתתפים. הלמידה בקבוצה אומנם מאטה קצת את ההתקדמות האישית, אך מאפשרת ללמוד מהאחרים ששואלים שאלות שאני לא חשבתי עליהן, או אולי התביישתי לשאול בעצמי.

האם שובצת בקבוצה נכונה מבחינת רמה?

כן, הייתי בקבוצה המתקדמת של רמת מתחילים – חלוקה זו התאימה היטב לי ולרמה שלי.

תאר לנו כיצד נראה שיעור טיפוסי בקורס עברית.

השיעור מתחיל בשיחת חולין, אשר מתנהלת כולה בעברית – שאלות בסגנון של “איך היה השבוע שלך?”.
לאחר פתיחה זו, שאורכת כרבע שעה, עובדים על תרגילים שדוד מעלה לכתה הוירטואלית.
כמו-כן משולבים בשיעור נושאים אקטואליים מחיי היום-יום בישראל – חדשות מאותו שבוע, חג שנחגג בסמוך למועד השיעור וכדומה. תכנים אלו הפכו את השיעורים למעניינים ומגוונים ועזרו לי להכיר את ישראל טוב יותר.
בתום השיעור מתבצע סיכום שהינו מאוד אפקטיבי – נקבעים צעדים לביצוע בהמשך, וניתנים שיעורי בית מתוך החומרים שנלמדו במהלך השיעור.

הצטרפו כבר עכשיו לרשימת לקוחותינו העסקיים המרוצים וצרו עמנו קשר לתיאום שיעור הדגמה בחינם!

מה דעתך בדיעבד על שיטת הלימוד דרך האינטרנט?

השיטה הייתה מצוינת בשבילי. יום העבודה שלי עמוס מאוד ומתנהל בהתאם לשעון האמריקאי, כך שלא יכולתי למצוא זמן לאולפן בבוקר או למורה פרטי בשעות הערב.
הלימודים דרך האינטרנט מהמשרד חסכו ממני נסיעות ובזבוז זמן רב – לא איבדתי שניה אחת של עבודה.

תאר לנו חוויה שזכורה לך מתוך הקורס.

היו כמה פעמים בהן חזרתי הביתה ישירות לאחר השיעור. לרוב אשתי ואני מדברים באנגלית, אבל במקרים האלו רציתי להשוויץ ומצאתי את עצמי מדבר עברית בשטף ובביטחון, מצליח לומר את המילים בהקשר ובהטיה הנכונים, ונהנה מאוד מהחוויה.

מה היית אומר לחבר או עמית לעבודה שמתלבט אם ללמוד עם לינגולרן?

הייתי ממליץ לו על האפשרות בחום. מדובר בניצול מצוין של הזמן, במיוחד עבור אנשים בעלי לוח זמנים עמוס. אני בעצמי מאוד רוצה להמשיך לקורס נוסף ומצפה לשיעורים נוספים – רק חשוב לי שהם יהיו עם דוד וימשיכו מאותה נקודה.


לינגולרן הינו בית ספר מקוון ללימודי שפות המציע קורסי שפות ליחידים ולקבוצות בהנחיית מורים דוברי שפת אם לכל הרמות והצרכים. השיעורים נערכים באופן חי בכיתה וירטואלית מתקדמת, המאפשרת תקשורת בזמן אמת בין המורה והתלמיד, וכוללים חומרי לימוד איכותיים וברורים.

הצטרפו כבר עכשיו לרשימת לקוחותינו העסקיים המרוצים וצרו עמנו קשר לתיאום שיעור הדגמה!

More Information Banner Edited 7



*שדות חובה

צרו קשר עם Lingolearn