fbpx

3 סיבות למה כדאי להשתמש באבחון באנגלית בתהליך גיוס עובדים

אם אתם בעיצומו של תהליך גיוס עובדים חדשים לחברה שלכם, אתם בטח יודעים עד כמה זה יכול להיות מפרך. על מנת לוודא שאתם שוכרים עובדים שלא רק מתאימים לתפקיד, אלא גם לתרבות של החברה, צריך להיות ממש קפדנים בכל שלב של התהליך. החל מכתיבת מודעת דרושים שתמשוך את האנשים הנכונים, דרך סינון נכון של קורות חיים, ועד הראיונות ומבחני המיון.

מבחני המיון הם חלק בלתי נפרד מגיוס עובדים, שכן הם עוזרים לבדוק את ההתאמה של המועמד בצורה הכי אובייקטיבית. רוב השלבים של הגיוס מסתמכים על ההתרשמות שלנו מהמועמד, בין אם זה קורות חיים יוצאי דופן, או “חיבור” שנוצר בתהליך הראיון. אך מבחני המיון יכולים לספק נתונים מספריים שמאפשרים ליצור השוואה הוגנת בין המועמדים. הם גם עוזרים למנוע אפליות על רקע דת, מגדר או רקע.

ישנם מגוון מבחני מיון שניתן לתת למועמדים לעבודה, בין אם זה מבחנים קוגניטיביים, מבחני אמינות, או מבחני כישורים. בכתבה זו בחרנו להתמקד באבחון באנגלית, השייך לקטגוריית אבחון כישורים. בכוונתינו להסביר למה מבחן רמה באנגלית הוא חיוני בתהליך הגיוס, לכל תפקיד אליו אתם מגייסים.

 

היתרונות של בדיקת רמת אנגלית של מועמדים לעבודה

 

1. לכל מועמד יש הגדרה שונה למושג “רמה גבוהה”

אם אתם מחפשים עובדים לתפקיד שדורש רמה גבוהה באנגלית, רצוי שלא להסתמך על המילה של המועמד. קודם כל, לא כל המועמדים יהיו לגמרי כנים, ויכול להיות שיבלפו קצת בקורות החיים על מנת לקבל ראיון.

אך גם אם אתם לגמרי סומכים על המילה של המועמד, צריך לקחת בחשבון שקביעת הרמה שלהם היא סובייקטיבית. יכול להיות שממש קל להם לדבר אנגלית, אך זה לאו דווקא אומר שהם יודעים להתנסח בכתב. וזה שהם קוראים באופן שוטף לאו דווקא אומר שהם יכולים להבין נושאים מורכבים.

מבדק רמה באנגלית היא הדרך הכי טובה לבחון את הרמה של המועמד, ולוודא שהיא מתאימה למה שאתם מחפשים. אבחון באנגלית בודק את יכולת הקריאה, הכתיבה, הניסוח, ואפילו הגייה נכונה של המועמד. בסופו תוכלו לדעת אם אכן המועמד יהיה מסוגל להשתמש באנגלית שלו לעבודה כמו שצריך.

 

2. בדיקת רמת האנגלית לתעשייה הנכונה

האנגלית שאנחנו רואים יום יום בטלוויזיה, קוראים בחדשות באנגלית או מאזינים לה במוזיקה, היא לא בהכרח האנגלית שנדרשת לביצוע עבודה. כך שגם אם הרמה של המועמד מאוד גבוהה באנגלית, זה לא אומר בוודאות שהם ידעו איך להשתמש בה במהלך יום העבודה.

מעבר לידע על איך לכתוב מייל באנגלית, איך להעביר מצגת בשפה, או איך לתקשר עם לקוחות מחו”ל, על המועמד לדעת איך לתקשר בתעשייה הספציפית שלכם. במשרד עורכי דין צריך לדעת אוצר מילים לגמרי שונה מאשר זה שמשתמשים בו בהנדסת תוכנה או בשירות לקוחות של חברת ביטוח.

בעזרת אבחון לחברות של רמת האנגלית, ניתן לבדוק שהמועמד לא רק יודע אנגלית, אבל גם יודע איך לענות על שאלות הקשורות ספציפית לעבודה אותה יתבקש לעשות.

 

3. אבחון לחברות של ביטחון בדיבור

בחלק מהתפקידים יש צורך לתקשר עם לקוחות באנגלית, להעביר מצגות באנגלית, לשכנע משקיעים או להתמודד עם ספקים בטלפון. בכל אלה, המועמד צריך לדעת איך לדבר אנגלית ברמה גבוהה.

אבל בנוסף, הוא גם צריך להפגין ביטחון בדיבור באנגלית, בטח ובטח כשמדובר בעבודת מכירות. מבדק רמה באנגלית בודק את כל המיומנויות של המועד – קריאה, כתיבה, ניסוח וביטחון בדיבור – כך שתוכלו להיות בטוחים שהוא יצליח לבצע את העבודה שלו ברמה הכי גבוהה.

 

מבדק רמה באנגלית לכל תפקיד

רצוי לזכור שאנגלית היא חלק אינטגרלי בחיי היום יום שלנו, כמעט בכל תחום. כך שאפילו אם התפקיד אליו אתם מגייסים לא דורש עבודה מול לקוחות מחו”ל, זה לא אומר שאין צורך במועמד עם רמה טובה באנגלית.

לדוגמא, אם צריך לעשות מחקר על איזשהו נושא, ניתן למצוא הרבה יותר מידע באינטרנט באנגלית. מציאת פתרונות לבעיות טכניות הקשורות למחשבים, או כל סוג של מכשיר אלקטרוני, מצריכות קריאת מדריכים באנגלית. 

בעזרת מבחן רמה באנגלית של לינגולרן תוכלו לאמת את רמת האנגלית של המועמד ולמצוא את האדם הטוב ביותר עבור כל תפקיד. ואם אתם רוצים להכשיר את העובדים שכבר נמצאים בחברה שלכם ולשפר את רמת האנגלית שלהם, אנחנו גם מציעים קורסי אנגלית למנהלים ולחברות.


לינגולרן הינו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn