fbpx

4 רעיונות לתרגול שפה זרה

 

אם כבר עשיתם את הצעד, והחלטתם שאתם לומדים שפה חדשה (שניה, שלישית, רביעית), אנחנו תומכים בכם במאה אחוז. יש הרבה יתרונות בלמידת שפה חדשה (כמו שאתם יכולים לקרוא פה), ואם יש לכם את הזמן להשקיע, אז זו בהחלט החלטה נבונה. אבל יש משהו שהרבה אנשים לא לוקחים בחשבון כשהם מתחילים ללמוד שפה – אפילו אם הם רק מחזקים את האנגלית, או לומדים צרפתית כי הם אוהבים איך שהיא נשמעת. מה שהם לא כוללים בתהליך הלמידה זה את התרגול האינטנסיבי שצריך בשביל לשמר את השפה.

 

אפשר להשוות למידת שפה לפעילות גופנית – בהתחלה זה ממש קשה, והגוף ממש כואב, אבל ככל שמתמידים והולכים לחדר הכושר, הפארק או הבריכה, כך זה נעשה יותר קל ופחות מאתגר. ואם לוקחים הפסקה של חצי שנה, פתאום זה חוזר להיות קשה! אותו הדבר עם למידת שפה, זוהי מיומנות שצריך לתרגל. בהתחלה תתקעו על כל מילה שניה, יתקנו אתכם כל הזמן ויכול להיות שאחרי שעה של דיבור או קריאה, יתחיל לכאוב לכם הראש. אבל ככל שתתמידו בשפה – דיבור, קריאה וכתיבה, כך היא תהפוך לקלה יותר. ושעה או שעתיים של שיעור בשבוע עם המורה לא מספיק, צריך להמשיך לתרגל גם מעבר, אם באמת רוצים לשמר את השפה וגם להשתפר!

now3 lang

אז איך מתרגלים את השפה שבחרתם מבלי להרגיש שחזרתם לתיכון, מבלי להשתעמם, להתבאס ופשוט לנטוש את הלימודים באמצע? לימודי שפה יכולים לבוא עם מספיק קשיים (כמו שכתבנו במאמר הזה), אז אין סיבה לגרום גם לתרגול השפה להיות קשה. אנחנו פה כדי לתת לכם כמה רעיונות שלא רק יגרמו ללימודים להיות יותר נעימים, הם אולי אפילו יעשו את החיים יותר כייפיים!

 

קביעת שיחה שבועית/חודשית עם דובר השפה

כדי ללמוד לדבר את השפה כמו שצריך, אין מה לעשות, צריך להתגבר על הבושה ופשוט לפתוח את הפה. לא משנה כמה תקראו מהנייר, ואפילו אם תהגו את המילים בקול רם לעצמכם, אין דרך לדעת אם אתם מדברים את השפה כמו שצריך. היחיד שיכול להגיד לכם את זה הוא מי שדובר את השפה בעצמו. אז למה לא לקבוע פגישות קבועות עם דוברי השפה שאתם לומדים, גם כדי לתרגל את השפה, וגם כדי ליצור חברים חדשים על הדרך?

יש לא מעט מפגשי Language Exchange ברחבי העולם שאתם יכולים לנסות (פשוט חפשו את המושג בגוגל). זהו מפגש בו שני אנשים דוברים שפות שונות וכל אחד רוצה ללמוד את השפה השניה. אז הם מקדישים זמן מוקצב כדי לדבר את השפה של השני, וגם להכיר אנשים חדשים. אם יש לכם קרובי משפחה שדוברים את השפה או חברים, אפילו יותר טוב. ואם לא, יש אתרים שאפשר למצוא אנשים מחו”ל שישמחו לדבר אתכם בסקייפ בתמורה לכך שתלמדו אותם אנגלית, או אולי עברית. בלינגולרן, אנחנו מציעים שיעורים פרטיים אונליין עם מורים שדוברים את השפה כשפת אם. כך שאתם יכולים לקבוע שיעור שלם שהוא רק דיבור ותרגול השפה.

גלישה באתרים בשפה שאתם לומדים

אם אתם חולים על אינטרנט (ואם אתם פה, כנראה שיש זיקה מסויימת), נצלו את ההזדמנות הזאת גם לתרגול! האינטרנט לא מורכב רק מתכנים בעברית ואנגלית, אנחנו פשוט מורגלים לחפש רק את השפות האלה. אבל בחיפוש מעמיק יותר, יש הרבה אתרי חדשות מאוד מכובדים בשפות שאתם לומדים, אתרי רכילויות – אם זה הקטע שלכם, אינספור בלוגים ועוד ועוד. העולם שלכם רק יתרחב אם תתחילו לקרוא ולצרוך תוכן בשפה שאתם לומדים, תוכלו להיחשף להרבה יותר דעות ונקודות מבט וידיעת השפה שלכם רק תגדל.

צריכת תרבות פופולרית בשפה

אוהבים לצפות ב-Netflix, Amazon Prime או שירותי סטרימינג אחרים? ישנם כל כך הרבה סרטים וסדרות בשפות זרות, שבטוח תצליחו למצוא משהו בשפה שאתם לומדים, ושגם תאהבו לראות. ותנסו לצפות בלי כתוביות, תאתגרו את עצמכם! אם אתם קצת חוששים, אפשר להתחיל עם אופציית הדיבוב – לראות משהו שכבר ראיתם פעם, אבל מדובב לשפה שאתם לומדים. ככה אתם בערך יודעים על מה מדברים, ויהיה קל יותר ללמוד. ומה עם מוזיקה בשפה זרה? בהחלט לא חסר! רק פעולת ההקשבה, לצד הלמידה, תעזור לכם, ומהר מאוד תראו שאתם מתחילים להבין משפטים ואפילו שירים שלמים.

טיסה לארץ שבה דוברים את השפה לתקופה בינונית/ארוכה

ההצעה הזאת אולי נשמעת קצת קיצונית, אך היא בהחלט אחת מהמהנות. תחשבו על זה כך, אם נגיד החלטתם ללמוד ספרדית, אבל ממש להשקיע בשפה, אין דרך יותר אינטנסיבית מאשר להיות במקום בו אין לכם אפשרות לדבר בשפה אחרת. כן, אנחנו אפילו ממליצים לנסוע למקום בו דוברים את השפה שאתם לומדים ואף שפה אחרת! זה נשמע מפחיד, ובהתחלה תצטרכו להשתמש הרבה ב-Google Translate ותנועות ידיים, אבל מהר מאוד תתחילו לקלוט מה קורה סביבכם ולדעת אין להגיב. השיטה הזאת בעצם מאחדת בתוכה את כל מה שדיברנו עד עכשיו – כך תדברו עם דוברי שפת אם כל היום, ותצרכו אך ורק תכנים בשפה, כי אין ברירה!

אז אם אתם מוכנים להתחיל לתרגל את השפה, כל מה שצריך זה רצון, מוטיבציה וזמן להשקיע. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי לקבוע שיעור עם אחד מהמורים המצויינים של לינגולרן, כדי לדבר עם דובר שפת אם עוד היום! שיהיה בהצלחה!

 

לקריאה נוספת

איזו שפה ללמוד אחרי ששולטים באנגלית? – בכתבה זו תמצאו רעיונות ללימודי שפה שניה מתאימים לדוברי אנגלית.

אילו שפות כדאי ללמוד בשנת 2017? – למה עדיף ללמוד דווקא שפה אחת ולא את השניה? אילו שפות מקנות לדובריהן יתרון ובאילו תחומים? מאמר זה בא להקל על המתלבטים בבחירת שפה נוספת.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn