fbpx

הפכים בעברית: 15 צמדים של שמות עצם בעברית עם משמעות הפוכה

אם אתם מבקרים באתר שלנו באופן קבוע כדי ללמוד אוצר מילים בעברית ולהעשיר את הידע שלכם בשפה, יכול להיות שכבר יצא לכם לקרוא על 15 צמדים של פעלים בעברית עם משמעות הפוכה. בכתבה של הפעם בחרנו להמשיך עם הנושא של הפכים, ולהביא לכם עוד 30 מילים בעברית המתארות שני צדדים של אותה המטבע.

לימודי עברית באינטרנט של מילים חדשות הם המפתח להצלחה בעברית. ככל שתעשירו את אוצר המילים בעברית, ככה תוכלו להבין נושאים יותר מורכבים, וממש לצלול לעומקה של השפה. בעזרת ההפכים בעברית, בין עם זה שמות עצם או פעלים, תוכלו גם להתחיל לבנות קשרים בין המילים. בנוסף, למידת אוצר מילים בעברית בצורה הזו יכולה לסייע לכם לזכור את המילים לאורך זמן.

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

 

אוצר מילים בעברית – שמות עצם הפוכים

 

1. יוֹם וְלַיְלָה

שימוש במשפט: 

ירדן עובדת משמרות לַיְלָה בבית החולים, ולכן היא לרוב ישנה בשעות היוֹם, כשיש אור בחוץ.

 

2. הַתְחָלָה וְסוֹף

שימוש במשפט: 

בהַתְחָלָה של הסרט חשבתי שהחבר של הדמות הראשית הוא הרוצח, אבל הייתה תפנית ממש מפתיעה בסוֹף הסרט, ממש בדקות האחרונות. אתה יכול לראות את הסרט בצפייה ישירה עם נטפליקס.

 

3. שָׁלוֹם וּמִלְחָמָה

שימוש במשפט: 

מאז הקמת ישראל עד לחתימת הסכם השָׁלוֹם עם מצרים, שרר מצב מִלְחָמָה בין שתי המדינות. הסכם השָׁלוֹם בין המדינות נחתם ב-26 במרץ 1979. 

 

4. נִצָּחוֹן וְהֶפְסֵד

שימוש במשפט: 

לאחר שלושה הֶפְסֵדִים, בהם קבוצת הכדורגל של רמת גן לא הצליחה להבקיע אפילו גול אחד, היא חזרה עם ניצחון מוחץ נגד הקריות – 3:0.

 

5. שְׁאֵלָה וּתְשׁוּבָה

שימוש במשפט: 

המורה שאלה את לירון שְׁאֵלָה על הגיבור בספר התפסן בשדה השיפון, אך לפי התְשׁוּבָה שלירון נתנה, אפשר היה לראות שהיא לא הקשיבה בכלל. התְשׁוּבָה שהיא נתנה הייתה על הספר שהם למדו בשבוע שעבר – אנה קרנינה!

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור עברית בלינגולרן:

 

6. שַׁחַר וְדִמְדּוּמִים

שימוש במשפט: 

אני אוהבת לשבת על המרפסת שלי בזמן הדִמְדּוּמִים, ולראות באופק את השמיים האדומים, בדיוק אחרי השקיעה.

ניצן מתעורר כל בוקר עם שַׁחַר, עוד לפני זריחת השמש, כדי להגיע לעבודה עד 7 בבוקר.

 

7. זְרִיחָה וּשְׁקִיעָה

שימוש במשפט: 

השמש זורחת במִזְרָח ושוקעת במַעֲרָב. לכן אי אפשר לראות את הזְרִיחָה בארץ באופן מלא, אבל השְׁקִיעָה היא מעל הים התיכון, מה שיוצר מראה מרהיב.

 

8. מִזְרָח וּמַעֲרָב

שימוש במשפט: 

טיילתי גם במַעֲרָב אירופה, בצרפת וגרמניה, וגם במִזְרָח – בעיקר ברומניה. הנופים במִזְרָח מדהימים, אבל חיי הלילה במַעֲרָב הרבה יותר שוקקים.

 

9. גַּן עֵדֶן וְגֵיהִנּוֹם

שימוש במשפט: 

הרבה דתות מאמינות בקיומם של גַּן עֵדֶן וְגֵיהִנּוֹם. אלה שעשו רק טוב בחיים שלהם על כדור הארץ יזכו לנצח בגַּן עֵדֶן, בעוד שאלה שפשעו ישרפו לנצח בלהבות הגֵיהִנּוֹם.

 

10. יָמִין וּשְׂמֹאל

שימוש במשפט: 

יָמִין וּשְׂמֹאל הם כיוונים מנוגדים. אם תחליטי לפנות יָמִינָה ברמזור, תגיעי לבית הספר. אך אם תפני שְׂמֹאלָה, הדרך תוביל אותך מחוץ לעיר.

 

11. צָפוֹן וְדָרוֹם

שימוש במשפט: 

ליאור גר בגליל העליון בִּצְפוֹן הָאָרֶץ והעבודה החדשה שהציעו לו היא בבאר שבע. הוא לא בטוח אם הוא רוצה לקבל אותה, כי לא בא לו לעבור לַדָּרוֹם. הוא שונא מזג אוויר מדברי.

 

12. זִכָּרוֹן וְשִׁכְחָה

שימוש במשפט: 

הזִכָּרוֹן של ענת הוא יוצא דופן – היא יכולה לחזור על שיחות שניהלה לפני שלוש שנים, מילה במילה.

זה ממש עצוב לראות איך מחלת השִׁכְחָה משפיעה על סבתא. לפעמים היא אפילו לא זוכרת שאני הנכדה שלה, והיא שואלת אותי מי אני.

 

13. צַמֶּרֶת וְתַחְתִּית

שימוש במשפט: 

הכפר אליו נסענו לנופש בשנה שעברה נמצא בתַחְתִּית של הר געש פעיל. תושבי המקום תמיד מוכנים לאפשרות שהם יצטרכו לעזוב אם הוא יתפרץ.

הקן של היונה נפל מהצַמֶּרֶת של העץ. מכיוון שהנפילה הייתה ארוכה, הגוזלים שעדיין לא יודעים לעוף לא שרדו.

 

14. לְמַעְלָה וּלְמַטָּה

שימוש במשפט: 

אחרי שיצאתי מהבית, שמתי לב ששכחתי לקחת את המפתחות. אז חזרתי לְמַעְלָה עד לקומה הרביעית, ושוב ירדתי. ואז ראיתי שלא לקחתי את הטלפון, אז שוב הייתי צריכה לחזור. יצא לי לעלות לְמַעְלָה וּלְמַטָּה במדרגות חמש פעמים!

 

15. אֱמֶת וְשֶׁקֶר

שימוש במשפט:

את מכירה את המשחק שְׁתֵּי אֲמִתּוֹת וְשֶׁקֶר? כל אחד מהמשתתפים מספר שתי עובדות נכונות על עצמם ועובדה אחת לא נכונה. שאר המשתתפים צריכים לזהות מה השֶׁקֶר.


רוצים ללמוד עוד מילים בעברית ולהגיע לרמה הכי גבוהה שיש? עם קורס עברית באינטרנט של לינגולרן תוכלו להתמקד במה שהכי קשה לכם בעזרתו של מורה פרטי דובר שפת אם. תוכלו לתרגל שיחה, קריאה וכתיבה, ולוודא שאתם לא עושים טעויות. לחצו כאן כדי להירשם לקורס עברית באינטרנט כבר היום.

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה העברית? קראו גם:

ביטויים בעברית שמתארים את שגרת היום יום – כשתלמדו איך אומרים בעברית את הפעילויות האלה, תוכלו לנהל שיחה בעברית בקלות על היום שעבר עליכם

אוצר מילים בעברית שיעזור להשתמש בסמארטפון – מכיוון שכל כך הרבה פעולות שאנחנו עושים בחיי היום-יום קשורות לטלפון החכם, רק הגיוני ללמוד מילים בעברית שיעזרו לכם להשתמש בו


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn