fbpx

איך להזמין אוכל מהמסעדה בעברית?

מנסים לשפר את השפה העברית אונליין? הגעתם למקום הנכון! לימוד עברית באינטרנט הוא בהחלט אפשרי וכדאי. ככל שתקראו יותר מילים בעברית (כמו שורות אלה) תוכלו לשפר את כישורי השפה שלכם ובסופו של דבר להגיע לרמה של דוברי שפת אם. הרחבת אוצר המילים בעברית תעזור לכם לדבר את השפה בצורה יותר שוטפת, ולא להיתקע במהלך שיחה או כתיבה. 

הדרך הכי טובה להרחיב את אוצר המילים בעברית הוא ללמוד איך אומרים מילים בעברית לפי קטגוריות. לדוגמה, אם אתם אוהבים מוזיקה, או מנגנים בכלי מסויים, שווה לכם ללמוד מילים בעברית בנושא מוזיקה. אם אתם אנשים ספורטיביים, כדאי לכם ללמוד אוצר מילים בעברית בנושא כושר. התמקדות בנושא שהוא גם ככה חלק מחיי היום-יום שלכם יעזור לכם לנהל שיחות על מה שאתם אוהבים.

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

 

אחרי שלמדתם מילים בסיסיות בכל נושא, רצוי ללמוד איך אומרים בעברית ביטויים שלמים באותה הקטגוריה. כך, כשאתם מדברים, תוכלו “לשלוף” משפט בלי לחשוב יותר מדי על הצורה הנכונה להגיד אותו ועל דקדוק בעברית. בכתבה זו בחרנו להתמקד בנושא של אוכל, ולתת לכם ביטויים בסיסיים שיעזרו לכם להזמין משלוח מהמסעדה. אחרי שלמדתם איך אומרים בעברית את המאכלים הישראלים האהובים עליכם, הגיע הזמן באמת לאכול אותם, בעזרת הביטויים האלה!

שנייה לפני שנצלול לתוך אוצר המילים בעברית, רצינו לספר לכם קצת על קורס עברית אונליין עם לינגולרן. אנחנו מציעים שיעורים פרטיים, עם מורים דוברי עברית כשפת אם והיתרון הכי גדול הוא שלא צריך לצאת מהבית! השיעורים בקורס עברית אונליין מתקיימים בעזרת מצלמה ומיקרופון, בכיתה וירטואלית. אתם רואים את המורה והוא אתכם, יש לוח וחומרי לימוד איכותיים. תוכלו להתמקד בדיוק במה שהכי קשה לכם, ולהגיע לרמה הכי גבוהה. לחצו כאן כדי להתחיל.

 

ביטויים בעברית שיעזרו לכם להזמין אוכל ממסעדה

 

מָה אַתָּה מַמְלִיץ?

הסבר: אם אתם לא בטוחים מה יהיה הכי טעים, או מה בא לכם להזמין – אפשר לשאול את מי שעובד במסעדה מה הוא ממליץ. הרבה פעמים הם מכירים את כל המנות וידעו מה הכי טעים.

 

מָה כָּלוּל בָּאֲרוּחָה?

הסבר: הרבה מסעדות כמו פיצריות או אוכל תיאלנדי, לדוגמא, מציעות מחיר מבצע אם קונים ארוחה שלמה, ולא רק פריט אחד. אז כדאי לשאול מָה כָּלוּל בָּאֲרוּחָה – האם יש מָנָה רִאשׁוֹנָה ועיקרית, או רק מָנָה עִקָּרִית? האם יש מַשְׁקָה? 

 

מָה הַמָּנָה הַמְּיֻחֶדֶת שֶׁל הַיּוֹם?

הסבר: אם אתם מזמינים ממסעדה שהיא לא רק למשלוחים, הרבה פעמים יש להם מָנוֹת מְיֻחָדוֹת. הַמָּנָה הַמְּיֻחֶדֶת בדרך כלל לא תהיה בתפריט והיא משהו שהשף בישל רק לאותו היום, בדרך כלל מהמרכיבים הכי טריים.

 

אַתֶּם עוֹשִׂים מִשְׁלוֹחִים לִשְׁכוּנַת בֵּן גוריון בְּחוֹלוֹן?

הסבר: מסעדות שממש רחוקות מאיפה שאתם גרים, או שנמצאות בשכונה אחרת באותה העיר, לא תמיד עושות מִשְׁלוֹחִים לכל האיזור. כדאי לבדוק לפני שמזמינים שהַשָּׁלִיחַ באמת יכול להגיע עד הדלת שלכם. 

 

הַאִם דְּמֵי מִשְׁלוֹחַ כְּלוּלִים בַּמְּחִיר?

הסבר: לאוכל במסעדה יש מחיר מסויים, אבל גם למשלוח יש מחיר – הכסף שעולה לשכור מישהו שייקח את האוכל ויביא אליכם. אם דְּמֵי מִשְׁלוֹחַ לא כְּלוּלִים בַּמְּחִיר, יכול להיות שתצטרכו לתת טיפ גדול יותר לשליח.

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור עברית בלינגולרן:

 

אַתֶּם מְקַבְּלִים כַּרְטִיס אַשְׁרַאי/ מְזֻמָּן?

הסבר: כמובן שכל ארוחה תעלה כסף. לפעמים אפשר לשלם רק באַשְׁרַאי דרך הטלפון או האינטרנט, ולפעמים השליח יקבל כסף מְזֻמָּן, אבל צריך לוודא מראש שזה אפשרי.

 

אֲנִי צִמְחוֹנִי/טִבְעוֹנִי

הסבר: אם אתם לא אוכלים בשר או מוצרים מהחי (כמו גבינה וביצים) – הגידו לאדם בטלפון שאתם צמחוניים או טבעוניים, כדי שהם יוכלו להמליץ לכם על המנות המתאימות.

 

יֵשׁ לִי אָלֶרְגִּיָּה לְבָטְנִים

הסבר: יש לכם אָלֶרְגִּיָּה לאוכל מסויים? מאוד חשוב להגיד את זה למסעדה, אפילו אם אתם מזמינים מנה בלי אותו הרכיב. יכול להיות שהם ישתמשו באותו הסכין לחתוך את המנה שלכם ואת האוכל אליו אתם אלרגיים (כמו בָטְנִים) ועדיין תקבלו תגובה אלרגית!

 

הָיִיתִי רוֹצֶה לְהַחֲלִיף אֶת הַצִּ’יפְּס בַּסָּלָט

הסבר: אם אתם מזמינים ארוחה, הרבה פעמים אפשר להחליף מנת אחת באחרת – בלי תוספת תשלום או בתוספת קטנה. אז אם אתם לא אוהבים צִּ’יפְּס ומעדיפים סָּלָט ביחד עם ההמבורגר שלכם – תשאלו אם אפשר לְהַחֲלִיף.

 

כַּמָּה עוֹלֶה לְהוֹסִיף רוֹטֶב שׁוּם?

הסבר: בכל מני ארוחות יכול להיות שתרצו להוסיף משהו – רוטב, חמוצים או משהו אחר. יכול להיות שאפשר להוסיף בחינם, או בתשלום סמלי – אבל צריך לשאול כדי לדעת.

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה העברית? קראו גם:

שם המספר בעברית –  כתבה המפרטת בהרחבה על הדרך הנכונה לומר מספרים בעברית. 

אוצר מילים בעברית בנושא בעלי מקצוע – בכתבה זו תוכלו ללמוד אוצר מילים בנושא בעלי מקצוע


לינגולרן הינו אתר לימוד עברית באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס עברית למתחילים, או לשפר את מיומנויות העברית שלכם וללמוד עברית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn