fbpx

אוצר מילים בעברית בנושא עבודה מרחוק

לאלה מכם שגרים בישראל כבר תקופה ואפילו התחילו לעבוד בחברה ישראלית, כתבנו בעבר כתבה עם 10 ביטויים בעברית שיעזרו לכם בעבודה. בעזרת הביטויים האלה תוכלו לתקשר בעברית בצורה יעילה ושוטפת במשרד. ואם אתם יותר מתקדמים בשפה (ובקריירה), כתבנו גם כתבה עם מילים בעברית שיעזרו לכם להעביר מצגת. כל הביטויים האלה יתרמו לביטחון שלכם בדיבור מול הממונים שלכם, וגם יגרמו לכם להיראות יותר מקצועיים.

אך הזמנים משתנים בעקבות הקורונה, ויותר מקומות עבודה כיום מציעים עֲבוֹדָה מֵרָחוֹק. המשמעות של כך היא שאפשר לבצע את מרבית העבודה בעזרת הלפטופ, מבלי הצורך להגיע למשרד ולפגוש את הבוס והקולגות באופן אישי. כאשר עובדים מרחוק, תְּנָאֵי הָעֲבוֹדָה הרבה יותר גְּמִישִׁים (כמו למשל, שעות העבודה וההפסקות) והצורה שבה אנחנו עובדים גם כן שונה. מכיוון שעבודה מרחוק הפכה להיות מאוד פופולארית בשנה האחרונה, בכתבה הזו בחרנו להתמקד במיוחד במילים בעברית שקשורות לנושא.

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

 

בעזרת לימוד עברית של הביטויים האלה, תוכלו לתקשר עם המנהל שלכם והחברים שלכם לעבודה בצורה יותר טובה, ותוכלו למנוע אי הבנות מביכות. אם תלמדו איך אומרים בעברית את הביטויים הכי נפוצים בנושא עבודה מרחוק, יהיה לכם קל להסביר מה אתם צריכים כדי לבצע את העבודה שלכם בצורה הכי טובה.

שניה לפני שאנחנו מתחילים, רק רצינו להזכיר לכם שאפשר גם לעשות קורס עברית מרחוק בעזרת לינגולרן. מה הכוונה? זה אומר שאתם לא צריכים לצאת מהבית כדי להתחיל לימוד עברית באופן מסודר, עם מורה פרטי דובר שפת אם. עם קורס עברית אונליין תוכלו להתקדם בקצב שלכם ולפי לוח הזמנים שלכם (שיתאים לשעות העבודה שלכם). לחצו כאן כדי להתחיל לימוד עברית אונליין היום.

 

מילים בעברית הקשורות לעבודה מרחוק

עֲבוֹדָה מֵהַבַּיִת

הסבר: כאשר אתם יכולים לבצע את העבודה שלכם דרך המחשב, מבלי הצורך להגיע למשרד, זה נקרא עֲבוֹדָה מֵרָחוֹק או עֲבוֹדָה מֵהַבַּיִת.

שימוש במשפט: אני עושה עֲבוֹדָה מֵהַבַּיִת כבר 3 שנים בתור מנהלת חשבונות. מכיוון שאני לא צריכה להגיע למשרד כל יום, אני יכולה לשלב את העבודה עם בישול, ניקיונות וטיפול בתינוק.

 

אִינְטֶרְנֶט אַלְחוּטִי

הסבר: לרוב, מחשב שולחני מחובר לאינטרנט באמצעות כֶּבֶל רֶשֶׁת. אך אם אנחנו רוצים להתחשב לאינטרנט עם טלפון חכם או לפטופ ולא להיות קשורים למקום אחד, אנחנו צריכים חיבור אִינְטֶרְנֶט אַלְחוּטִי.

שימוש במשפט: קליטת האִינְטֶרְנֶט האַלְחוּטִי בבית שלי ממש טובה. אני יכול לעבוד עם הלפטופ אפילו בקצה של הגינה.

 

אֵזוֹר זְמַן

הסבר: על פני כדור הארץ, השעות והתאריכים משתנים בהתאם לאֵזוֹר הזְמַן. אם השעה היא 5 בערב בישראל, בארצות הברית עדיין שעות הבוקר.

שימוש במשפט: בחברה שלנו עובדים אנשים מכל העולם, לכן כשאנחנו קובעים פגישה מקוונת, אנחנו צריכים להתחשב באֵזוֹר הזְמַן של כולם, לוודא שזה לא אמצא הלילה.

 

פְּגִישָׁה מְקֻוֶּנֶת

הסבר: בהרבה מקומות עבודה קובעים פגישות על מנת לדבר על העדכונים האחרונים, לעבור על ביצועים ועוד. כאשר העובדים עובדים מרחוק, אפשר לקבוע פְּגִישָׁה מְקֻוֶּנֶת במחשב באמצעות תוכנות כמו זום, סקייפ או Google Meet.

שימוש במשפט: שושי קבעה פְּגִישָׁה מְקֻוֶּנֶת לכל המחלקה ב-8 בבוקר, אבל שכחה לשלוח את הלינק להתחבר. אז כמובן שלא יכולנו להשתתף.

 

שִׂיחַת וְעִידָה בַּוִּידֵאוֹ

הסבר: כאשר המנהל רוצה לעשות ישיבת צוות וכל העובדים שלו עובדים מרחוק, הוא יכול לעשות זאת באמצעות שִׂיחַת וְעִידָה בַּוִּידֵאוֹ. כל העובדים יופיעו על מסך המחשב, ויוכלו לדבר אחד עם השני.

שימוש במשפט: עשינו היום שִׂיחַת וְעִידָה בַּוִּידֵאוֹ כדי לקבל תידרוך על המוצרים החדשים שצריך להתחיל לשווק בחודש הבא.

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור עברית בלינגולרן:

 

שִׁתּוּף מָסָךְ

הסבר: כאשר אנחנו רוצים להראות למישהו איך מפעילים תוכנה מסויימת, או איך עושים משהו במחשב, והם לא נמצאים איתנו באותו חדר, אנחנו יכולים להפעיל שִׁתּוּף מָסָךְ במהלך פגישה מקוונת.

שימוש במשפט: קשה להסביר במילים איך לתקן את הטעות בדו”ח, אז אני אפעיל שִׁתּוּף מָסָךְ ואראה לך בדיוק מה צריך לעשות.

 

מַצְלֵמַת אִינְטֶרְנֶט

הסבר: בעזרת מַצְלֵמַת אִינְטֶרְנֶט אפשר להתחבר לשִׂיחַת וְעִידָה בַּוִּידֵאוֹ ולוודא שרואים אתכם בזמן שאתם מדברים. ללפטופים יש מצלמת אינטרנט מובנית, בעוד שלמחשב שולחני צריך לחבר מצלמה כדי לאפשר וידאו.

שימוש במשפט: רונה שכחה לכבות את מַצְלֵמַת האִינְטֶרְנֶט כשהיא סיימה את שִׂיחַת הוְעִידָה בַּוִּידֵאוֹ, וכולם ראו אותה רבה עם בעלה. איזה מביך!

 

הִתְחַבְּרוּת / לְהִתְחַבֵּר

הסבר: כדי לעבוד עם תוכנה הקשורה לעבודה, למשל, צריך לְהִתְחַבֵּר עם שם משתמש וסיסמא. כדי להתחיל שיחת וידאו, גם כן צריך להתחבר.

שימוש במשפט: מהם פרטי ההִתְחַבְּרוּת לענן של מחלקת פרסום? אני צריך להשתמש בלוגו במצגת שלי, והם שמרו אותו על הענן.

 

לְהִתְנַתֵּק

הסבר: כאשר סיימנו שיחת וידאו, צריך לְהִתְנַתֵּק כדי לוודא שהיא לא ממשיכה לפעול ברקע. צריך להתנתק גם מתוכנות שיש בהן מידע רגיש שאנחנו לא רוצים שאף אחד מחוץ לעבודה שלנו יראה.

שימוש במשפט: אל תשכח לְהִתְנַתֵּק מחשבון הבנק של החברה כשאתה מסיים לעבוד!

 

הַצְפָּנָה

הסבר: על מנת לוודא שמידע רגיש לא יהיה נגיש לכולם (כמו פרטי כרטיס אשראי), הרבה חברות ותוכנות משתמשות בהַצְפָּנָה, מה שכולל סיסמאות, חיבור מאובטח, אימות זהויות ועוד.

שימוש במשפט: האתר החדש שבנינו עבור ניהול חשבונות של עסקים קטנים משתמש בהַצְפָּנָה מורכבת, כך שאין צורך לדאוג בקשרת לאבטחת מידע.

 

חִבּוּר מְאֻבְטָח

הסבר: חִבּוּר מְאֻבְטָח הוא חיבור שמוצפן כדי להבטיח את אבטחת הנתונים.

שימוש במשפט: אתה לא יכול לעבוד על הדו”ח הזה מבית קפה, מכיוון שהחִבּוּר שם לא מְאֻבְטָח, והמידע בדו”ח חסוי.

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה העברית? קראו גם:

10 מילים בעברית על טכנולוגיה –  בכתבה זו ריכזנו עבורכם אוצר מילים בנושא טכנולוגיה בעברית.

אוצר מילים בעברית בנושא בעלי מקצוע – בכתבה זו תוכלו ללמוד אוצר מילים בנושא בעלי מקצוע


לינגולרן הינו אתר לימוד עברית באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס עברית למתחילים, או לשפר את מיומנויות העברית שלכם וללמוד עברית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד.

 

 


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn