fbpx

סיבות טובות ללמוד שפה חדשה

אז למה בעצם? 

הסיבות לרכישת שפה זרה הן מגוונות ומגיעות מכל אספקט בחיים. במאמר הבא אספנו לכם מספר סיבות, שאולי הן הדחיפה שאתם צריכים כדי סוף סוף להגשים את החלום, לעשות את הצעד ולשפר את חייכם:

הגירה ורילוקיישן:

ידוע כי הזדמנויות העבודה מעבר לים הולכות וגדלות, ומקומות כמו ברלין קורצים, לחלקנו, יותר מתמיד. אך תחושת הזרות שמלווה במעבר לארץ חדשה, תמיד מהווה מכשול ראשוני להסתגלות. לימוד השפה המקומית מראש, יכולה לשפר משמעותית תחושה זו ולייצר נחיתה רכה יותר. גם אם אתם שולטים חלקית בשפה, מומלץ לחזק אותה ולדלג מעל הגמגומים והמבוכה. אין ספק שהשפה תלך ותתחזק ככל שתתמידו בתרגול שלה, וככל שתקדימו ללמוד כך תקדימו להרגיש בנוח.

משפחה וחברים:

נסעתם לטיול והכרתם חברים חדשים? משפחתם של בן או בת הזוג שלכם דוברי שפה שאינכם מכירים? מחדשים קשרים עם קרובי משפחה רחוקים? לימוד השפה שלהם תעזור לכם לא רק לתקשר איתם, אלא גם להבין את התרבות שלהם ודרך החשיבה שלהם. לעיתים אופן השימוש במילים בביטויים בשפה אחת, לא יתאימו ואף יעליבו בתרגום לשפה אחרת. על כן, יש להבין את מכלול השפה וצורות הפנייה המתאימות.

now3 lang

עבודה:

אם העבודה שלכם כוללת תקשורת עם דוברי שפה זרה, היכולת לתקשר איתם בשפתם תוכל לשפר את היחסים איתם. כיום, שליטה בשפה האנגלית הינה קריטריון חשוב לקבלה לעבודה ולכן לימודי אנגלית בפרט הופכים להכרחיים. בנוסף, יש הרואים ידיעת שפות נוספות כיתרון בשיחות מכירה ומשא ומתן עם לקוחות בינלאומיים ועל כן ידיעת שפה זרה יכולה גם להגדיל את הסיכויים שלכם בשוק העבודה ואף בקידום בתוך מקום העבודה הנוכחי.

תחומי עניין שונים:

בין אם אתם מתעניינים בספרות, שירה, סרטים, מוזיקה, אוכל או כל היבט תרבותי אחר, למידת שפה חדשה תרחיב את הידיעה שלכם בכל נושא. למידת שפה חדשה נותנת לכם גישה למגוון רחב יותר של אינפורמציה על כל נושא, ותאפשר לכם לחקור יותר עליו. תוכלו לשאול מביני עניין מכל העולם, תוכלו ללמוד ממקורות חדשים ולא רק מאלו המתורגמים לכם ולחזק את ההתמקצעות והידע שלכם בעניין. כך למשל, אם התרבות היפנית מעניינת אתכם, לא מספיק רק לקרוא עליה. ידיעת השפה תחבר אתכם באופן המוצלח ביותר אל שורשי התרבות. או למשל, אם אתם חובבים בישול צרפתי, ידיעת השפה תביא אתכם כמה שיותר קרוב למקור וכך תוכלו לקרוא הישר מספרי הבישול המקוריים ולהבין את ההיסטוריה של סגנון הבישול הזה.

טיולים:

הרבה מאלו הדוברים אנגלית, מאמינים כי האנגלית לבדה תספיק להם כדי “להסתדר” בטיול שלהם. אם יש קשיים בתקשורת, פשוט צריך להרים מעט את הקול, לדבר לאט ולהוסיף גם כמה תנועות ידיים, וכך, אולי, תסתדרו. אך השיטה הזו עובדת רק במקומות המתויירים ביותר. אם ברצונכם להרחיק אל מעבר לאזורי התיירות, ולהכיר את המדינה אליה טיילתם לעומק, אם ברצונכם להכיר את המקומיים, לקרוא את השלטים ברחוב, להשתמש בתחבורה הציבורית, להזמין אוכל במסעדות ואף במקרי חירום כגון נסיעה לבית החולים. ידיעת השפה המקומית היא הכרחית, אפילו ברמה הבסיסית שלה. ככל שתתרגלו את השפה יותר, כך תוכלו גם לנהל שיחות ארוכות עם מקומיים ולהכיר חברים חדשים, לייצר קשרים עסקיים מעניינים ואפילו למצוא את האחד או האחת שלכם J

אתגרו את עצמכם:

למידת שפה חדשה היא אימון מעולה למוח. כאשר מתחילים ללמוד שפה, המוח מקבל משימה מורכבת וחדשה ואיתה הוא נאלץ להתמודד. זרימת הדם למוח גוברת, נוצרים קשרים חדשים בין תאי המוח והיכולות הקוגניטיביות משתפרות.

אז אחרי כל הסיבות למה כן ללמוד שפה חדשה, לא נשארו סיבות למה לא ללמוד.

אז צאו לדרך! אנחנו איתכם! בהצלחה!

למאמרים נוספים למתעניינים בלימודי שפות בלינגולרן, אנא בקרו בעמוד המיוחד באתר שלנו בנושא מאמרים כלליים בנושא לימוד שפות ועיינו במגוון המאמרים.


 לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנטהמאפשר  לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.

now3 lang


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn