fbpx

חולמים לטוס לברזיל? להיות בקרנבל ולרקוד עד אור הבוקר עם כל הברזילאים? בכדי שהחוויה תהיה מושלמת, כדאי לפני כן להכיר וללמוד את התרבות הברזילאית והשפה הפורטוגזית המדוברת בה.

now3 portu

השפה הפורטוגזית נפוצה ומדוברת בקרב כ-200 מיליון אנשים ברחבי העולם. היא מהווה שפת העם של פורטוגל, ברזיל, אנגולה, מוזמביק, גינאה ביסאו ועוד, אך רוב דובריה מתגוררים בברזיל. ניתן להבחין בין פורטוגזית אירופאית המדוברת בפורטוגל לבין פורטוגזית ברזילאית המדוברת בשאר המדינות ובנוסף, נמצא גם בתוך ברזיל שינויים במבטאים באזורים שונים. השפה הפורטוגזית נקראת גם “שפת השירה” בשל אופן ההגייה שלה ורצף הדיבור המעניקים לה צליל ארוך ומתמשך הנעים לאוזן. השפה הנעימה מייצגת את התרבות הססגונית ומלאת החיים במדינות אלו.

ברזיל והתרבות הברזילאית

ברזיל הינה המדינה בעלת השטח והאוכלוסייה הגדולים ביותר בדרום אמריקה וממוקמת חמישית בין כל מדינות העולם. שמה של המדינה נקבע על פי עץ הבזיל שהיה מצוי בה בשפע רב ופירושו “גחלת”. ברזיל עשירה באדמות חקלאות וביערות גשם, ביניהם יער האמזונס, ובשל כך נחשבת למעצמה כלכלית בדרום אמריקה. עם זאת הפערים החברתיים בין השכבות החלשות לחזקות, הם עצומים. התרבות הברזילאית מגוונת ומושפעת מתרבויות שונות של המהגרים אליה לאורך השנים, ביניהם התרבות האינדיאנית, העבדים האפריקאים, פורטוגל האירופאית ועוד. התרבות מאופיינת באוכל טוב, צלילי הסמבה והקרנבל הנערך בה מידי שנה ובאהבתם העזה לענף ספורט בולט – הכדורגל.

איך מדברים איתם?!

בעשור האחרון, דרום אמריקה בכלל וברזיל בפרט, הפכו ליעד מבוקש בקרב תרמילאים ישראליים, בעיקר בקרב חיילים משוחררים המתכננים את הטיול הגדול שלאחר הצבא. בכדי להפיק את מרב ההנאה מטיולכם כדאי שתכירו ותשלטו בשפה הפורטוגזית טרם יציאתכם, וזאת מכמה סיבות. רובנו מסתמכים על ידיעתנו את השפה האנגלית ועל כך שהיא מהווה שפה בינלאומית ומדוברת בכל העולם, אולי בכל העולם, אבל לא בברזיל. מספר מועט של אנשי עסקים במדינה דוברים אנגלית, אך שאר התושבים, נהגי המוניות ונותני השירות שלהם תזדקקו, אינם שולטים בשפה זו, כך שללא שליטה שלכם בשפה הפורטוגזית ושלהם באנגלית, תישארו רק עם פנטומימה. טעות נפוצה נוספת, היא ההנחה שפורטוגזית וספרדית הן שפות דומות ולכן המקומיים יבינו אתכם, בהנחה ואתם יודעים ספרדית. כיוון שהברזילאים לא רואים עצמם כהיספאנים, אם תדברו אתם ספרדית הם יעלבו. כדאי לבקש מהם תחילה רשות לדבר עימם בספרדית ולחכות להסכמתם, או שפשוט עדיף ללמוד פורטוגזית. אין ספק שידיעת השפה של המקומיים מקלה על השהות במדינה זרה: יותר קל להגיע ממקום למקום או כאשר הולכים לאיבוד, המקומיים לא יוכלו ל- “עקוץ” אתכם, תוכלו להתנהל בצורה טובה יותר במצבים בהם תזדקקו לעזרה, וחשוב לא פחות- תוכלו להבין את התרבות וההיסטוריה של המדינה בצורה טובה ומעמיקה יותר.

ללמוד פורטוגזית לבד, אפשרי?

אפשרי אבל קשה. כפי שהוזכר מעלה, השפה הפורטוגזית מורכבת ממבטאים שונים אשר משתנים בהתאם לאזור בו אתם נמצאים בברזיל, חשוב להיות בקיא במבטאים השונים בכדי שיבינו אתכם. בשוק ישנם ספרוני אוצר מילים, קלטות ללימוד עצמי או אפילו צפייה בטלנובלות בשפה הפורטוגזית שאולי יעזרו לכם ללמוד ולהרחיב את אוצר המילים הפורטוגזי שלכם, אך לא ילמדו אתכם לדבר ולהרכיב משפטים באופן שוטף. בכדי להגיע לרמה שבה אתם מנהלים שיחה עם מקומיים, מבינים את ההסברים אודות האתרים בהם אתם נמצאים ולא רק מצליחים להזמין אוכל או מונית, כדאי שתעזרו במורה פרטי ומקצועי ללימוד שפות.

לימודי שפה בצורה מקוונת

בשנים האחרונות חל גידול בשימוש באינטרנט כאמצעי ללימודי שפה חדשה. בדרך זו, בה בעזרת האינטרנט ניתן להגיע לכל נקודה בעולם, ניתן לבחור מורה פרטי ומקצועי הנמצא בכל מקום ובכל מדינה ודובר את השפה המבוקשת. לשיטה זו יתרונות רבים, ביניהם היכולת ללמוד מכל מקום בו אתם נמצאים מבלי לנסוע או לשנות את שגרת יומכם וזאת רק על ידי התחברות לרשת. יתרון נוסף שהתקדמות הלמידה שלכם איננה תלויה באף תלמיד אחר הנמצא בכיתה (בשיטת הלימוד הרגילה), אלא תלויה בקצב הלמידה שלכם בלבד.
לסיכום, השפה הפורטוגזית היא שפה הנעימה לאוזן וידיעתה הכרחית בעת שהותכם בברזיל. בכדי לעשות זאת בדרך הטובה והפשוטה ביותר – כדאי להיעזר במורה פרטי ומקצועי בצורה מקוונת.

לקריאה נוספת:

הקשר בין פורטוגזית לספרדית

חשיבות המורה ללימוד שפות

שיטת לינגולרן ללימוד שפה

האם לימוד שפות אונליין מתאים לי? 


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד

now3 portu


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn