fbpx

אוצר מילים בעברית שיעזור להשתמש בסמארטפון

אם תשאלו בנאדם מעל גיל 60, הוא יספר לכם סיפורים על איך כשהוא היה ילד, לא רק שלא היה לו סמארטפון לשלוח הודעות לחברים, לפעמים לא היה לו אפילו טלפון קווי בבית! אנשים תקשרו עם קרובי משפחה בערים אחרות רק בעזרת מכתבים. כשכן היה טלפון בבית, אם רצית להיפגש עם חברים, היית צריך לקבוע שעה ולקוות שהחבר יהיה שם. אם החבר לא הופיע בזמן, פשוט הלכת הביתה — לא הייתה לחבר דרך להודיע שהוא יאחר, או לא יוכל להגיע.

היום, לא רק שלכל אחד יש טלפון בכיס, יש אפילו כאלה עם שניים או שלושה טלפונים – לכל מני צרכים – לעבודה, למשפחה, למצב חירום. הסמארטפון, או הטלפון החכם, התקדם אלפי שנות אור מהטלפון הקווי, ומאפשר לנו לעשות אלף ואחד דברים מלבד להתקשר אחד לשני. הוא מאפשר לנו לשלוח הודעות, לחפש דברים באינטרנט, לשחק משחקים, להזמין מונית, להזמין אוכל, לבדוק במפה איפה אנחנו נמצאים ואיך מגיעים למקום אחר, לבדוק את חשבון הבנק ואפילו לשלם על בגדים בקניון!

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

 

מכיוון שכל כך הרבה פעולות שאנחנו עושים בחיי היום-יום קשורות לטלפון החכם, רק הגיוני ללמוד מילים בעברית שיעזרו לכם להשתמש בו. אם לדוגמה, אתם לא יודעים איך להפעיל משהו בטלפון, חשוב לדעת איך אומרים את זה בעברית, כדי שתוכלו לשאול חברים או משפחה. אם משהו בטלפון מתקלקל, צריך לדעת איך כותבים בעברית את הבעיה כדי לשלוח הודעה לחברת הטלפון. מילים בעברית הקשורות לטלפון החכם הן חיוניות, ולכן אם אתם משקיעים בלימוד עברית באינטרנט, חשוב ללמוד את הנושא. לשם כך, הכנו לכם את הכתבה הזו – עם מילים בעברית, הפירוש שלהן, וכיצד להשתמש בהן במשפט.

מילים בעברית הקשורות לשימוש בטלפון חכם

 

full battery

חַיֵּי סוֹלְלָה

פירוש: לכל טלפון יש סוללה שמאפשרת לו לפעול בלי להיות מחובר לחשמל כל היום. חַיֵּי סוֹלְלָה קובעים כמה זמן יש לטלפון לעבוד לפני שצריך שוב לחבר אותו לחשמל.

שימוש במשפט: קניתי בשבוע שעבר טלפון חדש עם חַיֵּי סוֹלְלָה ממש ארוכים. אני יכול להשתמש בו יום שלם לפני שאני צריך להטעין אותו.

 

Mobile phone charger

מַטְעֵן

פירוש: בעזרת המַטְעֵן אנחנו מוודאים שלטלפון יש מספיק חַיֵּי סוֹלְלָה להחזיק מעמד בזמן שאנחנו מחוץ לבית. המטען מספק חשמל לטלפון ובעצם הופך אותו לאלחוטי.

שימוש במשפט: איבדתי את המַטְעֵן המקורי שהגיע עם הטלפון שלי. המַטְעֵן החדש שקניתי מטעין ממש לאט, ולוקח לסוללה שלוש שעות לפני שהיא מגיעה ל-100%.

 

Smartphone charging on a wireless charger

טְעִינָה אַלְחוּטִית

פירוש: טְעִינָה אַלְחוּטִית היא דרך למלא את הסוללה של מכשיר הטלפון מבלי הצורך לחבר אותו פיזית לחוט חשמל.

שימוש במשפט: הכלב שלי לא הכי מחונך והוא אוהב ללעוס כבלים, לכן החלטתי לקנות מכשיר טְעִינָה אַלְחוּטִית לטלפון – שיהיה לו דבר אחד פחות ללעוס.

 

Enter passcode screen of an iPhone running iOS 9

לְשַׁחְרֵר נְעִילָה

פירוש: אפשר להוסיף סיסמה לטלפון, כך שלא כל אחד יוכל להשתמש בטלפון שלכם ללא רשות. כדי להשתמש בטלפון עם סיסמה, צריך לְשַׁחְרֵר נְעִילָה.

שימוש במשפט: ניסיתי לְשַׁחְרֵר נְעִילָה שלוש פעמים, אבל שכחתי מה הסיסמה שלי. עכשיו הטלפון נעול לחמש עשרה דקות.

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור עברית בלינגולרן:

 

phone and entering the PIN code of finger

סוֹרֵק טְבִיעַת אֶצְבַּע

פירוש: דרך נוספת לנעול את הטלפון, כך שלא כל אחד יוכל להשתמש, הוא להשתמש בסוֹרֵק טְבִיעַת אֶצְבַּע. בדרך הזו, אפשר לְשַׁחְרֵר נְעִילָה רק עם היד של המשתמש.

שימוש במשפט: סוֹרֵק טְבִיעַת האֶצְבַּע בטלפון שלי התקלקל, אז עכשיו אפשר לשחרר נעילה רק עם סיסמה.

 

Cell tower

סַפָּק

פירוש: כדי לבצע שיחות טלפון ולהתחבר לאינטרנט, צריך לבחור סַפָּק לטלפון, לו נשלם כסף כל חודש עבור השירות.

שימוש במשפט: הסַפָּק של אמא שלי הוא סלקום, אבל אני החלטתי לבחור באורנג’, כי שמעתי עליהם דברים טובים.

 

Phone Sim Cards

כַּרְטִיס SIM

פירוש: כדי שלטלפון יהיה מספר אליו אפשר להתקשר ושירות אינטרנט, הסַפָּק נותן לנו כַּרְטִיס SIM.

שימוש במשפט: יש לי שני כַּרְטִיסֵי SIM לטלפון – אחד לשיחות בארץ, ואחד לשימוש כשאני טס לאירופה.

 

Digital Wallet

אַרְנָק דִּיגִיטָלִי

פירוש: בעזרת אַרְנָק דִּיגִיטָלִי אפשר לשלם ללא צורך בהצגת כרטיס אשראי, באמצעות הסמארטפון.

שימוש במשפט: כשאני יוצאת מהבית אני אף פעם לא לוקחת איתי כרטיסי אשראי או כסף מזומן, כי אני פשוט משתמשת באַרְנָק דִּיגִיטָלִי.

 

application icons

יִשּׂוּם

פירוש: יִשּׂוּם (או אפליקציה) זוהי תוכנה שרצה רק על טלפון חכם, כמו whatsapp, אינסטגרם או מפות.

שימוש במשפט: יש לי כל כל הרבה יִשּׂוּמִים על הטלפון שאין לי מקום לשמור מוזיקה!

 

Apple iPhone 4s Siri

עוֹזֵר דִּיגִיטָלִי

פירוש: עוֹזֵר דִּיגִיטָלִי הוא יִשּׂוּם שאפשר לשאול אותו שאלות ולבקש ממנו לעשות פעולות פשוטות. לדוגמה, עם Alexa או Siri אפשר לבקש לקבוע אירוע בלוח שנה, לשאול מה הטמפרטורה או לבקש לנגן שיר.

שימוש במשפט: בעזרת העוֹזֵר דִּיגִיטָלִי של Google אני שם לעצמי תזכורות לעבודה, מבלי לכתוב שום דבר.

 

אם אתם רוצים ללמוד איך אומרים בעברית עוד מילים וביטויים בנושא, או להרחיב את הידע שלכם בשפה, אנחנו ממליצים לכם להתחיל קורס עברית באינטרנט עם לינגולרן. כל המורים שלנו דוברי שפת אם, ובעזרת שיעורים פרטיים אונליין בעברית, הם יעזרו לכם להתמקד במה שהכי קשה לכם. לחצו כאן כדי להתחיל היום!

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה העברית? קראו גם:

10 מילים בעברית על טכנולוגיה –  בכתבה זו ריכזנו עבורכם אוצר מילים בנושא טכנולוגיה בעברית.

אוצר מילים בעברית בנושא בעלי מקצוע – בכתבה זו תוכלו ללמוד אוצר מילים בנושא בעלי מקצוע


לינגולרן הנו אתר לימוד עברית באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס עברית למתחילים, או לשפר את מיומנויות העבריתשלכם וללמוד עברית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.

 

 


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn