fbpx

ספרדית לקבלת דרכון ספרדי

מאות שנים אחרי העוול הגדול שנעשה ליהודי ספרד, כאשר בשנת 1942 הוכרז בצו ממלכתי כי נאסר על יהודים להתיישב בממלכות קסטיליה וארגון, ועל היהודים הנמצאים שם להתנצר או לעזוב תוך מספר חודשים, הממשלה במדריד החליטה לבצע “תיקון עוול היסטורי” ואישרה הצעת חוק שיאפשר לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות ספרדית.

הממשלה הספרדית החליטה על הצעת החוק הזו מתוך הכרה על תרומתה של המורשת היהודית לדמותה של ספרד ומתוך מחווה ידידותית עבור היהודים הספרדיים ברחבי העולם.החוק צפוי להיכנס לתוקף בשנת 2015, ועל פי הגירסא העדכנית שלו הטיפול בהליך יחול אך ורק על מבקש האזרחות. בנוסף חשוב לזכור כי בקשת האזרחות צריכה להיעשות בפרק זמן שאינו עולה על שנתיים ממועד הכניסה לתוקף של החוק! לכן חשוב להתחיל להתכונן לכך כבר מעכשיו!

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

על פי טיוטת החוק, ישנם מספר קריטריונים הכרחיים לקבלת אזרחות ספרדית:

 –    הוכחה כי שם המשפחה של מבקש האזרחות  שייך למשפחה שגורשה מספרד ב-1492. על מבקש האזרחות להציג אישור על השתייכותו לקהילת יהודי ספרד, כולל תעודת לידה המוכיחה כי אכן נולד לשם משפחה זה ולא שינה את שמו לשם ספרדי.

 –    מבקש האזרחות יצטרך להוכיח היכרות עם החוקה הספרדית באמצעות מבחן וכן זיקה כללית לספרד, שמהותה טרם הוסברה מפורשות בחוק.

 –      מבקש האזרחות יצטרך  להפגין ידע בשפה הספרדית על ידי מבחן. ככל הנראה, הרמה שתידרש תהיה רמת שפה A2. למה הכוונה? באיחוד האירופאי ישנו מבחן שפה אשר מדורג ב 6 רמות, לפי המסגרת האירופאית המשותפת להוראת שפות, מרמה A1(רמה בסיסית) ועד רמה C2 (רמת שפת אם).

רמה A2  מתייחס לרמה אחת מעל הרמה הבסיסית, בה מתבקש הנבחן להבין משפטים ולהשתמש בביטויים שגרתיים ורלוונטיים לאותו לרגע (לדוגמא מידע אישי ומשפחתי בסיסי, מידע אודות קניות, גיאוגרפיה מקומית, תעסוקה). בנוסף, תיבדק היכולת לתקשר במסגרת משימות שגרתיות הדורשות החלפת מידע ישירה ופשוטה בנושאים שגרתיים ומוכרים.  

שני הקריטריונים הראשונים, לא ידרשו מכם לבצע שינוי בחייכם. אך הקריטריון האחרון, ידרוש מכם את מלוא הרצינות, וכמובן הזמן הנדרש, כדי ללמוד שפה חדשה. אך כל זאת עתיד להשתלם, כיוון שלא רק שתקבלו דרכון ספרדי, גם תרוויחו שפה חדשה!

גם לאלו מכם שכבר מכירים את השפה, לינגולרן מציעה קורס לשיפור הספרדית ולחידוד השפה לקראת מבחן מסוג זה, כדי שתרגישו בטוחים לגמרי להתחיל תהליך של הוצאת דרכון.

אנו בלינגולרן, נכין אתכם בצורה הטובה ביותר לקראת כל מבחן רמה, ונעשה כמיטב יכולתנו כדי שמקריטריון אחד לא תצטרכו לדאוג! עם לינגולרן, תוכלו ללמוד ספרדית בליווי מורים מקצועיים, בשיעורים המשלבים תוכן איכותי עם חומרי לימוד מסודרים וברורים. איכות הלמידה היא של שיעור פרטי, והנוחות של למידה דרך האינטרנט, בזמן המתאים לכם

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה הספרדית? קראו גם:

לימודי ספרדית 1אותיות בספרדית–  מתחילים ללמוד ספרדית? ראשית כל לימדו היטב את הא’ ב’ הספרדי ולאחר מכך המשיכו לתרגול אוצר מילים.

לימודי ספרדית 2צבעים בספרדית  – במאמר זה תוכלו למצוא מידע על שמות הצבעים בשפה הספרדית. מתאים לרמת ספרדית מתחילים.

לימודי ספרדית 4מילים בספרדית–  כתבה זו מרכזת מילים בסיסיות בשפה הספרדיתץ מתאים למי שנמצא ברמת מתחילים.

לימודי ספרדית 3מבחן בספרדית– בצעו מבחן רמה בשפה הספרדית על מנת לבחון את השליטה שלכם בשפה. 


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנטהמאפשר  לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.

לפרטים נוספים על קמפוס ספרדית של לינגולרן לחצו כאן

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn