fbpx

למה כדאי ללמוד את השפה הסינית במאה ה-21?

נכתב ע”י שחר דויטש – מורה לסינית בלינגולרן

ראשית כל, מה זו השפה הסינית? השפה הסינית היא התרבות הסינית המתבטאת בכתב ובאופן המחשבה בדיבור השפה. השפה היא תוצר של 5000 שנה של תרבות קדומה שחיה באזור מזרח אסיה בסביבת גידול מטעי תה ושדות אורז אינסופיים. הסינים שינו במהלך הקיסרויות השונות את הכתב ויצרו ניבי דיבור חדשים עד שבקיסרות צ’ין (לכן קוראים לסין CHINA באנגלית) אוחדו המדינות והממלכות לכדי מדינת או אימפריית סין. באיחוד זה אוחד גם הכתב הסיני וכל סיני מצפון עד דרום יכל להבין אחד את השני. השפה הסינית הייתה ונשארה הכלי המאחד תרבותית את הסינים ולכן היא אחד מהאוצרות הסיניים.

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

אנו חיים כעת במאה ה-21, רובנו דוברים אנגלית וכותבים אנגלית, העולם המערבי שקוע בקפיטליזם ותכניות טלוויזיה אמריקאיות ואוכל המבורגרים. כאשר העולם המערבי מתחיל ללמוד סינית, לרוב הוא אומר לעצמו “איזו שפה קשה”. אך זו לא בהכרח שפה קשה היא פשוט שפה שלא דומה לשפה המערבית. מי שמתחיל ללמוד אותה מגלה שהוא לא מבין איך הוא לא למד אותה עד עתה.

השפה הסינית היא הפתח של העולם המערבי ושלנו הישראלים לקשר עם העולם הסיני והאזור המזרח אסייתי. כיום, אזור זה שופע במסחר וחידושים טכנולוגיים, יחד עם מסורות ותרבויות קדומות מרתקות. כמו כן, סינית היא שפת העסקים אשר קרוב לוודאי תיכנס יותר לעולם המערבי בשנים הקרובות מאחר והסינים הם הדרקון המתעורר שמגלה את העולם המערבי מדי שנה.

חוץ מהאספקט העסקי המעניין אותנו, לשפה הסינית יתרונות נוספים בולטים – השפה הכתובה והמדוברת, מחזקות את התפקוד המוחי שלנו בכך שבדיבור השפה ישנו שיתוף של האזור השמאלי והימני במוח, החלקים הריאליים וההומניים.

יתרון בולט נוסף של השפה היא שקל מאוד ללמוד אותה אם מסתכלים עליה מנקודת מבט אחרת – אנו נחשפים לתפיסות עולם חדשות ושונות ממה שהכרנו המשלבות את האדם והטבע בצורה יפה ומאוזנת. ברגע שאנו רואים ומבינים את התרבות הסינית, בין אם מדברים על טאואיזם, קונפוציוניזם, מסורת התה והאורז, גיזורי הנייר, חגיגות החגים הסיניים ועוד, אנו קולטים את השפה הרבה יותר ביעילות ובקלות.

אז למה כדאי ללמוד את השפה הסינית? חוץ מהיתרונות שצוינו, ישנם יתרונות נוספים, אבל החשוב מכולם הוא שכאשר נגיע לסין לטייל, נוכל לדבר סינית ולהבין את הכתב הסיני – מה שיאפשר לנו להבין שאנו אנשי העולם הגדול.


לינגולרן הנו אתר לימוד סינית באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס סינית למתחילים, או לשפר את מיומנויות הסינית שלכם וללמוד סינית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn