fbpx

חשיבות השפה הגרמנית בעידן המודרני

מאת אתי דסקל, מורה לגרמנית בלינגולרן

אין חולק על כך שהיום ידיעת שפות זרות עבור כל אחד ואחת היא בעלת חשיבות ראשונה במעלה. שפה זרה פותחת עבורנו צוהר למאגרי מידע עצומים ולאפשרות לתקשר עם אנשים אחרים, ליצור חברויות ולהתפתח כאנשים בתוך עולם גלובאלי.

התרומה של גרמניה למורשת התרבותית רבה. המדינה ידועה כארץ ההוגים והמשוררים והיא מולדתם של מלחינים כבטהובן, ברהמס, באך, משוררים כגון גתה (“פאוסט”), שילר (“וילהלם טל”), והיינה (“גרמניה – אגדת חורף”), פילוסופים כקאנט (“הציווי המוסרי”), מרקס (“המאניפסט הקומוניסטי”), ניטשה (” כה אמר זרתוסטרא”), תיאולוגים כגון מרתין לותר (אבי הרפורמציה הפרוטסטנטית), מדענים כגון פלאנק (אבי מכניקת הקוואנטים), איינשטיין (אבי תורת היחסות), קוך (מגלה מקור השחפת), ממציאים כגון גוטנברג (ממציא מכונת הדפוס), בנץ (ממציא ומפתח מכונית הבנזין הראשונה), דיזל (ממציא מנוע הדיזל).

חשיבות השפה הגרמנית

גרמניה עברה כברת דרך ארוכה מעיי החורבות ב-1945 לכמעט מעצמה כלכלית עולמית כיום. כלכלתה היא הגדולה שבמדינות אירופה והרביעית בגודלה בעולם. כמו כן היא המדינה שמייצאת הכי הרבה לחו”ל והיא נמנית כאחת המדינות המתועשות החזקות בעולם. מתוך כך נגזר גם כוחה הפוליטי הרב בזירה הבין-לאומית.
השפה הגרמנית מדוברת כשפת אם על-ידי למעלה מ-100 מיליון בני אדם בגרמניה, אוסטריה, שוויץ (ב-21 מתוך 26 הקנטונים המרכיבים אותה), לוקסמבורג וליכטנשטיין. בנוסף, זוכה לפופולאריות רבה כשפה זרה שנייה הנלמדת בבתי-ספר בעולם אחרי אנגלית.

בשל כל הנקודות המצוינות לעיל ידיעת הגרמנית הינה בעלת חשיבות גדולה עבור מי שרוצה להתפתח במישור העסקי, התרבותי או הפוליטי. הנה מספר נקודות המדגישות את חשיבות הגרמנית בעת המודרנית:

ידיעת השפה הגרמנית מספקת הזדמנויות טובות בשוק העבודה

אנשי מקצוע השולטים בגרמנית, נדרשים על-ידי חברות גרמניות הממוקמות בחו”ל וכן על-ידי חברות בינלאומיות הממוקמות בגרמניה, שוויץ ואוסטריה. לשכת המסחר והתעשייה הגרמנית מסייעת לחברות גרמניות אשר מעוניינות להקים ולהרחיב את פעילותם העסקית במדינות זרות. הודות לקשר ההדוק של לשכות המסחר הדו-לאומיות עם ארגונים כלכליים שונים בגרמניה הן משמשות כלי יעיל לשיתוף פעולה שיווקי ועסקי. לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה נתמכת ע”י משרד הכלכלה הגרמני בהתאם להחלטה של הפרלמנט.

ידיעת השפה הגרמנית מספקת אפשרויות להרחבת ההשכלה וקידום במחקר

אם יודעים גרמנית, יש גישה לאוצר בלום של מחקרים בכימיה, פיזיקה, ביולוגיה, הנדסה, ספרות, אומנות, פסיכולוגיה, פילוסופיה ומוזיקה. בכל אחד מהענפים הללו השאירו חוקרים גרמנים את חותמם ואין כמו לקרוא עבודה בשפת המקור שלה. יתרה על כן, הידעתם שלימודים במוסדות להשכלה גבוהה בגרמניה הם חינם אין כסף עבור כולם ללא קשר לאזרחותו של המועמד? כל שעליכם לעשות על מנת להירשם הוא להגיש תעודות המעידות על השכלה קודמת (תעודת בגרות/ BA/MA) ו…להפגין ידע בשפה הגרמנית. מעבר לכך, ארגון ה- DAAD (Deutscher akademischer Austauschdienst) שהוא ארגון במימון ממלכתי, מקדם חילופין אקדמאים בינלאומיים ומחלק מלגות לסטודנטים גרמניים וממדינות זרות, לדוקטורנטים ולחוקרים כך שבנוסף ללימודים חינם אתם עשויים להיות זכאים גם למלגת מחייה.

ידיעת השפה הגרמנית תעזור לכם להתמצא בעולם טוב יותר

גרמנית נחשבת לאחת מ-10 השפות המדוברות ביותר בעולם ובעלת המספר הגדול ביותר באיחוד האירופאי של דוברי השפה כשפת אם (כ-20% מתוך 455 מיליון אזרחי האיחוד) ומעל ל-15 מיליון אנשים בעולם לומדים גרמנית כשפה זרה. אי לכך ידיעת השפה הגרמנית מהווה יתרון מוחץ כאשר אתם נוסעים בעולם כתיירים או כאנשי עסקים. למשל, אם תבקרו בארץ דוברת גרמנית, תקל עליכם ידיעת השפה את ההתמצאות בדרכים, את האפשרות לשאול עוברים ושבים בקשר למידע הדרוש לכם וכן להשיג עזרה במקרה חירום חלילה. אם אתם מחפשים מידע נוסף בעיתונות או בספרי ההיסטוריה והוא קיים רק בגרמנית. כך, לדוגמה, אם אתם מתעניינים בספרות על השואה או מלחמת העולם השנייה, סביר שתמצאו חומר רב בגרמנית שמעולם לא תורגם.

לינגולרן הינו בית-ספר אינטרנטי לשפות הרואה בעולם כפר גלובאלי בו לידיעת שפות זרות יתרון אשר לא יסולא בפז והמביא לקידום במישורים רבים. 

חשיבות השפה הגרמנית


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn