fbpx

אנגלית ברמת שפת אם – למציאת עבודה

היום אין ספק לגבי חשיבות שפה האנגלית בעולם, אנגלית מדוברת ע”י כ 400 מיליון אנשים כשפה ראשונה ועוד כ 750 מיליון כשפה שנייה, השפה נפרשת על פני כל הגלובוס כתוצאה משלטון המדינות הדוברות אנגלית בעבר(בריטניה וארצות הברית) והיא שפה רשמית במעל ל-70 מדינות בעולם!

הסטטוס של השפה האנגלית כ”שפת העולם” הפך אותה לשפה השולטת בעולם העסקים, מה שמביא את השימוש בה ליותר מקומות ומרחיב את ידיעת השפה. בעולם העסקים כיום אנגלית היא לא רק יתרון במציאת עבודה, אלא תנאי הכרחי. בעקבות הגלובליזציה של העולם העסקי והפיכת שוק המסחר והתעשיה לשוק גלובלי לכל חברה כמעט יש צורך בתקשורת עם גורמים חיצונים, ברכש, בייצור שיווק וכו…
חברות רבות בעולם, כחלק מהרצון להיות חברות בינלאומיות שלא מזוהות עם מדינה או לאום, מגדירות את השפה האנגלית כשפה הרשמית של החברה, דוגמא לכך היא חברת לנובו אשר הגדירה את השפה האנגלית כשפת החברה וסיפקה הכשרה לכל העובדים למרות שהחברה סינית במקור וחלק ניכר מהעבודה והצרכנים פועלים באסיה אשר פחות דוברת אנגלית, זוהי אחת הדרכים של החברה לפתוח את שעריה לכלל העולם.
בעבר ידיעת השפה האנגלית היה נתון חשוב בקורות החיים, היום לא מספיק לדעת אנגלית ברמה סבירה, יש חשיבות גבוהה מאוד לידיעת השפה האנגלית ברמת שפת אם. באנגלית יש שני סוגים של הגדרות לרמת שפת אם “native speaker” or “mother tongue” שפת האם היא השפה אשר דוברה מגיל ינקות, אך במציאת עבודה הדרישה היא לאפשרות השניה והיא שפה מדוברת, כלומר היכולת להשתמש בשפה כמו שפת האם, שליטה בדקדוק ובאוצר המילים.
כמובן שאינינו יכולים לשלוט באיזו שפה דיברו איתנו כאשר היינו ילדים אך באמצעות עבודה קשה ולמידה כל אחד יכול להגיע לרמה גבוהה מאוד של ידיעה ושליטה בשפה האנגלית.
ראשית חשוב ללמוד היטב את השפה על בוריה, כאשר לומדים אנגלית כשפה שניה מזניחים לעתים קרובות את הדקדוק והדיוק. מטרת הלמידה של אנגלית כשפה שנייה היא להביא את התלמיד לרמה של שיחה כמה שיותר מהר ובמינימום מאמץ, לכן נוקטים ב”קיצורי דרך”. כאשר אנו רוצים להגיע לרמת שליטה מושלמת בשפה עלינו ללמוד את השפה מהבסיס ולבנות על בסיס זה, כמו שעושים בבית הספר, עם השקעה בדקדוק, הגיה נכונה, שמיעה ודיבור כמובן, אין לזנוח אף מרכיב.
שנית, הבדל משמעותי בין דוברי השפה לבין לומדיה היא ההכרה של הביטויים השגורים בשפה (idioms) דבר שיכול להשתנות מאוד בין סוגי האנגלית השונים ( אמריקאית, בריטית, אוסטרלית וכו…). החדשות הרעות הן שהדרך היחידה ללמוד ביטויים שגורים היא “להציף” בכמה שיותר חומר חזותי ושמיעתי, לקרוא כמה שיותר ספרים, עיתונים, מגזינים או כל פריט אחר, לראות סדרות וסרטים, להקשיב למוזיקה או תוכניות אקטואליה ובגדול להיחשף לכמה שיותר תוכן. אין סוף לכמות לכן תמיד יש מקום להמשיך להישאר מעודכן ולספוג עוד תוכן. כיום קל מאוד למצוא חומרים באינטרנט דבר המקל מאוד את המלאכה של ספיגת תוכן.
בנוסף חשוב מאוד גם המבטא, כמובן שנדרשות שנים על מנת להביא מבטא לכך שישמע מקומי אך אפשר ללמוד ולהדגיש הגיה נכונה על מנת להישמע ברורים , יש לתרגל כמה שיותר שיחה ורצוי עם דוברי השפה, אנחנו לומדים ומסגלים תכונות גם מרק להיות בנוכחות דוברי השפה.
לסיכום ידיעת השפה האנגלית ברמת שפת אם היא כלי כמעט הכרחי למציאת עבודה בשוק הגלובלי של היום, יש להשקיע בתהליך הלמידה ולהיכנס לעומק השפה, הכלים נמצאים בידיים שלנו וכל מה שדרוש הוא רצון!

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה האנגלית? קראו גם:

לימודי אנגלית אייקון 1איך לעבור ראיון באנגלית ב7 שלבים פשוטים – כתבה מצויינת עבור כל מי שנמצא בין ראיונות עבודה.

לימודי אנגלית אייקון 2כתיבת מיילים באנגלית– הבסיס לכתיבת מיילים כללים ועסקיים בשפה האנגלית.

לימודי אנגלית אייקון 6טיפים ללימוד אנגלית – מתחילים ללמוד אנגלית או מעוניינים להתחיל לשפר את האנגלית? כך תתחילו נכון!

לימודי אנגלית אייקון 10למה ללמוד אנגלית עם לינגולרן– הכל על יתרונות הלימודים עם מורים פרטיים אונליין של לינגולרן.


לינגולרן הינו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורת נוחה בין המורה לתלמיד


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn