fbpx

לימודים בסלובקיה – ללמוד ולחיות בסלובקית

זה לא סוד שלימודי רפואה הם לא מקצוע שקל להתקבל אליו בישראל, וכך גם לימודי וטרינריה. סטודנטים רבים נאבקים עם תנאי הקבלה הקשים ומוצאים את עצמם מחפשים דרכים אחרות להגשים את קריירת החלומות שלהם. אחת מהדרכים הנפוצות ביותר היא להירשם ללימודי רפואה בסלובקיה, שמושכת אליה כמות גדולה של סטודנטים ישראלים. תנאי הקבלה בסלובקיה הרבה יותר נוחים עם תוכניות לימוד לרפואה ולוטרינריה ברמה גבוהה, שמתנהלות באנגלית ומוכרות באיחוד האירופאי,בישראל ובארה״ב. אי אפשר גם לשכוח שהלימודים מתקיימים במדינה אירופאית! סלובקיה, מדינה יפהיפה בזכות עצמה (עם איזור טבע ונופים מרהיבים) שוכנת במרכז אירופה, גובלת בצ’כיה, בהונגריה, באוקראינה, בפולין ובאוסטריה. ב-2009, היא הצטרפה לגוש היורו ומאז הכלכלה שלה התעצמה, והיא רושמת אחוזי צמיחה מהגבוהים באירופה – קרוב ל-10% בשנה. כל אלה הופכים את לימודי הרפואה בסלובקיה לאופציה שבהחלט שווה לשקול.

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

איך מתקבלים ללימודים בסלובקיה?

שלוש אוניברסיטאות מציעות לימודי רפואה בסלובקיה, שמתקיימים בשפה האנגלית: אוניברסיטת זפריק בקושיצה, אוניברסיטת יאסניוס במרטין ואוניברסיטת קומניוס בברטיסלבה הבירה, ותוכנית הלימוד מתפרשת על פני שש שנים. אוניברסיטת זפריק היא האוניברסיטה היחידה שגם מציעה לימודי וטרינריה בסלובקיה. תנאי הקבלה, כאמור, הרבה פחות מחמירים בלימודים בסלובקיה: הם בעיקר כוללים תעודת בגרות מלאה, ידע באנגלית ומבחן בביולוגיה ובכימיה. שכר הלימוד, עם זאת, הוא לא עניין זול בכלל. הוא נע בין 8,000 ל-9,000 יורו לשנת לימוד, כשבברטיסלבה הוא יכול אפילו להגיע ל-10,000. גם הסיכויים לקבלת מלגה לסטודנטים זרים הם קטנים מאוד. לימודי וטרינריה בסלובקיה, עולים מעט פחות – 6.500 יורו לשנה. החדשות הטובות הן שעלויות המחייה יחסית נוחות – בין 400 ל-600 יורו לחודש. חשוב לציין שקיימת אפשרות לשלב לימודי רפואה בסלובקיה וישראל. אוניברסיטת קושיצה מציעה תוכנית בה ניתן ללמוד שנה ראשונה במספר אוניברסיטאות בישראל, ובכך לקצר את זמן הלימוד בסלובקיה. יש לציין שתוכניות לימוד דומות ללימודי רפואה ווטרינריה בשפה האנגלית ניתן ללמוד ברומניה, הונגריה וליטא.

ללמוד בסלובקיה

מחייה בסלובקיה

הלימודים בסלובקיה לא מתחילים ונגמרים באולם ההרצאות. לארץ המזרח אירופאית המקסימה הזאת יש לא מעט להציע לסטודנטים שלה. בקושיצה, לדוגמה, יש קהילה יהודית מאוד מפותחת שמקיימת אירועים רבים, מפעילה בית כנסת, מקווה ומטבח כשר עם ארוחות מסובסדות לסטודנטים. העיר, שהיא השנייה בגודלה בסלובקיה, נבחרה בשנת 2013 לבירת התרבות האירופאית ומאז חווה פריחה עם אירועי תרבות רבים במהלך השנה. כמובן שרוב האירועים מתקיימים בסלובקית, לכן ידיעת השפה רק תתרום להנאה. קושיצה גם מפעילה טיסות קבועות לוינה, בודפסט ופראג. הבירה ברסיטלבה, נמצאת במרחק שעה בלבד באוטובוס מוינה, אבל היא גם מרכז תרבות בשל עצמה עם קניונים, תיאטרון לאומי, אינספור בארים וחיי לילה מפותחים. בין אפריל לאמצע אוקטובר הרחובות וכיכרות העיר מתמלאים צעירים וצעירות וכל הפאבים פותחים שולחנות על מרפסות ובגינות מקסימות.

למה חשוב ללמוד סלובקית?

עם זאת שסלובקיה היא חלק לא מבוטל מאירופה, ולימודי הוטרינריה בסלובקיה יחד עם לימודי הרפואה מתקיימים באנגלית, רוב האנשים מחוץ לאוניברסיטה מבינים מעט מאוד מהשפה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בדברים הכי קטנים כמו לבקש המלצה מהברמן לקוקטייל, ולקבל מבט חלול שמביע ״אין לי מושג מה הרגע אמרת״ (סיפור אמיתי), וכמובן בדברים יותר קריטיים – כמו כשחותמים על חוזה לדירה. בלי לדעת סלובקית, יהיה מאוד קשה להסתדר, וזה משהו שצריך לקחת בחשבון כששוקלים לימודים בסלובקיה. אבל אי ידיעת סלובקית לא צריכה להרתיע סטודנטים – כל אחד יכול להתחיל ללמוד שפה זרה אם רק יש לו רצון ומוטיבציה, משאבים ומורה עם ידע ומיומנויות. אז כן, ישנן כל מני דרכים שאפשר לנסות ללמוד סלובקית דרך האינטרנט – תוכנות, אפליקציות, סרטונים ביוטיוב, אבל נוכחותו של מורה בתהליך למידת שפה היא זו שבאמת תגרום לכם לדבר אותה. בלי המשוב של מורה, קשה לדעת מתי משתמשים בשפה בצורה נכונה, ואתם רוצים להיות בטוחים כשאתם חותמים על החוזה של הדירה, שבאמת מודבר בחוזה של דירה! עם לינגולרן, תוכלו ללמוד סלובקית בקצב שלכם, מאיפה שאתם רוצים (בית או משרד) דרך כיתה וירטואלית ועם מורה שדובר סלובקית בתור שפת אם. אין יותר פשוט מזה!

אם אתם עדיין לא בטוחים בקשר ללימודים בסלובקיה או בשילוב של לימודי רפואה בסלובקיה וישראל הנה קיצור של היתרונות הרבים – תנאי הקבלה הנוחים, תוכנית לימודים ברמה גבוהה, מחיר המחייה הסביר, המיקום המעולה בתוך אירופה ועוד. לימודי וטרינריה בסלובקיה וגם לימודי הרפואה הם אופציה מעולה עבור סטודנטים ישראלים. במיוחד עבור כאלה שמתקשים להתקבל בישראל. ואם כבר החלטתם להגיש מועמדות ללימודים בסלובקיה, בואו ללמוד סלובקית עם לינגולרן, כדי להפוך את החיים בסלובקיה להרבה יותר קלים ומהנים!

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

 רוצים להעשיר את הידע שלכם על לימודי שפות? קראו גם:

שיטות ללימוד שפה שנייה – בכתבה זו תוכלו לקרוא טיפים שיסייעו לכם ללמוד שפה חדשה.

מהו הקצב הנכון ללמוד שפה חדשה? – על החשיבות של התמדה ותרגול בתהליך למידת שפה נוספת. 


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn