fbpx

לימודים ברומניה – לחיות וללמוד ברומנית

לימודי השכלה גבוהה בחו”ל כבר מזמן לא נחשבים לחלום רחוק ולא ניתן להשגה, ולימודים ברומניה כיום הם אחת מהאופציות הנוחות עבור ישראלים. סטודנטים אשר מבקשים להתרכז בהשכלתם ולא לדאוג בגלל יוקר המחייה, כאלה שכמהים לחוויה של מגורים במדינה אירופאית ידידותית ומסבירת פנים ואלה שמחפשים השכלה איכותית במחיר סביר, כולם בוחרים בלימודים ברומניה. מתוך 1,500 הסטודנטים הישראלים שלומדים היום ברחבי המדינה, רובם נמצאים בלימודי רפואה ברומניה, בגלל מגוון התוכניות בשפה האנגלית ובשל תנאי הקבלה הנוחים לאוניברסיטאות ביחס לישראל. זהו בהחלט היתרון הבולט של לימודים ברומניה שגורם לסטודנטים ישראלים לארוז את חפציהם ולעבור למזרח אירופה.

now3 romanian

מה לומדים ברומניה?

האוניברסיטאות השונות ברומניה מציעות מגוון תוכניות לימוד, מאומנויות הבמה וקולנוע לכלכלה וספורט, אבל כאמור, לימודי הרפואה ולימודי רפואת השיניים ברומניה הן הפופלאריות, במיוחד בקרב ישראלים. שלוש האוניברסיטאות הרלוונטיות לסטודנטים זרים, ומקיימות תוכנית לימודי רפואה ולימודי רפואת שיניים ברומניה בשפה האנגלית, הן אוניברסיטת קרל דה-וילה בבוקרשט, אוניברסיטת יאשי ביאש ואוניברסיטת קלוז’-נאפוקה. מירב מסלולי לימודי הרפואה ברומניה עומדים על שש שנים ועולים כ-5,000 יורו. תנאי הקבלה משתנים בין מוסד למוסד, אך לרוב כוללים תעודת בגרות מלאה, בחינה בשפה האנגלית וראיון אישי. לעיתים התלמיד נדרש גם לבחינת ידע בביולוגיה בכימיה. עם זאת, תנאים אלה עדיין מחמירים בהרבה פחות מאשר האונברסיטאות בישראל.

לימודי רומנית

המחייה ברומניה

תנאי הקבלה הם לא הסיבה היחידה לשקול לימודי רפואה ברומניה. כפי שהוזכר, עלות המחייה לסטודנט הן יחסית נמוכות, כ-700 יורו בחודש, ויש לא מעט אופציות לחיי חברה פורים. לימודים בבוקרשט, לדוגמה, מציבים את הסטודנט בעיר שוקקת עם מבחר גדול של בארים, מסעדות ובתי קפה. ישנם אפילו גם כמה בתי קזינו ומרכזי קניות גדולים. סטודנט הבוחר לללמוד ביאש, ישהה במרכז תרבותי וארכיטקטוני חשוב, אך גם בעיר בעלת צביון צעיר, שמצטיינת בחיי לילה תוססים – החל ממבחר של בארים, בתי קפה ודיסקוטקים, וכלה בבתי קולנוע ומרכזי קניות. ישנן אפשרויות רבות ליצור חברים וקשרים חדשים, וכמובן שידיעת השפה הרומנית רק תתרום לכך. אי אפשר גם לשכוח את הימצאותה של המדינה בחלקה המרכזי-מזרחי של אירופה. כתוצאה מכך, מי שבוחר בלימודים בבוקרשט או ברומניה בכלל, יכול לצאת לחופשות במרכז ומערב אירופה ללא צורך בטיסות ובמחיר זול יחסית; ומי לא רוצה לבלות סופי שבוע ברומא או במדריד? ואם זה לא מספיק, ראוי לציין שהעם הרומני נחשב לאחד הידידותיים ביותר וידוע באירוח חם ולבבי.

now3 romanian

מדוע חשוב ללמוד רומנית?

על אף שלימודי רפואת שיניים ברומניה ולימודי הרפואה מתקיימים באנגלית, מאוד חשוב לדעת את השפה הרומנית, ולקחת אותה כחלק מהשיקולים לבחירת לימודים בבוקרשט, ואפילו כשיקול יותר גדול בלימודים ברומניה שמחוץ לבירה. בכל זאת, עדיין מדובר במזרח אירופה, ומחוץ ללימודים מירב האנשים ידברו אנגלית מעטה, אם בכלל. דברים פשוטים כמו להזמין אוכל במסעדה, לבקש הוראות הגעה או אפילו להזמין מישהו לדייט, סביר להניח שידרשו את ידיעת השפה המקומית. אך עובדה זו לא צריכה להבהיל את הסטודנטים ששוקלים את המעבר. כל אחד יכול להתחיל ללמוד שפה זרה חדשה, ובמקרה זה, רומנית, אם רק יש לו רצון ומוטיבציה, פניות ונכונות להקצות משאבים ומורה שיש לו את הידע והמיומנויות שהתלמיד מעוניין לרכוש (במקרה הזה, בעיקר מיומנויות שיחה). נכון, ישנן כל מני דרכים שאפשר לנסות ללמוד לבד דרך האינטרנט – תוכנות, אפליקציות, קטעי וידאו ביוטיוב, אבל נוכחותו של מורה בתהליך למידת שפה היא זו שבאמת תגרום לכם לדבר אותה. בלי המשוב של מורה, קשה לדעת מתי משתמשים בשפה בצורה נכונה, ואף אחד לא רוצה להזמין עוף במסעדה ולקבל מוח של פרה! עם לינגולרן, תוכלו ללמוד רומנית בקצב שלכם, בנוחות של הבית שלכם, דרך כיתה וירטואלית ועם מורה שדובר רומנית בתור שפת אם. מה יכול להיות יותר פשוט מזה?

צפו בסרטון ההדגמה הבא מתוך לימודי רומנית בלינגולרן:

אז אם אתם שוקלים להגיש מועמדות ללימודים ברומניה ועדיין מתלבטים, תזכרו את כל היתרונות – מחיר המחייה הנמוך, חיי החברה השוקקים, המיקום המעולה בתוך אירופה ותנאי הקבלה הנוחים. לימודי רפואה ברומניה הם באמת אחת האופציות המשתלמות לסטודנטים ישראלים. ואם אתם בדרך להגיש מועמדות ללימודים בבוקרשט בפרט או ברומניה בכלל, בואו ללמוד רומנית עם לינגולרן, כדי באמת להפוך את השהייה ברומניה לחוויה בלתי נשכחת!

 רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה הרומנית? קראו גם:

אותיות וצלילים בשפה הרומנית –  כתבה מומלצת לכל מי שמעוניין להתחיל ללמוד רומנית. הכתבה מפרטת על האותיות ברומנית וכיצד יש להגות אותם. 

היחסות בשפה הרומנית – רומנית למתחילים. הכתבה מפרטת על היחס במבנה המשפט, יחד ורבים בשפה הרומנית. 

now3 romanian


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn