fbpx

חשיבות חומרי לימוד שפות והתאמתם לתלמיד 

משפט ידוע ושימושי באנגלית הוא practice makes perfect, ובמילים אחרות כאשר חוזרים על פעולה פעמים רבות לומדים אותה היטב. כאשר אנו נחשפים לחומר חדש לוקח זמן להבין אותו, לעכל אותו ולהפנים אותו ומכאן חשיבותו של התרגול, לא כל שכן כאשר מדובר בכישור חדש.

חישבו לדוגמה על תינוק שלומד ללכת. ראשית עליו ללמוד להרגיש נוח בשכיבה על הבטן. שנית, עליו ללמוד להרים את הראש ולהחזיקו ושלישית עליו ללמוד כיצד לתמוך במשקל גופו על ידיו ורגליו. רביעית, עליו ללמוד לשמור על עמידה זקופה ויציבה תוך הישענות על כפות רגליו. חמישית, עליו ללמוד להניע את עצמו קדימה. עבור המבוגרים שבינינו הליכה, וכל הפעולות המוטוריות הקודמות לה, היא עניין טריוויאלי וברור מאליו, הנרכש בשנת החיים הראשונה. ברם, אין זה כך ולא במקרה ההנחיה להורים טריים היא להשכיב את הרך הנולד על הבטן זמן רב ככל האפשר על מנת לתת לו לתרגל את הרמת הראש שבלעדיה לא תתחזק חגורת הכתפיים והתינוק לא יגשים את היעדים ההתפתחותיים הללו במועדם.

חומרי לימוד שפות

כאשר אנו חושבים על לימוד שפה חדשה עלינו לעשות את אותו הדבר. כלומר, לתרגל את הדברים החדשים שלמדנו לגביה: את ההגייה הנכונה של צליליה, את אוצר המילים המרכיב אותה, את הדקדוק על שלל הכללים והיוצאים מן הכלל שבו.

אנשים רבים המעוניינים לרכוש שפה חדשה מוכנים להשקיע את המאמץ הכספי הכרוך בשכירת שירותיו של מורה מיומן, אך לא בתרגול. תהליך זה של למידה תוך כדי תרגול חשוב להטמעת השפה, אך תובע נתח נכבד מזמנו הפנוי של הלומד. בעיקר קשה הדבר עבור האדם המנהל חיי עבודה ומשפחה לצד הלמידה. מכיוון שהתרגול חשוב מעין כמוהו, כל לומד חייב לנסות לשלב מעט תרגול לצד הלמידה עם המורה. חשוב להדגיש שהתרגול לא חייב להיות משמים ומייגע והוא יכול להיות אף מהנה אם נשכיל להתאים את חומרי הלימוד הנכונים לנו.

• עבור התלמיד האוהב לצפות בטלוויזיה ניתן לתרגל שפה גם דרך צפייה בערוץ המשדר תכנים בשפה שאותה שואף הוא ללמוד. זו דרך טובה במיוחד עבור מי שמפנים בקלות את כללי השפה הדבורה ע”י שמיעתה. דרך זו גם אינה תובעת זמן יקר כיוון שניתן לצפות בסדרות, סרטים ופרסומות כחלק מהפנאי

• עבור התלמיד הצעיר מגיל 10 ניתן לשלב דפי עבודה צבעוניים, תמונות ומשחקים כך שישוו ללמידה נופך מוחשי. ילדים צעירים לומדים טוב יותר כאשר חומרי הלימוד מציגים להם את הדברים ע”י דוגמאות קונקרטיות.

• עבור התלמיד החקרן המוכן להשקיע זמן רב בלמידה מעבר לשיעור ניתן להסתייע במטלות כתיבה בהן יצטרך להביע את עצמו במגוון נושאים וכן במטלות קריאה מתוך ספרים ועיתונים בליווי מילון. מטלות מעין אלו מפגישות את הלומד עם אוצר מילים רב וחדש וכן מכריחות אותו להתמודד עם מבנים דקדוקיים ולהתעמק בשפה.

בלינגולרן מותאמים חומרי הלימוד לאופיו ולצרכיו של התלמיד וכוללים קשת רחבה של קטעי קריאה, מטלות כתיבה ודפי עבודה מעניינים המיועדים הן לתלמיד השקדן והן לקצר בזמן.

חומרי לימוד שפות


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn