fbpx

שיפור עברית בשלושה צעדים פשוטים

מאת דיצה קרן, כותבת תוכן עבור LingoLearn.co.il

אנשים רבים ברחבי העולם המבקשים ללמוד עברית נתקלים בקושי להתקדם אל מעבר לרמה בסיסית, בין אם בשל מחסור בשותפי שיחה, או פשוט משום שהם חשים בנוח יותר לדבר בשפה המקומית שלהם, אפילו בינם לבין עצמם.

עולים חדשים, שבאים לגור בישראל בפעם הראשונה, נתקלים גם הם באותם האתגרים, משום שהם נוהגים, ובצדק, להקיף את עצמם בקהילה בת ארצם וכך יוצרים בידול שאינו רק תרבותי אלא גם לשוני.

במדינה שבה 80% מהאזרחים מדברים אנגלית ברמה סבירה, קשה לשכנע אנשים לדבר איתכם בעברית. רובם, סביר להניח, ינסו להקל עליכם בכך שידברו באנגלית. מועיל כפי שזה אולי יראה בתחילה, כניעה למגמה זו מסוכנת לתהליך הלמידה שלכם. אני מכירה באופן אישי כמה אנשים שחיו בישראל במשך 10 שנים ויותר, ועדיין מתקשים לנהל שיחה פשוטה בעברית. למרבה המזל, ישנן שיטות לימוד רבות ומגוונות שיעזרו לכם להימנע ממצב כזה, ולזרז את תהליך הלמידה שלכם באותו הזמן.

More Information Banner Edited 7

חוק מספר אחת: לדבר, לתקשר ולהביע

אל תפחדו מטעויות. אם תטעו (וזה בטוח יקרה) אנשים יתקנו אתכם ויעזרו לכם ללמוד. הבהירו לאנשים שעברית היא השפה היחידה שאתם מוכנים לדבר, ואם הם עוברים לאנגלית, הזכירו להם שוב ושוב עד שיקלטו! אתם יכולים אפילו להיות חצופים ולהגיד שאינכם מבינים אנגלית, אך אל תהיו מוטרדים מהשקר הלבן – הרי אתם בישראל… אם אתם פוגשים מישהו ידידותי עם קצת זמן פנוי, בקשו ממנו ללמד אתכם 5 מילים חדשות. אם הוא בקטע, הוא ילמד אתכם הרבה יותר מזה. זכרו: במדינה זרה, כל אחד יכול להיות המורה שלכם, לכן האינטראקציה היא המפתח להצלחה!

חוק מספר שתיים: הפכו את הלימוד למהנה!

אל תגבילו את לימודיכם לספרי הלימוד, הפכו אותם לחלק מכל מה שאתם עושים. אם אתם אוהבים מוסיקה, האזינו למוסיקה בעברית. אם אתם אוהבים סרטים, צפו בסרטים ישראליים, רצוי עם כתוביות כדי שתוכלו לעקוב אחר העלילה. אם אתם מתעניינים בביולוגיה, לכו להרצאה באוניברסיטה המקומית. גם אם תבינו רק רבע מהתוכן, השפה תיספג לאיטה במוח שלכם ותהליך הלמידה יזכה לתנופה נוספת. בנוסף, אם תישארו קשובים, ניואנסים תרבותיים אשר נעדרים מספרי הלימוד יחלו לחשוף עצמם בפניכם, וישפרו בהדרגה את כישורי התקשורת שלגם.

חוק מספר שלוש: היו יצירתיים!

אני מכירה מישהו שהיה מעתיק שלטים מהרחוב בלי להכיר בכלל את האותיות, רק כדי לגלות אחר כך מה זה אומר. בדרך זו הוא למד כיצד לנוע ברחובות העיר, איך לברר על אירועים שמעניינים אותו, ואיפה כדאי לתקן מחשב שבור. להיות יצירתי פירושו להתמצא במרחב. השתמשו בדמיון שלכם כדי להשלים את חלקי השיחה שאינם ברורים לכם, וחלקו אותם עם אנשים כדי לגלות עד כמה קרובים הייתם למציאות. השתמשו בשפת גוף, בנוסף לדיבור, כדי לעזור לאנשים להבין אתכם טוב יותר. אל תכעסו אם הם לא מבינים – פשוט מצאו דרך אחרת להתנסח כך שיבינו.

לבסוף, שברו את כל הכללים ומצאו שיטה עצמאית ללימוד עברית! אם אתם נלהבים מספיק, שום דבר לא יעמוד בדרככם!


לינגולרן הינו בית ספר ללימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם ללמוד עברית לרמת מתחילים או לשפר את מיומנויותיכם באמצעות קורס עברית מתקדם, עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.

More Information Banner Edited 7


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn