fbpx

שיטות ללימוד גרמנית

כמו בכל דבר שלומדים, אין רק שיטה אחת ללימוד גרמנית. אפשר ללמוד גרמנית בכל מיני דרכים וכל דרך היא טובה ויעילה כל עוד הלומד מרגיש שהוא מתקדם.

הכלל הכי חשוב שיש להזכיר כבר בהתחלה הוא שעל הלומד לפתח תשוקה עזה לשלוט בשפה. ייתכן וזה יישמע מובן מאליו, אך תשוקה משיגה את התוצאות הטובות ביותר. אם זה לא מספיק בוער בעצמותיכם, מהר מאד תמצאו את עצמכם עושים דברים אחרים שלא קשורים ללימוד גרמנית.

לימוד גרמנית באינטרנט

תשוקה ללמידת גרמנית יכולה להגיע ממקורות רבים: רצון ללמוד בגרמניה, לעבוד ולחיות בגרמניה או שאיפה לנהל קשרים עסקיים עם ארצות דוברות גרמנית

אבל איך ניתן ללמוד גרמנית? ובכן יש כמה שיטות רווחות:

השיטה המסורתית ללימוד גרמנית

הלומד קודם כל מקדיש זמן ללמידת הדקדוק ובניית אוצר מילים ראשוני כאשר על בסיס אלה מתקדם בשיפור השפה. בדרך- כלל מצריכה שיטה זו את עזרתו של מורה וכן עזרי לימוד כגון ספרים, דיסקים וכדומה. זו השיטה שלוקחת הכי הרבה זמן, אך היא היסודית ביותר.

שיטת השיחון

במקום לעסוק רק בדקדוק והגייה, ניתן ללמוד מילים וביטויים רבים וליישם אותם במצבים מתאימים. ההגייה הנכונה והדקדוק יופנמו באופן אוטומטי כאשר הלומד ידבר ויתחיל להבין את השפה. שיטת למידה זו דומה לשיחון מכיוון שבשיחון ישנם משפטים נתונים מראש המייצגים כל מיני מצבים בחיי השגרה ושדרכם אפשר גם ללמוד אוצר מילים וגם להפנים כללי דקדוק. שיטה זו היא טובה רק אם בכוונתכם ללמוד גרמנית כדי לתקשר באופן שטחי. היא אינה מומלצת עבורכם אם אתם רוצים להעמיק בידיעותיכם.

שיטת חילופי השפות

ניתן למצוא בעזרת פרסום מודעה במרחב האמיתי או הווירטואלי אדם הדובר גרמנית אשר מעוניין ללמוד עברית, כך שאתם תלמדו אותו עברית והוא אתכם גרמנית. היתרון של השיטה הזו הוא בכך שאתם יוצרים קשר בלתי אמצעי עם דובר שפת אם, איתו תוכלו לקפוץ מיד למים העמוקים של השפה המדוברת. החיסרון הוא שאותו דובר גרמנית אינו מורה מוסמך ולא תמיד יוכל לאתר את שגיאותיכם הייעודיות לדוברי עברית, להסביר לכם אותן ולתקן אתכם.

שיטת לימוד גרמנית בעזרת הטלוויזיה

בשיטה זו מוטמעת השפה באופן פאסיבי. אתם מדליקים את הטלוויזיה ומכוונים לערוצים הגרמניים כגון SAT1, RTL ו-3SAT ופשוט מקשיבים למה שנאמר בתכניות השונות. היתרון בשיטה זו הוא שאתם נחשפים לתכנים שונים ומגוונים ברמות שונות של השפה וסופגים אוצר מילים חדש ללא מאמץ. חסרונה העיקרי של השיטה הוא שאין לכם אפשרות להטמיע את כללי הדקדוק כמו שצריך ופרטנר שאיתו תוכלו ליישם את הידע שרכשתם הלכה למעשה ופשוט לדבר.

שיטת לימוד גרמנית דרך האינטרנט

שיטה זו היא בעצם גרסה מודרנית של השיטה המסורתית אשר כוללת את למידת העומק, אך מתבצעת בעזרת מורה, המלמד אתכם אונליין בכתה וירטואלית נוחה ומתקדמת. על היתרונות שבשיטה זו נרחיב במאמר נוסף שיוקש בדיוק לכך. לינגולרן הוא בית ספר לשפות באינטרנט המתמחה בלמידה מרחוק עם מורים מנוסים המלווים אתכם מהמילה הראשונה, בעזרת טכנולוגיה המדמה כיתה אמיתית.

 

לימוד גרמנית באינטרנט


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn