fbpx

לסייר בירושלים ולדבר עברית

מאת דיצה קרן, כותבת תוכן עבור LingoLearn.co.il

עובדה ידועה היא שהדרך הטובה ביותר ללמוד לדבר עברית היא לבקר בישראל. דבר זה נכון לגבי מדינות רבות, בעיקר כאלה שבהן השפה העיקרית היא שפת המקום. באיטליה למשל, מעטים בלבד הם דוברי אנגלית, לכן קל מאוד ללמוד את השפה כי אלמלא עושים זאת, אי אפשר לתקשר עם אף אחד.

בישראל, לעומת זאת, על אף שעברית היא השפה הרשמית, מדוברות שפות רבות אחרות, ביניהן אנגלית, ערבית, צרפתית וספרדית. בכל ערי אירופה וגם בישראל, אנו עדים למגמה של כור היתוך, שתוצאתה הצטמצמות ההבדלים בין עיר אחת לאחרת. לונדון מזכירה מאוד את מילאנו, אמסטרדם את בריסל, וכו’. גם בארץ, תעשיית התיירות שוקדת רבות על חיקוי מגמה זו, ומאות מיליוני שקלים מושקעים בכל שנה לטובת מרכזי קניות ובילוי הזהים באופיים לאילו האירופיים. במקומות אלה, מן הסתם, כולם דוברי אנגלית.

התיירים, אשר לבושים בדרך כלל בסגנון שאין לטעות בו, הופכים טרף קל עבור אנשי עסקים ממולחים, ונאלצים בלא ידיעתם לשלם פי שלושה ואף יותר מהאזרח הממוצע עבור שירותים זהים, או במקרה הטוב, פשוט לקנות, והרבה. הבעיה היא לא בהכרח הכסף, שהרי אחד המאפיינים של התייר המודרני הוא הכוונה הנחרצת להוציא סכומי כסף גדולים. הבעיה המהותית יותר היא בגישה, אשר רואה את התיירים כמשאבות כסף, ולא טורחת לראות מעבר לכך.

More Information Banner Edited 7

לדבר עברית בשוק

אז מה עושים? נמנעים מאזורי התיירות ויוצאים לרחוב האמיתי! שוק מחנה יהודה בירושלים הוא מקום מצוין להתחיל בו. הוא נבנה במקור עבור תושבים מן המניין, אך יותר ויותר תיירים פוקדים אותו בשל אופיו האותנטי והססגוני. הוא אמנם רועש והמוני, אבל הוא מקום מצוין ללמוד בו עברית, ועל הדרך לתרגל בו את כישורי המיקוח שלכם. מחיר שק התפוזים שלכם אינו חשוב כמו האינטראקציה עם ישראלים אמיתיים, והמיקוח מספק תירוץ טוב להתחיל אינטראקציה שכזאת. אין דבר שישראלים אוהבים יותר מאשר תיירים שעושים מאמץ לדבר עברית. הדבר מרגש אותם, אך לא פחות מכך הם נהנים מהשעשוע, כך שגם אם הם יצחקו עליכם, קחו זאת ברוח טובה. הם אינם מתכוונים להעליב אתכם, הם פשוט ישראלים 🙂

להפסקת הצהריים, לכו מזרחה ברגל לכיוון נחלת שבעה, שם אם תחפשו היטב, תמצאו את בית הקפה “תמול שלשום”. מלבד קפה, עומדת במקום ספרייה ענקית של ספרים ישנים וחדשים, מכל הסוגים והמינים. ניתן לקנות אותם, או סתם לעלעל תוך כדי מנוחה. עם קצת מזל, אולי יגיעו משורר מקומי או שניים להקריא משיריהם.

אירועים ציבוריים בירושלים

מקומות נוספים בהם ניתן ללמוד לדבר עברית הם אירועים ציבוריים הכוללים מפגש קהילתי. גינת מוזיאון הטבע היא ריאה ירוקה בלב המושבה הגרמנית, אשר שווה הצצה ללא כל קשר ללימודי העברית שלכם. אם תגיעו אליה בימי חמישי בצהריים, תזכו לטפח את גינות הירק והבוסתנים יחד עם ילדים ומבוגרים מכל הגילאים, לחלוק חוויות ולהתמזג בקהל המקומי. לאחר מכן תוכלו לאכול בצוותא מטעמים פרי יצירתם של מתנדבי המקום (ולתרום גם בעצמכם, אחרי שהייתם בשוק…). מדי פעם נערכים בגינה מופעים מוסיקליים בהפקת בית הספר למוסיקה אשר שוכן בסמוך למוזיאון, כך שמי שאוהב מוסיקת ג’אז יקבל ערך מוסף.

לעת ערב, לכו לבלות את הלילה באחד מהמועדונים הרבים במרכז העיר. שם, כמו בכל מקום שזורם בו אלכוהול, תמיד תמצאו איזה תמהוני להתקשקש איתו על הא ועל דא. אך היזהרו משיכורים – סינדרום ירושלים לא פוסח על אף אחד. ואם אתם תוהים מהו סינדרום ירושלים, פשוט בואו וגלו בעצמכם!


לינגולרן הינו בית ספר ללימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם ללמוד עברית לרמת מתחילים או לשפר את מיומנויותיכם באמצעות קורס עברית מתקדם, עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.

More Information Banner Edited 7


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn