fbpx

אוצר מילים בצרפתית

צרפתית היא שפה חשובה ופופולרית ברחבי העולם, ממשפחת השפות הרומניות. השפה התפתחה מהלטינית הוולגארית בימי הביניים בשטחים שנכבשו על ידי האימפריה הרומית. עם הפיכתה של פריז למרכז פוליטי וכלכלי חשוב בימי הביניים המאוחרים הפך הניב שהיה שגור בפי תושבי העיר לשפה הצרפתית התקנית והרשמית. השפה נפוצה מחוץ לאירופה בעקבות הקולוניאליזם הצרפתי, כיום מעל 220 מיליון בני אדם דוברים צרפתית ברחבי העולם, ישנם כ-100 מיליון בני אדם דוברי צרפתית כשפת אם.

More Information Banner Edited 7

באיזה ארצות מדברים צרפתית?

השפה הצרפתית היא השפה הרשמית בצרפת ובמדינות נוספות כמו שוויץ, מונקו, לוקסמבורג, חלקים מסוימים בבלגיה, בערים קוויבק ואונטריו בקנדה, במספר ערים ומדינות בארה”ב כמו לואיזיאנה, מיין וניו אינגלנד, ובאזורים נרחבים ביבשת אפריקה ביניהם אלג’יריה, מרוקו, תוניסיה, חוף השנהב, סנגל ועוד.

צרפתית היא אחת השפות החשובות בעולם, יש לה השפעה תרבותית רחבה והיא בעלת נוכחות מרשימה במוסדות בינלאומיים חשובים כמו הוועד האולימפי, מוסדות האיחוד האירופי וגם באו”ם.

בעקבות גלי העלייה מצרפת בשנים האחרונות ניתן לשמוע צרפתית גם בישראל, בעיקר בערים המועדפות על ידי העולים החדשים כמו נתניה, אשדוד, הרצליה, ירושלים ותל אביב.

מאחר ורכישת אוצר מילים בסיסי בצרפתית אינו דבר של מה בכך, בעיקר לנוכח ההבדלים העצומים בין עברית לצרפתית, הכנו עבורכם רשימה של מילים בצרפתית עם תרגום. כך תוכלו להרשים חברים או להתכונן לקראת נסיעה לצרפת או לכל מדינה אחרת בה צרפתית היא שפת אם, ותוכלו להפגין ידע בשפה הרשמית, להסתדר בקלות ואפילו לומר משפטים רומנטיים בצרפתית.

אוצר מילים בצרפתית שכדאי לכם להכיר

לפניכם אוצר מילים בצרפתית שיאפשר לכם להדהים את חבריכם דוברי השפה וכדי להסתדר בנוחות במהלך הטיול שלכם בפריז או בכל יעד תיירותי אחר בו צרפתית היא שפה רשמית או שגורה בפי המקומיים.

נתחיל בכמה מילים בסיסיות בצרפתית:

בוקר טוב- Bonjour (בונג’ור)

ערב טוב- Bonsoir (בונסוואר)

לילה טוב- Bonne nuit (בונווי)

שלום- Bonjour (בונג’ור)

תודה- Merci (מרסי)

כן- Qui (ווי)

לא- Non (נו)

סליחה- Pardon (פרדון)

להתראות- Au revoir (אורוואר)

איפה-  (או)

אוצר מילים בצרפתית

מספרים בצרפתית

1- Un (און)

2- Duex (דה)

3- Trois (טרווה)

4- Quatre (קאטר)

5- Cinq (סינק)

6- Seis (סייז)

7- Sept (סט)

8- Huit (וויט)

9- Neuf (נף)

10- Dix (דיז)

100- Cent (סיאן)

1,000- Mille (מיל)

שיחה עם אנשים ברחוב ובמסעדה

אני- Je (ז’ה)

אתה- Vous (וו)

הוא- Il (איל)

מה שמך?- Quel est votre nom? (קל אה וותרה נום?)

שמי הוא- Je m`appellee (ז’ה מאפל)

אתה מדבר אנגלית?- Est-ce que vous parlez anglais? (אסקה וו פרלה אנגלה?)

היום- Aujourd`hui (אוז’ורדווי)

כמה זה עולה?- Combien ça coûte? (קומביין סה קות?)

איפה השירותים?- Où sont les toilettes? (או סון לה טואלט?)

חשבון בבקשה- l’addition s’il vous plaît (לדיסיאון סילוופלא)

מסעדה- Un restaurant (און רסתאוראן)

בית קפה- Un café (און קפה)

בתיאבון- bon appétit (בון אפטיט)

מונית- Le taxi (לה טקסי)

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור צרפתית בלינגולרן:

משפטים רומנטיים בצרפתית

אנו יודעים כי אתם רוצים ללמוד אוצר מילים בצרפתית בין השאר כדי לשלוט במשפטים רומנטיים הנשמעים טוב רק בשפה העשירה והמקורית. לפניכם כמה משפטים יפים בשפה הרומנטית היפה ביותר בעולם.

אני אוהב אותך אהובתי- Je t’aime mon amour (ז’ה טם מון אמור)

אני אוהב אותך אוצר שלי- je t’aime mon tresor (ז’ה טם מון טרז’ר)

אנו מקווים שרכשתם כעת אוצר מילים בצרפתית שיסייע לכם בחיי היומיום או במהלך הטיול. צרפתית שונה מהשפות המוכרות לנו כישראלים, השפה מאתגרת ועשירה, וכדאי לרכוש אוצר מילים בסיסי בצרפתית כדי להרשים את הסביבה, ליצור קשרים חברתיים במהלך הטיול או עם עולים חדשים מצרפת, וכדי להכיר שפה תרבותית ומקורית בהתאם לצרכים הייחודיים שלכם.

לינגולרן הנו  בית ספר ללימוד צרפתית באינטרנט המאפשר לכם לעשות קורס צרפתית למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם ולרכוש אוצר מילים בסיסי או מתקדם בצרפתית עם מורים מקצועיים ומנוסים וחומרי לימוד בהתאמה אישית. הלימודים בכיתה וירטואלית מתקדמת מאפשרים לכם לרכוש אוצר מילים בצרפתית ולהעשיר את הידע שלכם באחת מן השפות המדוברות ביותר בעולם.

More Information Banner Edited 7

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה הצרפתית? קראו גם:

לימודי צרפתית 6שיחון עברית – צרפתית – מתכננים חופשה בצרפת, בלגיה או מונטריאול? הכנו עבורכם שיחון עברי – צרפתי עם המילים הכי חשובות לטיול שלכם.

לימודי צרפתית 4איזה שפה מדברים בבלגיה – אילו שפות מדברים בבלגיה? מהם ההבדלים בין הצרפתית של בלגיה לבין הצרפתית בצרפת? כל התשובות בכתבה!


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn