fbpx

ללמוד ספרדית או פורטוגזית לקבלת אזרחות: הדרך הנוחה והקלה

מה השתנה בזמן האחרון שגרם לכך שלא מעט ישראלים מתחילים להתעניין בלימודי ספרדית או פורטוגזית? ובכן, הכול התחיל ב-2015 כאשר ספרד ופורטוגל אישרו חוקים שמקלים על יהודים צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות ספרדית או פורטוגזית. אזרחות, שמטבע הדברים מקנה גם אזרחות אירופאית.

איך מקבלים אזרחות בפורטוגל?

בפורטוגל, תתבקשו להציג מסמכים המאשרים שאחד הסבים שלכם היה אזרח המדינה – ותוכלו לעשות זאת בשתי דרכים:

  • לפנות לאחת הקהילות היהודיות המרכזיות בפורטוגל ולהוכיח לועדה האחראית לנושא זה בקהילה, את הקשר שלכם למדינה זו. במקרה שהועדה תאשר שהקשר אכן קיים, היא תנפיק אישור שמקובל על רשויות פורטוגל. פנייה זו כרוכה בתשלום.
  • להגיש לרשויות את ההוכחות הנדרשות על הקשר שלכם ליהודי פורטוגל מאז הגירוש במאה ה-15 (קשר היסטורי, גנאולוגי ותרבותי). החוק הפורטוגזי פרסם רשימה של שמות משפחה שמהווים הוכחה לקשר זה אבל זו רשימה חלקית בלבד ושם המשפחה לא נחשב לתנאי מספיק כדי שהקשר שלכם יוכר על ידי הרשויות.

איך מקבלים אזרחות בספרד?

החוק אושר ביוני 2015 ולפיו תוכלו  להגיש בקשה לאזרחות ספרדית תוך 3 שנים מתאריך כניסת החוף לתוקפו. כדי לקבל אזרחות עליכם להוכיח קשר לספרד, כולל מעבר בחינה בתרבות ובחוקה הספרדית. יהיה עליכם גם לדעת ספרדית ברמה בסיסית (2A), ובנוסף, להגיש מסמכים שונים שיוכיחו את הקשר המשפחתי שלכם לספרד.

תמיד כדאי לדעת ספרדית או פורטוגזית

יש סיבות רבות בגינן כדאי ללמוד שפה זרה בכלל וספרדית או פורטוגזית בפרט, גם בלי קשר לאזרחות. למשל, הישראלים שנהנים לטייל בדרום אמריקה לאחר השירות הצבאי, יחוו טיול בטעם אחר אם יוכלו לפטפט עם המקומיים ולדבר בשפתם. סיבות נוספות:

  • לימוד ספרדית או פורטוגזית יאפשר לכם להכיר באופן יותר מעמיק שתי תרבויות פופולריות בעולם.
  • לימוד השפה הספרדית יאפשר לכם להעריך טוב יותר את תרומתה של התרבות ההיספנית.
  • לימוד ספרדית או פורטוגזית ישנה לחלוטין את חוויית הטיול שלכם בעולם שבחלקו הגדול דובר שפות אלה.
  • לימוד שפות זרות בכלל נחשב כתרגול טוב למוח – ידיעת שפות נוספות מפחיתה את הסיכוי לפתח דמנציה.
  • לימוד שפות זרות בכלל יאפשר לכם לעזור לאנשים זרים, בעיתות חרום.
  • לימוד שפות בכלל ירחיב את עולמכם, כמאמרו של הפילוסוף האוסטרי לודוויג וויטנגשטיין “גבולות השפה שלי הן גבולות העולם שלי”.

באיזו דרך כדאי לי ללמוד שפה זרה?

אחת השאלות הנפוצות ביותר באשר ללימודי שפה זרה היא איך אמצא את המורה הטוב/ה ביותר?  למרבה המזל, הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו מאפשרת לכול אחד ללמוד כל שפה באמצעות שיעורים מקוונים שניתנים על ידי מיטב המורים. הנה כמה מהיתרונות של דרך לימוד זו:

  • לימוד פרטני בליווי מורה מקצועי שמתמקד גם בהוראת כללי הדקדוק הבסיסיים וגם בבנייה נכונה של משפטים.
  • לימוד שמאפשר לתלמיד לבחור את זמן השיעור הנוח לשיגרת החיים שלו.
  • השיעור הנלמד מועבר בשידור חי במיוחד לכול תלמיד, לא רק לפי הלו”ז הנוח לו אלא גם לפי קצב ההתקדמות ורמת הלימוד המתאימים לו.
  • לימוד מקוון נוח וקל כל מה שצריך זה להתחבר לאתר השיעור מכול מכשיר בעל גישה לאינטרנט.

כדי להכין לכול תלמיד את רמת השיעור המתאימה לו, בדרך כלל מתבקשים התלמידים לעבור מבחן מקוון שיקבע את הרמה הנוכחית שלהם בשפה אותה הם מעוניינים ללמוד.

למעבר מבחן רמה בספרדית לחצו כאן

כשאתם מחפשים מורה שילמד אתכם ספרדית או פורטוגזית לצורך קבלת אזרחות, קחו בחשבון את התפישה המאפיינת את השיעורים המקוונים: לאפשר לכול תלמיד ללמוד שפה חדשה עם מורה פרטי – בזמן, ברמה ובקצב שלו.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם חברת קמפוס – הדרך הישירה לדרכון

אנו בלינגולרן, נכין אתכם בצורה הטובה ביותר לקראת כל מבחן רמה בספרדית או פורטוגזית, ונעשה כמיטב יכולתנו כדי שמקריטריון אחד לא תצטרכו לדאוג! עם לינגולרן, תוכלו ללמוד ספרדית ופורטוגזית בליווי מורים פרטיים הדוברים את השפה הנלמדת כשפת אם. השיעורים בלינגולרן משלבים תוכן איכותי עם חומרי לימוד מעניינים המותאמים לתחומי העניין וצרכי התלמיד. איכות הלמידה היא של שיעור פרטי.

צפו בסרטון הבא מתוך שיעור ספרדית באינטרנט עם לינגולרן:

 

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה הספרדית והפורטוגזית? קראו גם:

מספרים בספרדית– לימדו מספרים בספרדית מ-0 עד 1000!

הטיות בספרדית– הסבר מפורט על הטיות של פעלים שונים בספרדית.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn