fbpx

איך לכתוב בעברית את המאכלים הישראלים האהובים עליכם

 

לימוד עברית זה לא עסק פשוט. זוהי שפה עם דקדוק מוזר, אותיות השונות מכל השפות האחרות וכללים שקשה לזכור. אם הצלחתם לקרוא עד פה, כנראה שכבר עברתם את השלב הראשוני של לימוד עברית, ואתם מתקדמים יפה עם קורס העברית – כל הכבוד! אבל זה לא אומר שמפה והלאה הקורס בעברית יהיה יותר קל. כדי להגיע לרמה ממש גבוהה בשפה, צריך להשקיע כל יום בלימודי עברית אונליין, בין אם זה בלימוד מילים בעברית בנושא בעלי מקצוע או לשנן איך אומרים בעברית את 25 הפעלים הנפוצים ביותר.

דבר אחד שיכול להקל עליכם את לימוד העברית, הוא ללמוד דברים שממש מעניינים אתכם, ובשביל זה הכנו את הכתבה הבאה. אחד מהדברים הכי כיפיים בלמידת שפות הוא העובדה שהשפה יכולה לחשוף אתכם לתרבויות חדשות ומרתקות, ואוכל הוא אחד מהחלקים הכי מהנים בכל תרבות. מי לא אוהב לנסות מאכלים חדשים? גם בישראל יש לא מעט מאכלים ייחודיים וטעימים, ואם תלמדו איך אומרים בעברית את אותם המאכלים, תוכלו ללכת ולנסות אותם, לראות מה אתם אוהבים, מה לא ואולי אפילו לנסות לבשל אותם בעצמכם!

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

 

לפני שנציג בפניכם את המאכלים הכי טעימים, פופולאריים ושווים בישראל, ונסביר לכם בדיוק מה זה כל מאכל ומה המקור שלו, רצינו רק להגיד כמה מילים על קורס עברית אונליין עם לינגולרן. אנחנו מלמדים שיעורים פרטיים עם מורים שמדברים עברית כשפת אם. אם אתם רוצים ממש להשקיע בלימוד עברית, אתם יכולים ללחוץ כאן כדי ליצור קשר, וניתן לכם את כל הפרטים!

 

מילים בעברית – מאכלים ישראלים נפוצים

 

tahini

1 . טְחִינָה

הסבר: כשאומרים טְחִינָה יכולים להתכוון לשני דברים – מחית זרעי שומשום, או הרוטב שעשוי מהמחית. הרבה מאכלים, לא רק בישראל, משתמשים בטְחִינָה, כמו חלווה וחומוס.

 

shakshuka

2. שַׁקְשׁוּקָה

הסבר: המקור של השַׁקְשׁוּקָה הוא מצפון אפריקה. מדובר במאכל נפוץ בארוחת בוקר, שעשוי מביצים המבושלות כ”ביצת עין” עם עגבניות, בצל, שום ופלפלים.

 

Ptitim

3. פְּתִיתִים

הסבר: בארצות אחרות לעיתים קוראים לפְּתִיתִים “קוסקוס ישראלי”. המאכל הוא בצורה של גרגירים, ועשוי מאותם חומרים של פסטה, שעברו תהליך של אפיה. זהו אחד מהמאכלים היחידים שמקורו בישראל עצמה.

 

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור עברית בלינגולרן:

 

matzah

4. מַצָּה

הסבר: המַצָּה עשויה מבצק שלא החמיץ, ולכן גם לא תפח. המַצָּה קיימת במקורות רבים בתורה, והכי מוכרת כחלק מחג הפסח.

 

Meorav Yerushalmi -Jerusalem mixed grill

5. מְעֹרָב יְרוּשַׁלְמִי

הסבר: המְעֹרָב היְרוּשַׁלְמִי נולד בשנות ה-60 של המאה שעברה, ליד שוק מחנה יהודה בירושלים. הוא עשוי מנתחי בשר (לרוב איברים פנימיים — כבד, טחול ולבבות) מטוגנים במחבת או על הגריל. בנוסף הוא מכיל בצל ותבלינים כמו כמון וכורכום.

 

Classic Israeli Salad

6. סָלָט יִשְׂרְאֵלִי

הסבר: סָלָט יְרָקוֹת יִשְׂרְאֵלִי הוא בדרך כלל סלט של ירקות טריים החתוכים לחתיכות קטנות, בתיבול של מלח, שמן זית ומיץ לימון. הירקות העיקריים בסלט הזה הם עגבניות ומלפפונים, כשלפעמים נוספים אליו גם בצל קצוץ, זיתים או פלפלים. הסלט הזה מצוי בכל רחבי המזרח התיכון.

 

Hummus

7. חוּמוּס

הסבר: מאכל זה עשוי מגרגירי חוּמוּס טחונים, בתוספת של שמן זית, פטרוזיליה, מיץ לימון וטְחִינָה. בעוד שבהרבה מדינות נהוג לאכול חוּמוּס כממרח, בישראל ומדינות ערב, חוּמוּס יכול להיות מנה עיקרית, אותו “מנגבים” עם פיתה או חתיכות בצל.

 

Gefilte fish

8. גֵּפִילְטֶע פִישׁ

הסבר: מקור השם גֵּפִילְטֶע פִישׁ הוא ביידיש, ופירושו המילולי הוא “דג ממולא”. המאכל הוא קציצה העשויה מדג טחון, בדרך כלל קרפיון. יש לגֵּפִילְטֶע פִישׁ שתי גרסאות — הוא יכול להיות מתוק, כאשר הבישול נעשה עם סוכר, או מתובל עם מלח ופלפל — תלוי מי מכין אותו ומאיזו מדינה המתכון הגיע. נוהגים לאכול אותו בחגים — ראש השנה, סוכות ופסח.

 

Falafel Pita

9. פָלָאפֶל

הסבר: פָלָאפֶל הוא מאכל עתיק, שכנראה נוצר במצרים באלף הראשונה לספירה. כיום, הוא נפוץ בכל רחבי המזרח התיכון, כולל ישראל. מדובר בכדור שעשוי מגרגירי חומוס מתובלים. לרוב אוכלים את הכדורים בתוך פיתה, עם טְחִינָה וסָלָט יְרָקוֹת יִשְׂרְאֵלִי.

 

Challah

10. חַלָּה

הסבר: חַלָּה היא סוג של לחם מתוק קלוע — נראה כמו צמה. זהו מאכל יהודי נפוץ שאוכלים בערב שבת ובחגים, אך לא בחג הפסח (בו אוכלים רק מַצָּה).

 

תוכניות ללימוד שפות בלינגולרן

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה העברית? קראו גם:

עברית למתחילים: ביטויים שימושיים לשיחת טלפון – למדו ביטויים שימושיים בעברית לשיחה בטלפון שיעזרו לכם להרגיש יותר בטוחים בשיחה בעברית

עברית למתחילים: איך לדחות הזמנה להיפגש? – עסוקים מדי כדי לפגוש את החברים או שמעדיפים ללכת לישון? למדו ביטויים בעברית שיעזרו לכם לסרב לפגישה


לינגולרן הנו אתר לימוד עברית באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס עברית למתחילים, או לשפר את מיומנויות העבריתשלכם וללמוד עברית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn