fbpx

ללמד עברית בלינגולרן

נכתב ע”י דוד חנוכה – מורה לעברית בLingolearn.co.il

שלום לכולם,

קוראים לי דוד חנוכה ואני מורה ללימוד השפה העברית כאן בלינגולרן. לפני שהגעתי ללינגולרן לימדתי ילדים בגילאי 6-12. זאת הייתה עבודה מעניינת ומאתגרת וחשבתי שאני יודע הכל על לימוד השפה העברית. אבל ב”לינגולרן” אני מלמד בעיקר מבוגרים, ולא רק זה אלא שאני גם מלמד ב-3 רמות שונות: מתחילים, מתקדמים ורמת ביניים. אני מוכרח להודות שהשינוי היה גדול יותר ממה שחשבתי. מצאתי את עצמי מתמודד לא רק עם החומר הלימודי אלא גם עם אנשים שונים המביאים לשיעור גישות שונות ויחס שונה לחומר הנלמד בפרט ולחיים בכלל. אם להיות כנה חלק מהשיעורים שאני מלמד לא קלים ודורשים מהתלמיד רמה גבוהה של ריכוז והבנה. לא כל התלמידים מסוגלים להתמודד עם הדרישות הגבוהות אבל התוצאות נראות בבירור על אלה שכן. לראות תלמידים שמצליחים לזהות את אותיות האלפבית אחרי חמישה שיעורים ומסוגלים לקרוא ולכתוב, זה משהו שכמורה, להיות חלק מזה, זה פשוט דבר מדהים.

More Information Banner Edited 7

 

כמו שהזכרתי קודם הרמות השונות בלינגולרן כוללות גם את רמות הביניים והמתקדמים. ברמות האלה, לאחר שהתלמידים רכשו את המיומנויות הבסיסיות בעברית, יש פחות דגש על החלק הדקדוקי והשיעורים בנויים יותר משיחות שלי ושל התלמידים ומקריאה של טקסטים מסוגות (ז’אנרים) שונות. דרך השיחות והטקסטים התלמידים מעשירים את אוצר המילים שלהם וצוברים בטחון בקריאה בדיבור ובהבנה.

השיעורים בלינגולרן מבוצעים באמצעות מצגות. לכל מצגת יש נושא מסוים עליו אנו מדברים בשיעור. גם הטקסטים ואוצר המילים מבוססים על נושא השיעור. השיחה אומנם מתחילה בנושא השיעור אבל לפעמים היא תופסת כיוונים שאנחנו ממש לא יכולים לצפות מראש ולפעמים אני מוצא את עצמי מופתע מהשינוי הלא צפוי של השיחה. אם זה בנושא החיים האישיים שלנו או אירועים אקטואליים שקשורים בדרך לא דרך לנושא השיעור הספציפי.

רמת המתקדמים – כמו רמת הביניים גם היא פתוחה מאוד ונושא השיעור אינו קבוע . רמת המתקדמים בנויה בעיקר משיחות על אירועי היום כמו שמצאנו באינטרנט ועל מאמרים או קטעי ווידאו הקשורים לאירועים עליהם קראנו. מטרת השיעור היא הרחבת הידע בעברית ולא בנייתו כך שהשאלות ברמה זו יותר “פתוחות” ועוסקות בשאלות מוסריות או פוליטיות, כך שהשיחה לוקחת אותנו למקומות לא נודעים ומאפשרת לנו לחלוק עם הכיתה חלק מהרעיונות והמחשבות שלנו על הנושא המדובר. באחד השיעורים האחרונים למשל דברנו על “ברית מילה” והיחס של מדינות אירופה המערבית לברית המילה ולביצועה בארצם בה הדת הפופולארית היא הנצרות. בשבילי, כמורה יהודי-ישראלי זה היה מאוד מעניין לשמוע את הדעות השונות של התלמידים בנושא זה, במיוחד לאור העובדה שרובם היו נגד ביצוע ברית המילה שלא כמו רובם המוחלט של האנשים שאני מכיר.

כך שבנוסף ללמד עברית אני יכול גם לשמוע דעות חדשות ומגוונות שנדיר למצוא כמותן בישראל ובקרב האנשים עימם אני בקשר על בסיס קבוע.

לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס עברית למתחילים, או לשפר את מיומנויות העברית שלכם וללמוד עברית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.

More Information Banner Edited 7


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn