fbpx

חשיבות לימודי אנגלית בפן התעסוקתי בעידן המחשבים והאינטרנט

מאת עפרה ראובן, כותבת תוכן עבור LingoLearn.co.il

לימודי שפות נוספות מהווים יתרון בתחומים רבים ומגוונים, אבל בכדי לתת לעצמכם תנופה דרמטית בעולם התעסוקה, עליכם ללמוד קודם כל שפה אחת משמעותית – אנגלית. מגוון האפשרויות התעסוקתיות הנפתחות בפני דובר האנגלית הן בארץ והן בחו”ל הינן רבות מספור.

חשיבות לימודי אנגלית בעידן הטכנולוגי

בעקבות התפתחותם ההולכת והגדלה של ענפי הטכנולוגיה והאינטרנט, הגבולות בין המדינות מיטשטשים, המרחקים נעשים קצרים יותר ועולם העסקים הבינלאומי צומח בקצב מסחרר. השפה האנגלית נעשתה לשפה הבינלאומית והיא נלמדת ומתוקשרת כמעט בכל מדינות העולם. החיבור בין המידע הנמצא באינטרנט לבין השוק התעסוקתי הנמצא ‘שם בחוץ’ תלוי בעיקר בשפה. ממחקר שנערך על ידי ‘W3Techs’ בסוף 2011 עלה כי 56% מדפי האינטרנט כתובים בשפה האנגלית. במקום השני הדפים בגרמנית עם 6.5%, ברוסית עם 4.8% לעומתם ובעברית רק 0.1%. די בכך כדי להבין שידיעת האנגלית מעלה את היכולת להתמצא באינטרנט ולהשתמש במידע הקיים בו באופן משמעותי, לעומת השליטה בעברית בלבד. מכאן, שבכדי “להיכנס לעניינים” בשוק העולמי, עליכם לשלוט בראש ובראשונה באנגלית.

חשיבות לימודי אנגלית לשכירים

בעידן המחשבים והאינטרנט של ימינו, יותר ויותר מקומות עבודה דורשים אנגלית ברמה גבוהה, בין אם מדובר באנגלית מקצועית בתחום ספציפי, ביצירת קשר עם לקוחות בחו”ל או בגישה לשפות המחשב ולמידע זמין באינטרנט. בעקבות שינוי זה, בשנים האחרונות סיכוייו של דובר אנגלית רהוטה ובעל יכולת תקשורתית גבוהה בשפה זו יהיו מעל לכל ספק גבוהים יותר בבואו להתקבל לעבודה כשכיר.

חשיבות לימודי אנגלית לעסקים

התקשורת באנגלית היא אחד מהמפתחות להצלחה בעולם העסקי. אנגלית היא חיונית להעברת דעות, מסרים, מידע, תוכניות, מחשבות ורעיונות בין אנשי עסקים בעולם. בכדי להגדיל את הצמיחה של כל עסק באשר הוא, כדאי ורצוי לפתוח את הגישה למקורות מחו”ל. גישה זו מתבטאת בענפי הייבוא והייצוא, המכירות דרך האינטרנט או העסקת עובדים מחו”ל. איש העסקים יוכל לקבל את התמורה שביקש רק במידה ויוכל להסביר את דרישותיו באופן ברור לצד השני. במידה ומדובר בעסקים עם לקוחות מחו”ל, ההתקשרות קרוב לודאי תתבצע באנגלית.

מיקור חוץ ואנגלית לעצמאיים

חברות רבות הבינו שהעברת חלק מפעילויות הארגון לביצוע של גופים חיצוניים, פעולה הקרויה ‘מיקור חוץ’ או באנגלית ‘outsourcing’, מורידה משמעותית את עלות הייצור. הקלות בה ניתן להגיע כיום אל עובדים עצמאיים ו/או חברות למיקור חוץ בעזרת האינטרנט, מגדילה ללא ספק את הוצאתן של עבודות רבות מבין כותלי החברה אל גורמי חוץ. במידה והנכם עובדים באופן עצמאי, אמנם אינכם צריכים להתקבל לעבודה באופן רשמי, אך אין ספק שיכולתכם להיות מועסקים דרך האינטרנט עולה פלאים כפרילנסר דובר אנגלית.

אפשרויות העסקה בחו”ל

חברות רבות, העובדות עם לקוחות מחו”ל, נוהגות לשלוח נציגים לנסיעות עסקים קצרות ו/או ארוכות טווח על מנת לעבוד מול לקוחותיהם, לנהל משא ומתן עם לקוחות חדשים ולהגיע אל עוד לקוחות פוטנציאליים. נסיעות ארוכות טווח, המכונות ‘רילוקיישן’, מיועדות להעביר כוח אדם של החברה אל סניף בחו”ל או ליצור שלוחה חדשה במקום פוטנציאלי לעסקים. לצורך כך, על העובד לדעת אנגלית ברמה גבוהה ולהיות מסוגל לתקשר עם הלקוחות בצורה מקצועית. ודאי שעל מנת לשכנע לקוחות חדשים לעבוד עם החברה, יש צורך באנגלית גבוהה, מהוקצעת ואדיבה. בנוסף, צעירים רבים מעוניינים לבקר במדינות חדשות ולעבוד בהם לצורך טיול והנאה. דוברי האנגלית יוכלו להצליח בקלות למצוא עבודה במדינות שונות בעולם ויסתגלו במהרה למקום עבודתם החדש.

לסיכום, בעולם הטכנולוגיה והאינטרנט, שליטה באנגלית תגדיל את הפוטנציאל התעסוקתי שלכם כשכירים בבואכם להתקבל לעבודה חדשה בארץ ובחו”ל, באפשרות להתקדם בחברה בה אתם עובדים, לצאת לנסיעות עסקיות ולעבור לשלוחה של החברה בחו”ל. כבעלי עסק, השליטה בשפה האנגלית תמנף את העסק שלכם ותאפשר צמיחה כלכלית רחבה על ידי עבודה מול גורמי חוץ, וכפרילנסרים תוכלו להרחיב את אפשרויות התעסוקה האינטרנטיות שלכם ביעילות.

לימודי אנגלית הינם הצוהר שלכם לעולם התעסוקתי. אז אל תבזבזו את הזמן – Go for it!


לינגולרן הינו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לימודי אנגלית באינטרנט לרמת מתחילים או לשפר את מיומנויות האנגלית שלכם וללמוד אנגלית באינטרנט עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn