fbpx

אנגלית למתחילים – מגדירי שמות עצם

סדרת שיעורים לרכישת כלים בסיסיים ללימוד אנגלית למתחילים

יוצר הסדרה: אישמעאל בן-ישראל

כל שבוע נעלה לאתר שיעור חדש בסדרת שיעורים של אנגלית למתחילים. השיעורים כוללים הסברים שיעזרו לכם ללמוד אנגלית מרמת היסודות, או לשפר מיומנויות קיימות באנגלית, ע”י העמקת הידע וחזרה על נושאים חשובים שאולי למדתם בעבר אך שכחתם. כל שיעור מלווה בסרטון עם הסברים מפורטים בעל פה, כך שכל אחד יוכל ללמוד בשיטה שנוחה לו, קריאה, או צפייה והאזנה. מטרת השיעורים היא לא להחליף לימודים מובנים עם מורה, אלא להשלימם.

 

צפו בשיעורים קודמים

אם יש לכם שאלות על נושאי השיעורים, או אם סתם בא לכם לספר לנו איך אתם נהנים מהם כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו ונשמח לשמוע כל הערה או שאלה. תיהנו!

 

שיעור שלישי – מגדירים

כשאנו לומדים אנגלית כשפה זרה, אחת הבעיות שאנחנו נתקלים בהן היא שהשפה האנגלית שונה באופן מהותי מאד מהשפה העברית. הבדל מהותי כזה ניתן למצוא בנושא שמות העצם והמגדירים.
כדי להבין מה זה “מגדיר” ואת ההבדל בין אנגלית לעברית בעניין הזה, בואו נסתכל על המשפט הבא:
מטוס נחת ליד הבית שלי אתמול.

שימו לב שהמשפט כולל שני שמות עצם: מטוס ובית. בעוד שהמילה בית “מוגדרת”, כלומר יש לנו קצת אינפורמציה עליה (זה הבית שלי), המילה מטוס אינה “מוגדרת”, כלומר אין לנו שום אינפורמציה עליה, אנחנו לא יודעים איזה מטוס זה, לאיזו חברת תעופה הוא שייך וכו’. ובעברית משפט כזה קביל, כלומר אפשר שלשם עצם יהיה מגדיר ומותר שלא יהיה. באנגלית, משפט כזה אינו קביל.

באנגלית, כל שם עצם חייב לקבל מגדיר!
יש מקרים בהם המגדיר לא יוסיף לנו שום אינפורמציה מהותית על שם העצם ובכל זאת הוא חייב להיות שם. נתחיל דווקא עם מגדיר מהסוג הזה.

המגדיר הלא מיודע – a/an

מגדיר זה יבוא לפני שם עצם לא מיודע ביחיד. נשתמש ב-a לפני שם עצם שמתחיל באות עיצור ו-an לפני שם עצם במתחיל באות תנועה (a, e, i, o, u):

I have a computer.
I have a dog.
I have an apple.
I have an elephant.
I have a big elephant.

המגדיר המיודע – the

המילה the מקבילה לה’ הידיעה באנגלית. בשונה מעברית, באנגלית לא נשים את המגדיר the ביחד עם מגדיר אחר. לדוגמא בעברית אפשר להגיד “המחברת שלי אדומה”. יש כאן 2 מגדירים (ה’ ו-שלי). באנגלית היינו אומרים: “My notebook is red”, כלומר ללא the.

Where is the book?
Where are the books?
The book is on the table.
The English book is on the floor.

מילות שייכות (possessive pronouns)

שלי:  .This is my book
שלך/שלכם/שלכן: This is your problem.
שלו:  .This is his house
שלה:  .This is her family
שלנו:  .This is our son
שלהם/שלהן:  .This is their dog
שלו (עבור חי צומח דומם):  .This is my cat. This is its food

גם מספרים משמשים אותנו כמגדירים

.I have five sisters

.I have one brother

עוד דוגמאות של מגדירים

I want this book.
I want that notebook.
I want these pencils.
I want those pencils.
I want some water please.
I don’t have any money.


 

לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס אנגלית למתחילים, או לשפר את מיומנויות האנגלית שלכם וללמוד אנגלית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.

 


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn