fbpx

אנגלית למתחילים

סדרת שיעורים לרכישת כלים בסיסיים ללימוד אנגלית למתחילים

יוצר הסדרה: אישמעאל בן-ישראל

כל שבוע נעלה לאתר שיעור חדש בסדרת שיעורים של אנגלית למתחילים. השיעורים כוללים הסברים שיעזרו לכם ללמוד אנגלית מרמת היסודות, או לשפר מיומנויות קיימות באנגלית, ע”י העמקת הידע וחזרה על נושאים חשובים שאולי למדתם בעבר אך שכחתם. כל שיעור מלווה בסרטון עם הסברים מפורטים בעל פה, כך שכל אחד יוכל ללמוד בשיטה שנוחה לו, קריאה, או צפייה והאזנה. מטרת השיעורים היא לא להחליף לימודים מובנים עם מורה, אלא להשלימם.

צפו בשיעורים קודמים

אם יש לכם שאלות על נושאי השיעורים, או אם סתם בא לכם לספר לנו איך אתם נהנים מהם כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו ונשמח לשמוע כל הערה או שאלה. תיהנו!


שיעור רביעי – “יש”

יצא לנו כבר לדבר כמה פעמים על מקרים בהם הבדלים משמעותיים בין אנגלית לעברית מקשים על תלמידים את לימוד השפה האנגלית. מקום נוסף בו אנחנו רואים את זה הוא עם המילה “יש” בעברית. בשיעור הזה אנסה לפשט לכם את העניין הזה ועל הדרך ללמד אתכם כמה ביטויים פשוטים, אתם אפשר להרכיב הרבה משפטים מאד פשוטים. תשימו לב היטב, כי אם תבינו את העניין הזה לעומקו, זה יחסוך לכם הרבה קשיים בהמשך, אז על השיעור הזה מומלץ לעבור כמה פעמים, עד שאתם מרגישים נוח עם תוכנו.

מילה אחת שתי משמעויות

למילה “יש” בעברית יש שתי משמעויות או שימושים מרכזיים. בעברית זאת מילה אחת, אבל באנגלית נשתמש בשני ביטויים נפרדים, כדי לציין כל משמעות:

1. יש במובן של נמצא או קיים, כמו במשפט: יש ספר על השולחן. {הוא נמצא על השולחן או קיים על השולחן} ובאנגלית: There is a book on the table.

2. יש במובן של שייכות או בעלות, כמו במשפט: יש לי ספר. {הספר שייך לי, הוא בבעלותי}. ובאנגלית: I have a book.

There is/there are

“יש” במובן הראשון, של נמצא או קיים, מתורגם לאנגלית ע”י הביטוי there is ובצורת הרבים – there are.
קראו את המשפטים הבאים ותוודאו שאתם מבינים את משמעותם ומדוע הם שייכים לסוג הראשון שדברנו עליו. שימו לב גם להבדל בין יחיד ורבים:

1.  .There is a cat on the chair
2.  .There is a man in the car
3.  .There is a picture on the wall
4.  .There are 2 cats on the floor
5.  .There are people waiting outside
6.  .There are five students in the class

Have/has

“יש” במובן השני, של שייך או בבעלות, מתורגם לאנגלית ע”י המילה have ובצורת has לגוף שלישי יחיד (he, she, it).
קראו את המשפטים הבאים ותוודאו שאתם מבינים את משמעותם ומדוע הם שייכים לסוג השני שדברנו עליו. שימו לב גם מתי משתמשים ב-have ובאיזה מקרים משתמשים ב-has:

1.  .I have a yellow car
2.  .You have a nice house
3.  .We have many friends
4.  .They have a big family
5.  .He has a new bike
6.  .She has a new pink dress
7. .The dog has a big bone


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס אנגלית למתחילים, או לשפר את מיומנויות האנגלית שלכם וללמוד אנגלית עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn