fbpx

איך ללמוד דקדוק בשפה זרה?

דקדוק זה אף פעם לא הנושא שאנשים אוהבים לדבר עליו בלימודי שפה זרה, ובטח לא אחת הסיבות שגורמות לאנשים לרצות להתחיל ללמוד שפה חדשה. הרבה אוהבים לדבר על איך להגדיל את אוצר המילים, ואיך להתגבר על הפחד בדיבור שפה זרה, אבל לימוד דקדוק, לא מעט תלמידים היו מעדיפים אפילו להתעלם מזה לחלוטין כשהם מתחילים לימודי שפה זרה אונליין, וקשה להאשים אותם! לימוד דקדוק זה בהחלט לא נושא מלהיב. אבל בכל זאת, דקדוק הוא חלק אינטגרלי בכל שפה. אז מה עושים? אנחנו פה כדי להגיד לכם שאפשר ללמוד דקדוק בשפה זרה מבלי באמת ללמוד אותו אחד לאחד. מה הכוונה?

now3 lang

חשבו על זה ככה. כשרק התחלתם ללמוד עברית, אף אחד לא לימד אתכם על הבניינים השונים, על זמן הווה עבר ועתיד, על יחיד ורבים וכן הלאה. למדתם את השפה פשוט על ידי כך שדיברו אותה סביבכם, והבנתם שכך צריך להשתמש בה. לא היה צורך לקרוא שום ספר על בניית משפטים. לימודי שפה זרה אונליין יכולים לעבוד פחות או יותר על אותו עיקרון – על צריכת השפה אותה אתם רוצים ללמוד, ופחות עם קריאה על השפה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

ללמוד דקדוק בשפה זרה – טיפ ראשון

במקום להתחיל עם החוקים, כפי שאמרנו, התחילו עם השפה עצמה. אם, נניח, החלטתם להתחיל ללמוד ספרדית, נסו לקרוא ולהקשיב לספרדית. אפילו אם כל מה שאתם מצליחים להבין אלו משפטים של שלוש מילים, זה עדיין מספיק כדי להבין את הבסיס. נסו להיחשף לכמה שיותר, כדי להבין איך משפטים בנויים, איפה הפועל, ואיפה הנושא. אחרי שעשיתם זאת, אז קראו על חוקי הדקדוק. יכול להיות שתגלו שלימוד דקדוק יהיה הרבה פחות מפחיד כשאתם כבר מכירים קצת איך השפה נראית.

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

ללמוד דקדוק בשפה זרה – טיפ שני

למדו בטויים שונים בשפת היעד שלכם. אתם יכולים בקלות ללמוד כל מני משפטי מפתח וביטויים נפוצים מבלי להבין את הדקדוק שמרכיב אותם. אלו הם ביטויים שתוכלו להשתמש בהם בשיחה מבלי לחשוב פעמיים, מכיוון שהם בדרך כלל לא צריכים שום שינוי של זמן או גוף. דוגמה טובה לכך היא הביטוי באנגלית How’s it going? (מה נשמע?). זהו ביטוי להתחלת שיחה שתוכלו להשתמש בו מתי שרק תרצו, ואין שום צורך לעשות בו שינויים. אין גם שום צורך לדעת למה משתמשים ב-going במקום בצורת עבר של הפועל, ולמה ב-is במקום are. זה פשוט ביטוי שיעזור לכם לתקשר עם הסביבה.

אז נכון, אם יודעים את כללי הדקדוק הרבה יותר קל ליצור משפטים לבד, ולהבין למה ביטויים מסויימים נאמרים כמו שהם. ואם תדעו כללי דקדוק זה גם ימנע מכם לעשות הרבה טעויות. אך למידת בטויי מפתח יכולה לעזור לאלה מכם שקצת נלחצים מלימוד דקדוק, ומעדיפים להתרכז בלימודי שפה זרה אונליין לשם תקשורת.

אל תפחדו מלימוד דקדוק

הכי חשוב לא לתת לדקדוק לגרום לכם לא ללמוד שפה חדשה. חשוב להבין שדקדוק הוא לא הכל בשפה, ואפשר להסתדר גם אם לא יודעים את הכללים עד הסוף. ולפעמים, אפשר להיחשף וללמוד דקדוק מבלי שאנחנו אפילו שמים לב. למשל, כשאנחנו קוראים את אותו המבנה של משפט שוב ושוב, הוא הופך להיות מוכר ובסופו של דבר נבין איך הוא עובד בצורה אינטואיטיבית. ולפעמים, לא צריך להתבייש, ופשוט לבקש עזרה! הדרך הכי פשוטה היא להתחיל לימוד שפה זרה באינטרנט עם אחד המורים הפרטיים שלנו. לחצו כאן ליצירת קשר.

לקריאה נוספת

איך לתרגל דיבור בשפה זרה, בלי להילחץ? – במאמר זה טיפים ועצות לתרגול שפה זרה, בלי לחץ וללא מעורבות של אחרים

איך לשפר את כישורי השפה הזרה בעזרת שיטת התמלול? – לימוד שפה בשיטת התמלול, שמשלבת האזנה, כתיבה, קריאה ודיבור.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn