fbpx

איך ללמוד שתי שפות זרות באותו הזמן?

ייש אינספור יתרונות לידיעת שפה זרה. מחקרים פסיכולוגיים הוכיחו שאנשים שלמדו שתי שפות ויותר, הראו שיפור ניכר בכישורים הקוגניטיביים שלהם. מה זה זה אומר? במילים פשוטות, הם הצליחו לזכור דברים בקלות יותר, לפתור בעיות ולשפר שאר כישורי חיים הכרחיים. המחקרים גם הוכיחו שהמוח של אנשים הדוברים כמה שפות מתפתח שונה מאלה הדוברים רק שפה אחת, ואנשים הדוברים כמה שפות הרוויחו מפחות בעיות נפשיות. יש עוד הרבה סיבות טובות שגורמות לאנשים לבחור בלימודי שפה זרה (עליהן אפשר לקרוא פה), והרבה פעמים הם לומדים אפילו יותר משפה אחת.

אז למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? מכיוון שאם אתם מרגישים שאפתנים, ואי פעם שקלתם לימוד שפה נוספת, אנחנו פה כדי להגיד לכם שזה בהחלט אפשרי, ואפילו לא כזה שאפתני! אספנו עבורכם את כל השיטות שיעזרו לכם ללמוד שתי שפות במקביל, מבלי לגרום לכם להשתגע. ואולי אפילו לגרום לכם ממש ליהנות מהתהליך. מוכנים להתחיל?

now3 lang

אז לפני שאנחנו ניגשים לדרכים השונות ללימודי שפה זרה, בזמן שאתם כבר משקיעים בשפה אחרת, רצינו לספר לכם קצת על לינגולרן. אנחנו מלמדים מעל ל-20 שפות, עם מורים דוברי שפת אם, והכל נעשה בכיתה וירטואלית מתקדמת, עם חומרי לימוד איכותיים. לימוד שפה נוספת הוא הרבה יותר קל אם יש לכם מורה שיכול להנחות אתכם ולהצביע על הטעויות, אז למה אתם מחכים? צרו קשר כדי להתחיל ללמוד שפה זרה אונליין עוד היום! ובחזרה לשיטות ללימוד שתי שפות במקביל:

אמצו שגרת לימוד שונה עבור כל שפה

שגרת לימוד שונה עבור כל שפה תגרום לכם לראות כל לימודי שפה כמשימה נפרדת. לדוגמה, אם אתם לומדים ספרדית ורוסית, אתם יכולים ליצור את השגרה הזאת עבור כל שפה:
– למדו ספרדית רק כשאתם באוטובוס בדרך לעבודה.
– למדו רוסית רק כשאתם יושבים בבית הקפה האהוב עליכם.
ככה יש מקום קבוע לכל שפה, ואתם לא מתבלבלים בין השתיים, ויוצרים הפרדה מוחלטת.

צרו לעצמכם אישיות שונה לכל שפה

חשבו על זה כסוג של תרגיל במשחק – צרו דמות שונה עבור כל שפה שאתם לומדים, שתכיל בתוכה את כל המשמעות של אותה השפה. לדוגמה, אם אתם לומדים צרפתית, הדמות שלכם יכולה להיות של צייר אימפרסיוניטי.דמיינו איך הצייר הזה נראה, איך הוא מדבר, מה המבטא שלו, איך הוא מתנהג ותנסו להפוך להיות הוא, כשאתם לומדים צרפתית

ולשפה השנייה שאתם לומדים, השתמשו בדמות הפוכה לגמרי מהצייר. אם מדובר באנגלית, לדוגמה, חשבו על ראפרית אוסטרלית. זה מאוד שונה מצייר צרפתי נכון? חשבו על איך היא מתלבשת, ומה היא תאמר למעריצים שלה על הבמה. הדמויות לא חייבות להיות מומצאות, הם יכולות להיות גם סליבריטאים, או דמויות מספר או סרט. היו יצירתיים! כמו בשיטת הקודמת, הדמויות יעזרו לכם ליצור הפרדה מוחלטת בלימודי שפה זרה.

בחרו שפות עם רמות למידה שונות

לימוד שפה נוספת הרבה יותר קל אם הרמה שונה מהשפה הראשונה. לדוגמה, אם אתם ברמה בינונית בשפה אחת, ורמת מתחילים בשפה אחרת. ההבדל ברמות יוצר הקשר שונה ותהליך לימודי שפה שונה, ויש פחות סיכוי להתבלבל.

צפו בסירטון לדוגמא מתוך שיעור אנגלית בלינגולרן:

.

למדו שתי שפות מאוד שונות

אם, לדוגמה, בחרתם ללמוד ספרדית ויפנית, אין שום סיכוי שתתבלבלו בין השתיים. גם צורת הכתיבה, גם הדקדוק וגם אוצר המילים כל כך שונה, שבאמת מדובר בשמיים וארץ. אך אם תבחרו ללמוד צרפתית וספרדית באותו הזמן, יש מצב שמילים משפה אחת ישתרבבו לשיחה בשפה אחרת ואפילו לא תשימו לב. לכן יש יתרונות ללמידת שפות מרוחקות ככל האפשר.

למדו שפות מאוד דומות

נכון, הרגע אמרנו בדיוק את ההפך! אז איזו מהעצות היא הנכונה? האמת, שני העצות נכונות, אבל מאוד חשוב לא לבחור בשתיהן באותו הזמן. או שהחלטתם ללמוד שני שפות מאוד שונות, או מאוד דומות. יש אנשים שדווקא יעדיפו ללמוד שתי שפות מאוד דומות, ואז תהליך לימוד אוצר המילים יהיה הרבה יותר מהיר, שכן הרבה מהמילים יעברו בין השתיים.

קבעו לו”ז עבור הלמידה

העצה האחרונה שלנו היא לגבי תכנון הזמן שלכם. דבר ראשון, חשוב לשים לב שיש לכם איזון טוב בין שתי השפות. כשאתם לומדים שתי שפות במקביל, שימו לב שאתם לא נוטשים שפה אחת בתהליך. אתם יכולים לחלק את הלמידה לשבועות – שבוע אחד לרוסית, שבוע אחריו לאנגלית, ושבוע לאחר מכן בחזרה לרוסית. אתם יכולים לחלק את הלמידה גם לפני ימים – רוסית בימים ראשון-חמישי, ואנגלית בשישי-שבת.

מאוד חשוב לא ללמוד שתי שפות באותו היום. לכו לישון וקומו עם ראש נקי ומוכן ללמידת שפה חדשה. והכי חשוב, שיהיה לכם בהצלחה!

לקריאה נוספת

איך להתגבר על השפל בלמידת שפה – עצות מעשיות להתגברות על תקופות השפל והמשברים בלמידת שפה חדשה.

5 דברים ששווה לדעת כשמתחילים ללמוד שפה חדשה – ידע חשוב וטיפים עבור לומדי שפה חדשה ומתעניינים בלימודי שפה שנייה.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפות שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn