fbpx

מיהו מורה טוב ללימוד שפות?

“מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מצוין מדגים. מורה מושלם מעורר השראה.”

– ויליאם ארתור וורד

ישנן מספר איכויות שחייבות להיות מנת חלקו של מורה טוב ללימוד שפות. על מנת להעביר לתלמידים את הידע בשפה, על המורה להיות מומחה לגבי הידע שרכש. שנית, על המורה להיות פתוח דיו לשיטות לימוד חדשות להעברת ידע וכן להיות נכון לנסות דרכים שונות, באם דרך מסוימת אינה עובדת כמצופה. מורה טוב יהיה בעל תשוקה ללימוד השפה. בנוסף, מורה טוב ללימוד שפות יהיה מסוגל להעריך את הלמידה המבוצעת על-ידי תלמידיו ולבסס על פיה שינויים בדרכי הלימוד שלו.

מומחיות

מורה טוב ללימוד שפות חייב להיות מומחה. מומחיות דורשת לימוד רב מצידו של המורה. באם המורה מלמד שפה שאינה “שפת האם” שלו, הוא חייב לרכוש שליטה מלאה בה, וכן את הכישורים הנדרשים על-מנת ללמד שפה זה. למשל, על מורה לאנגלית לשלוט באלמנטים השונים של השפה, וכן להיות בעל רקע בחינוך.

לימוד שפות באינטרנט

אישיות חוקרת

מורה טוב ללימוד שפות מבין כי קיימות דרכי לימוד שונות ומגוונות. מורה מסוים יכול ללמד באמצעות שמיעה, בעוד שאחרים ישתמשו בראייה ובדיבור. על כן, מורה טוב ישכיל ללמד באופן שישלב שיטות לימוד שונות. מורה טוב ידע גם לחקור דרכים שונות ללימוד שפה, גם אם מדובר בדרך ניסיונית, על מנת לספק לתלמידים את הסיכויים הטובה ביותר ללמידה איכותית.

תשוקה

ישנם אנשים שאינם מלמדים בעבור כסף או בעבור תהילה, אלא בשל התשוקה שיש להם לתחום מסוים והרצון להעביר את הידע שצברו בו לתלמידים. התשוקה ללמד היא חלק חשוב ביותר מתהליך הלימוד.

הערכה

מורה טוב ללימוד שפות אינו מתמחה רק ביכולת הערכה כלפי הכיתה שלו – הוא ידע גם להשתמש בהערכה כדי ללמוד אודות טיב שיטות הלימוד בהן הוא משתמש. המורה שמבין כי אלמנטים מסוימים עובדים טוב יותר מאחרים ואילו אלמנטים אחרים אינו עובדים כלל, יוכל לבצע שינויים ראויים בשיטות הלימוד בהן הוא משתמש.

תועלת

מורה טוב ללימוד שפות יוכל להביא תועלת לתלמידיו, בכך שיראה להם את הדרך לידע. מורה המבצע את עבודתו כראוי יודע להכווין כל תלמידה ותלמיד אל עבר ההבנה הרחבה ביותר לה הם מסוגלים.

לינגולרן

צוות המורים המיומן והמקצועי של לינגולרן נבחר בקפידה. כל מורָה ומורֶ­­ה הם בעלי תשוקה ללמד את השפה בה הם מתמחים, כאשר לכל אחד מהם שיטות לימוד שפיתח עם הזמן. עם זאת, הפתיחות האישית והמקצועית של כל אחד מהמורים מאפשרת להם להתאים את שיטות הלימוד לתלמידים ולאווירת הלימוד הכללית. על אף הרוח הדיגיטלית של לימוד השפה על פי שיטת לינגולרן, הקשר שבין התלמיד למורה אינו מאבד מהמגע האנושי-אישי הנדרש ללימוד כל שפה אשר תהיה.

 

“המורה בעל התבונה לא יציע לך להיכנס לבית חוכמתו, אלא יוביל אותך למפתן חוכמתך”

– חליל ג’ובראן

לימוד שפות באינטרנט


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn