fbpx

ידיעת שפות – כלי לניהול עסקים בחו”ל

התפיסה העסקית ברחבי העולם היא שכדי לנהל עסקים בצורה הטובה ביותר במדינות מעבר לים, מה שצריך זה ללמוד את שפת היעד, את שפת המקור במדינה שבה עושים עסקים. אחת הדוגמאות הטובות ביותר היא כל מי שמנהל חברה במדינות דוברות אנגלית, בין אם מדובר על ארצות הברית, קנדה, חלק ממדינות אירופה, הודו וכיוצא בזה. אנשים שדוברים את השפה האנגלית על בוריה, בעצם מצליחים לנהל את העסקים באופן האופטימאלי, שכן לא מדובר על אנשים שעושים עסקים באמצעות מתורגמנים וכמובן שעוברים את השלב של השפה הפשוטה, אלא מדברים באופן שוטף, עם דיאלקט כמה שיותר מושלם.

now3 lang

היתרונות של ידיעת שפות זרות

ניהול עסקים בחו”ל זהו תחום שדורש מיומנות בין אישית מאוד גבוהה. הרי בסופו של דבר, עולם העסקים מבוסס על אנשים שיוצרים קשרים האחד עם השני ועל בסיס קיום מערכות יחסים בעלות אינטרסים משותפים, נרקמות העסקאות, גדולות כקטנות. כך אנו מצליחים להבין שככל שיצירת הקשר הראשוני טובה יותר ובעלת יכולת להצגת רושם ראשוני טוב יותר, כך ניתן לראות כיצד איש עסקים יכול להיות בעל פוטנציאל גדול מאוד להצליח בכל מדינה שבה הוא יכול לדבר עם המקומיים. יתרון נוסף הוא כמובן עולם התוכן והערכים שקיים במדינות היעד. אחת השפות שלאורך השנים הלכה והתפרשה ברחבי העולם היא השפה הסינית (או המנדרינית). מאחר וסין הופכת להיות מעצמה כלכלית יותר ויותר גדולה, ניתן לומר שהיכרות עם השפה ועלם הערכים הסיני, ממש כמו שקיים כבר ביפן מזה מספר עשורים, מאפשרת לנהל עסקים עם קולגות בסין וכמובן לאפשר לאנשי עסקים סינים לנהל את העסקים שלהם במדינה קטנה ומאוד פוטנציאלית כמו ישראל.

ארגז כלים שלם לאיש העסקים

השפה היא כמובן רק חלק מארגז כלים שלם שכל איש עסקים מקצועי צריך לאמץ לעצמו. לא תמיד פשוט ללמוד את השפה ולא תמיד פשוט להתמיד, אך ככל שצוברים יותר ויותר כלים וככל שמצליחים להתפתח מן הבחינה העסקית, החברתית וכמובן מן הבחינה האישית, כך גם הביטחון העצמי עולה וכל איש עסקים טוב צריך מידה לא קטנה של ביטחון עצמי ומקצועי כדי לייצר קשרים או כדי להניע אנשים לכדי פעולה. אין הכוונה היא ללמוד כמה שיותר שפות, למרות שיש מי שזה בא להם בקלות, אבל סוחר טוב יודע לדבר עם אנשים בכל מקום. נכון שגם שפת גוף היא דרך לנהל עסקים, אבל כדי לקדם אינטרסים של חברות קטנות, בינוניות וכמובן גם גדולות, מה שצריך זה את המוטיבציה להצליח וכדי לעשות כן, חשוב לקבל את ההחלטה על לימודי השפה. חשוב לזכור כי גם אנשי עסקים זרים יכולים לראות כל קולגה אחר כרציני למדי ברגע שהוא מנסה לדבר איתם בשפת האם שלהם.

לחיצת יד בינלאומית

יש מי שזוכרים את הסצנות בסרטים שבהן נפגשים אנשי עסקים אמריקאים ויפניים בחדרי ישיבות, כאשר אחד קד קידה והשני מושיט יד ללחוץ לשלום ובעצם רק המתורגמנים מצליחים לגשר בין הפערים. כיום המצב שונה לחלוטין ובתקופה שבה העולם הוא מרכז עסקי אחד גדול שבו לכל אדם יש את האפשרות לנהל את עסקיו במדינות מעבר לים, בין אם באמצעות הגעה פיזית אל המדינה ובין אם באמצעות המדיות השונות, כמו קשר אינטרנטי, מיילים וכיוצא בזה. לחיצת היד היא כבר חלק משפת העולם הגדול, אך ישנה חשיבות גם למה שקורה אחרי. יש הרבה מאוד מקום ללמוד לדבר גרמנית, צרפתית, ערבית, ספרדית ובעצם כל שפה! ידיעת שפת המקור של מדינת היעד היא אחד הבסיסים החשובים ביותר שכל אדם המבקש לפתח את עסקיו צריך ולכן נראה שככל שייווצרו להם ממשקים טבעיים ודומים בין שני אנשי העסקים, כמו היכולת לדבר באותה השפה, כך פוטנציאל הרווח בכל תחום שהוא רק יגדל.

לקחת את העסקים ברצינות

אין ספק שזו מגמה שבהחלט יש לאמצה בשתי ידיים. יותר ויותר אנשים מבינים שהעולם הגדול הוא מה שיכול להבדיל בין עסק קטן ומקומי ובין עסק שרק יגדל ויצמח, ירוויח ויתפתח. כדי לעשות כן חשוב להבין בעולם העסקי, להכיר את כל הכלים הנדרשים לניהול אנשים ותהליכים, לקידום אינטרסים וליצירת קשרים ואת הכל אפשר לקשור באמצעות המלל, אמצעי התקשורת הבסיסי ביותר מאז ומעולם ואחד המשמעותיים בכל מקום, בכל תחום וכמובן בכל דרך שבוחרים. לינגולרן – לימוד שפות מאפשר לכל איש עסקים ללמוד את שפת היעד בצורה המקצועית ביותר, בתהליך המותאם אישית וכמובן באופן מקוון ונוח.


 לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד.

now3 lang


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn