fbpx

הכפר הגלובלי בו אנו חיים מאפשר לעסקים וחברות מהארץ לפתוח שלוחות בכל העולם. כעובדים בחברות אלו, תוכלו להפוך לאזרחי העולם ובעזרת רילוקיישן להכיר תרבויות שונות וחדשות. אז מי לא היה רוצה לקום לעבודה יום אחד באיטליה, כעבור שנה בארה”ב ולקנח באפריקה? בואו נדבר על רילוקיישן והמשתמע מכך.

now3 lang

בשנים האחרונות נפוצה מאוד תופעת הרילוקיישן (Relocation), שמשמעותו מעבר של אדם לבדו או עם משפחתו ממדינה בה הוא אזרח למדינה אחרת, לתקופות קצובות, בעקבות עבודה או לימודים. הרילוקיישן הנפוץ ביותר הוא המעבר בעקבות משרה נחשקת, אם בכדי להעניק ידע לשלוחה המקומית במדינה הזרה ואם בכדי לרכוש ידע משלוחה זו.
בין התחומים הבולטים בהם ניתן למצוא מעבר רב של עובדים הם תחום הביטחון, דיפלומטיה, הנדסה, היי-טק ורפואה. המדינות הפופולאריות לרילוקיישן הן מדינות מפותחות מערביות כדוגמת ארה”ב, סין ואירופה או מדינות מתפתחות כדוגמת אפריקה. מעבר שכזה מצריך הכנות רבות מראש הן בארץ המוצא והן במדינת היעד, דבר המחייב את ידיעת השפה המקומית ברמת שפה שנייה.

Relocation is Real Occasion…

למעבר למדינה זרה בעקבות עבודה ישנם יתרונות רבים. הבולט שבהם הוא היתרון הכלכלי ופיתוח הקריירה שלרוב שזורים זה בזה. השווקים במדינות המפותחות ביחס לשוק העבודה בישראל, מציעות מגוון רחב של הזדמנויות לבעלי המקצוע, הזדמנויות אלו מובילות להתפתחותו המקצועית של האדם, התמחויות יסודיות בתחומו, והרחבת הקשרים העסקיים שלו. מלבד ההיצע הגדול, שוק העבודה במדינות המפותחות מציעות תגמול כספי גבוה יותר מאשר בארץ, ולא די בכך, לרוב, יוקר המחייה במדינת היעד נמוך בהרבה מזה שבארץ, דבר שמוביל לחיסכון כספי וברמת חיים גבוהה.
יתרון נוסף הינו החוויה שבהכרת תרבות חדשה. אומנם הגעתם למדינה חדשה בעקבות עבודה או לימודים, אך אין זה אומר שלא תוכלו גם ליהנות במקביל. מקום חדש טומן בחובו תרבות חדשה הכוללת היסטוריה, קולינריה ושפה שעד כה היו זרים לכם. מכל יעד אליו תגיעו תוכלו לספוג ולאסוף חוויות שילוו אתכם לאורך חייכם.
כמו בכל החלטה, ישנם תחומים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת והם מוכנות המשפחה למעבר, טיפול באישורי השהייה במקום החדש, רישום למוסדות חינוך, המרחק הפיזי והנפשי מהמשפחה בארץ ועוד. יש להסתכל על מכלול הנושאים ולהגיע להחלטה הנכונה לכם ולבני משפחתכם.

היכן תוכלו למצוא משרות לרילוקיישן?

אם החלטתם לנסות ולהגשים את חלומכם מעבר לים, אספנו עבורכם מספר אתרים שיכולים לעזור לכם למצוא משרה בחו”ל :
• www.linkedin.com הרשת המקצועית החברתית הגדולה בעולם. חברים בה כ-300 מיליון איש הפזורים בלמעלה מ-200 מדינות שונות ברחבי העולם. מטרת האתר הוא ליצור חיבור בין אנשי מקצוע ברחבי העולם כך שיוכלו לחלוק מידע אודות מקצועם, אודות מקומות עבודה חדשים ועוד. בדרך זו תוכלו למצוא משרות בתחום עיסוקכם גם בקצה השני של העולם.
• www.civileng.co.il – אתר שהוקם על ידי בוגר הפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון והוא מכיל מידע רב בתחום זה. תוכלו למצוא בין היתר מאמרים מקצועיים, פרויקטים מהשטח, ראיונות עם אנשי מקצוע בתחום ולוח דרושים הקשורים לענף זה בארץ ובחו”ל.
• www.newyork.israelim.net אתר המהווה מקום מפגש ווירטואלי למאות אלפי הישראליים המתגוררים בניו יורק. מכיל מידע בנושאים שונים ומגוונים החל מאקטואליה, תרבות, קולינריה ועד לעסקים. תוכלו למצוא באתר לוח דרושים למשרות בניו יורק וטיפים לנחיתה רכה למחליטים על רילוקיישן לעיר זו.
• www.relocationsrc.com אתר המספק פתרונות העסקה גלובליים ומלווה חברות ישראליות וזרות בארץ ובחו”ל. תוכלו למצוא באתר לוח משרות רילוקיישן המתעדכן תקופות, ביעדים שונים בעולם ובתחומים שונים. בנוסף האתר מספק שירותי עזרה, תמיכה וייעוץ למחפש המשרה טרם קבלת ההחלטה או היציאה לרילוקיישן.
 www.hightechjobs.co.il אתר המקבץ לוח דרושים למשרות בתחום ההיי-טק ואבטחת המידע בארץ ומסביב לעולם. הרישום לאתר הוא חינמי ונגיש לכל המעוניין בו.

לסיכום, תופעת הרילוקיישן אומנם אינה חדשה אך בהחלט תופסת תאוצה משנה לשנה. אם החלטתם לחפש משרה בחו”ל כדאי שתיעזרו באתרים אלו, אם כבר מצאתם, כדאי שתתכוננו היטב למעבר מכל ההיבטים הנדרשים והכי חשוב, הכירו את השפה של מדינת היעד, זה יהפוך את שהותכם במקום החדש להרבה יותר קל ונעים.


לינגולרן הנו אתר לימוד שפות באינטרנט, המאפשר לכם לעשות קורס שפות למתחילים, או לשפר את מיומנויות השפה שלכם וללמוד שפות עם מורים מנוסים וחומרי לימוד מעולים, בכיתה וירטואלית מתקדמת המאפשרת תקשורה נוחה בין המורה לתלמיד

now3 lang


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn