fbpx

מדוע ללמוד רוסית באינטרנט?

רוסית היא אחת השפות הפופולאריות והמדוברות ביותר באירופה, ואם נרצה להיות קצת יותר מדוייקים, זו השפה החמישית הכי מדוברת באירופה – אחרי האנגלית, הספרדית, הצרפתית והאיטלקית. קיימות מספר סיבות לפופולאריות של הרוסית, למשל ההיסטוריה המעניינת של ברית המועצות שמתחילה בימי הצארים, ממשיכה דרך ימי הקומוניזם ועד להתפרקות המדינה ל-15 רפבובליקות שונות. בנוסף, רוסיה של ימינו (בה כמובן מדברים רוסית כשפה הרשמית) היא כוח כלכלי משמעותי, עם מעל ל-100 מיליון תושבים. אפילו בארצינו הקטנה, קרוב לחמישית מהאוכלוסייה דוברת רוסית, מה שהופך את השפה לנדבך משמעותי בתרבות הישראלית. כל אלה הופכים את ידיעת השפה הרוסית ליתרון, אך לימודי השפה הרוסית יכולים בהחלט להוות אתגר.

More Information Banner Edited 7

הכתב הקירילי ברוסית

המשוכה הראשונה אותה צריך לעבור כל אדם שרוצה ללמוד רוסית היא מערכת הכתב הקירילי. בשונה משפות אירופאית כמו אנגלית, צרפתית וגרמנית, שמתבססות על הכתב הלטיני, למידת הרוסית מתחילה עם אלפבית חדש לגמרי, שיכול להיראות כמו סינית (למרות שזה בעצם רוסית). אבל מי שיתאמץ וישקיע בלימודי הכתב, יגלה מהר מאוד ש-33 האותיות ברוסית, עד כמה שהן נראות אחרת, תואמות ברובן את האלפבית הלטיני מבחינת הצלילים.

הגיית צלילים ברוסית

המשוכה השניה מתייחסת להיגוי הצלילים ברוסית. השפה הרוסית מלאה בצלילים שורקים כמו ס׳ ו-ש׳, אבל שלא כמו בעברית, צלילים אלה מכילים דקויות רבות שיש להתעמק בהן על מנת להבינן. הדקויות כל כך חדות, שכשדובר רוסית מבטא דברים מסויימים בעברית, ישר ניתן לזהות את ההבדלים, מכיוון שצלילים פשוט לא קיימים בשפה שלנו.

דקדוק בשפה הרוסית

המשוכה השלישית שצריך לעבור בעת לימודי הרוסית היא הדקדוק הרוסי, שנחשב לאחד הקשים בעולם. זאת בעיקר בגלל שרוסית היא שפה עשירה מבחינה מורפולוגית, ובמילים פשוטות יותר – לכל פועל יש הטיות רבות ולכל שם עצם יש מספר הטיות שתלויות במיקומו הדקדוקי במשפט, באם הוא שם עצם ממין זכר, נקבה או סתמי (כן, כדי לסבך, ברוסית יש גם שלושה מינים) ואם שם העצם הוא יחיד או רבים. ולנשום.

עבור כל אדם המתחיל ללמוד רוסית כל זה עלול להרתיע, ובצדק. ואם לוקחים בחשבון גם את שאר הטרדות של חיי היומיום כמו עבודה, משפחה וסידורים, איך בכלל מתחילים ללמוד רוסית? אנחנו פה לתת את הפיתרון – לימודי רוסית באינטרנט. הלימודים באינטרנט משלבים מספר יתרונות מהותיים.

משפטים ברוסית

ללמוד רוסית אונליין

דרך לימודי רוסית אונליין תוכלו ללמוד ולקרוא באתר לינגולרן תכנים שיאפשרו לכם לשמוע קטעים ברוסית, לנסות לפענח את הצלילים ולתרגל את אופן ההגייה שלכם, וזאת ללא לחץ חיצוני. בלינגולרן תוכלו ללמוד רוסית עם מורה פרטי אונליין אשר תוכלו לתאם איתו את הזמנים הנוחים לכם וללמוד מהבית, מבית הקפה, מהמשרד או אפילו במשך שהייתכם ברוסיה.

חשוב לזכור שתמיד כדאי להיעזר במורה מיומן שיוכל לגלות את השגיאות שלכם ולתקן אותן, אחרת, אין ללימודי הרוסית באינטרנט שום תועלת. האינטרנט יכול להיות כלי מצויין אבל דרוש מישהו שיוכל לתווך את השימוש בו, ולהוציא ממנו את המיטב. מורה בעל ניסיון ידע לכוון אתכם לרמת הקושי שתתאים לכם. הוא ידע לאילו תרגילים להפנות אתכם כך שתוכלו למצות את הידע שלכם ולהעמיק אותו בלי לצאת מתוסכלים. כאשר מלווה אתכם מורה יש לכם גם כתובת לכל שאלה שצצה ויש מי שיעזור לעשות סדר בבאלגן. לכן הדרך המומלצת ללמוד שפה, ובמקרה הזה רוסית, היא משולבת: שימוש במאגרי הידע הבלתי נדלים של הרשת וכן היעזרות במורה בשר ודם שיוכל להוביל אתכם בצורה הטובה ביותר ליעד.

צפו בשיעור לדוגמה מתוך קורס רוסית בלינגולרן:

מדוע ללמוד רוסית באינטרנט עם ליגולרן?

בלינגולרן מציעים פלטפורמת לימודית אפקטיבית ופשוטה, שתאפשר לכם ללמוד רוסית במסגרת וירטואלית-כיתתית. המורים שלנו דוברי רוסית ברמת שפת אם וילמדו אתכם בעזרת שיטת הלימוד שפותחה בלינגולרן.

More Information Banner Edited 7

רוצים להעשיר את הידע שלכם על השפה הרוסית? קראו גם:

משפטים ברוסית –  אספנו עבורכם את המשפטים הכי חשובים ברוסית על מנת שתוכלו להעביר את שהייתכם ברוסיה בקלות.

השפה הרוסית וחשיבותה בישראל – השפה הרוסית נמצאת סביבנו כל הזמן, חלק גדול מן האוכלוסיה דובר רוסית וידיעת השפה יכולה לסייע לנו בהזדמניות רבות.


    *שדות חובה
    צרו קשר עם Lingolearn